Schilfering tepelhof

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Spannend12, 18 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Hi dames. Ik ben momenteel 22 weken zwanger. Zijn er meer dames die last hebben van droge tepelhoven en een lichte schilfering.

    is het iets waar ik me zorgen om moet maken? kan ik iets gebruiken om dit tegen te gaan?

    Graag jullie advies!
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik ben bijna 30 weken zwanger en heb het inderdaad ook. Verloskundige gaf aan dat het normaal was en ik er niks aan kon en hoefde te doen.
     
  3. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Heb jij het aan 1 zijde ook meer dan aan de andere?
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb dat halverwege beide zwangerschappen ook gehad, idd de 1 meer dan de ander, ik liet t gewoon zitten.. geloof dat ik toen ook al wel wat melk lekte..
     
  5. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Miss toch wat minder googlen dan. :)
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Jup hier is ook de campina installatie opgestart, herkenbaar! Voornamelijk links, rechts is nog in opbouw geloof ik.
     
  7. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier is dat ook een echt kwaaltje ban deze zwangerschap, echt al vanaf eerste moment…
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Google js niet altijd je beste vriend ;)
    Hier was t ook altijd eerst links, zal nu ook wel zo zijn haha:roflmao:
    De campina installatie, hahaha sorry ik moet daar echt heel hard om lachen:roflmao::roflmao:
     
  9. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    bij mij komt er nog geen melk uit is dat pas gebruikelijk als dat het geval is?
    Het is mijn eerste zwangerschap dus alles is nog zo onbekend voor mij!
     
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    nee hoor. ik heb het ook en lek nog geen melk (al heb ik dat wel want heb prenataal gekolft i.v.m. inleiding grote baby en 24 uur bloedsuiker controles). Ik heb zelf het idee dat het gewoon komt door een snellere celdeling waardoor je dus ook weer sneller ouder cellen loslaat
     
  11. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! Je bent al ver zie ik, hopelijk gaat het je allemaal goed af
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Bij mn dochter (1e zwangerschap) had ik melkproductie pas tegen de tijd dat ik ging bevallen, na 3 dagen stopte ik toen met bv omdat mn dochter er niet tegen kon en tig keer moest aanhappen (wat met een lichte tepel en een heftige bevalling voor mij een grens te ver ging) maanden later kon ik nog steeds melk produceren ondanks de vroege stop.

    Dit is voor mijn lijf de 5e zwangerschap dus die heeft zn draaiboek vast tevoorschijn gehaald geloof ik.

    Nog geen spontane lekkages gehad overigens, maar dat zou in theorie ook nog kunnen. Ook bij je eerste en in verschillende stadia van zwangerschap mogelijk. Daar heb je die zoogcompressen voor, mocht t een ding worden.

    De boel wordt nu gewoon klaargezet voor wat t moet gaan doen, ookal heb je geen intentie om t te gebruiken. Net zo goed als dat de boel ineens een heel stuk voller wordt. Is gewoon een kleine verbouwing zeg maar.

    Kwam er toen ik stopte met bv wel achter dat dubbel D me totaal niet stond en hopeloos in de weg zat met slapen. :roflmao:

    Als je geen bv wilt doen, gewoon zoveel mogelijk met rust laten. Wil je wel bv geven er zijn manieren om voor je bevalling evt al te kolven met de hand en dat in te vriezen maar er zijn wel wat spelregels bij betrokken.

    Sowieso altijd een goede BH nemen met wat bredere bandjes ivm grotere gewicht en omvang dan dat je lijf gewend is. Ik vind met een padding t fijnste elke vorm van wrijving irriteert mij, maar dat is allicht persoonlijk.
     
    Spannend12 vindt dit leuk.
  13. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Als er al melk uit je tepels komt zou je dit erop kunnen smeren. Anders biologische kokosolie, werkt ook goed bij tepelkloven.
     
    Spannend12 vindt dit leuk.
  14. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg!
     
  15. Spannend12

    16 sep 2021
    32
    4
    8
    Vrouw
    Dank je! Not geen melk, heb nu lanoline. Ga dat even proberen
     

Deel Deze Pagina