Snel aankomen door weinig eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door natascha25, 9 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik vroeg me af of er meer zwangere dit hebben. Ik weeg al zo een jaar of zes 72 kilo. Nou ben ik nooit zo een grote eter geweets. Althans wel veel maar zo een twee keer per dag. Gewoon wanneer nodig eigenlijk. Maar nu ik zwanger ben eet ik regelmatiger nog niet gigantisch veel maar voor mij doen een hele hoop. Maar nu ben ik 20 weken zwanger en ben ik al 11 kilo aangekomen. Nou heb ik wel eens gehoord dat mijn lichaam veel reserves opslaat omdat het gewent is weinig voedsel binnen te krijgen dus ik heb een hele langzame spijsvertering,

    Weet iemand waarmee je dat weer beter kan laten functioeren??? Ik werk ook nog eens onregelmatig erbij ...

    liefs natas
     
  2. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ontbijt je? Want dat is zo belangrijk om je spijsvertering op gang te krijgen.

    Daarnaast is het gewoon verstandig om een keer of 5/6 wat te eten:
    Ontbijt
    Tussendoortje
    Luch
    Tussendoortje
    Avondeten
    Tussendoortje

    Het is ook niet nodig om giga veel te eten (zelfs helemaal niet nodig)
    Maar 1 a 2 keer op een dag wat eten, daar is het menselijk lichaam nou niet echt op gebouwd.

    Dus misschine eens proberen om vaste tijden voor jezelf te nemen.
    Even een zijstraat hoor
    tussen 8 en 9 ontbijten
    tegen 10 uur een tussendoortje
    tussen 12 en 1 lunchen

    Enzovoorts.....
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hoi Natas,

    2 x daags eten is eigenlijk te weinig om je stofwisseling op gang te houden. Je lichaam krijgt dan ineens na uren geen voedselinname een stoot voedsel binnen en meestal wordt dit opgeslagen om te dienen als reserve.

    Beter is het om meerdere malen per dag wat te eten en natuurlijk ook te drinken!

    Gr. Wendy
     
  4. fransje

    fransje Lid

    25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    hoi natas,

    Blijf a.u.b. goed eten en vooral is mij vandaag nog door de gyneacoloog aangeraden 2 liter daarbij te drinken want dat heb je ook echt nodig!!!
    Ik ben namelijk afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis nadat ik vorige week buikkrampen (diaree) had en veel moest overgeven. Ik was namelijk uitgedroogd en heb vijf liter vocht toegediend gekregen via een infuus. Met het kindje gaat gelukkig alles goed.
    En mocht dan ook gistermorgen gelukkig weer naar huis.

    Ik hoop dan ook dat meer mensen op dit forum mijn berichtje lezen, en er iets aan hebben. Ik heb er in ieder geval wel van geleerd.

    Heel veel groetjes,

    Françoise
     
  5. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ja ik probeer voldoende te drinken. En veel fruit te eten. Maar het is moeilijk om mijzelf te dwingen. Gek he!!! Ik moet 2 juni naar de VK dus dan heb ik het er wel even over want ik ben ook nog eens heeeel erg moe. Dus misschien komt het wel ergens door. Want ik snoep niet .. het enige verboden voedsel wat ik neem zijn twee kleine zakjes naturel chips. Dus het moet toch ergens aan liggen.
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Laat je ijzer eens checken.
    Groot kans dat je daardoor zo moe bent.
     
  7. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    2 zakjes naurel chips? Zout kan vocht vasthouden en daardoor gewichstoename. Hoe staat het met je bloeddruk? is die verhoogd?
    Als je het gevoel hebt veel zoutinname te hebben zou ik dit bespreken met je huisarts.
    En verder is het inderdaad belangrijk 6 keer per dag regelm. te eten zals Annemarie al schreef.

    Miel
     
  8. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Die chips eet ik juist omdat ik een lage bloeddruk heb. 2 juni moet ik weer naar de VK dus ga ik dit bespreken. En 6 keer per dag eten pfffff dat red ik niet. Al zou ik het graag willen.
     
  9. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo iedereen...

    nou ik eet dus ook niet veel ik heb geen honger en ben soms misselijk.. ik ben nu bijna 30 weken zwanger en al 18 kilo aangekomen.. en waarvan ik heb geen idee.. mijn dokter vroeg al aan me wat ik wel allemaal niet at... net of ik alleen maar aan het eten ben... maar dat juist helemaal niet.. vrijwel alleen fruit eet vrijwel geen vlees omdat ik geen vlees liehebber ben.... dus je bent niet de enige... en ik drink 3 liter op een dag water! geen frisdrank ofzo... maarja wat kan je er nu aan doen??? en idd voor mijn zwangerschap at ik bijna niks... ofja niet veel maar nu ook niet... iemand oplossingen??

    heel veel liefs cristel
     
  10. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Waarom red je dat dan niet? Je kan toch, als je werkt, wat eten en tussendoortjes meenemen? Diend een goed doel, zou ik zeggen........
     
  11. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    maar dat is iets wat je jezelf hebt aangeleerd.
    Jouw geest is zo gewend aan 2 keer op een dag eten, dat jouw lijf daar op ingesteld is.

    En vergeet niet; je hoeft niet gelijk dikke borden vol of zo te gaan eten. Gewoon kleine beetjes.

    Christel: als je weinig eet, gaat je lichaam hamsteren. Het probeert optimaal gebruik te maken van wat er toch binnen komt.
     
  12. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ja ik weet adt het een goed doel is, maar ik vind het gewoon erg veel. En als ik eet dan eet ik ook niet erg veel. Ja het kan zijn dat het tussen mijn oren zit maarja hoe krijg je dat er weer uit hihi!!! Ik probeer het beste voor mijn kindje hoor onderschat dat niet maar het is niet altijd haalbaar wat het eten aan betreft. Nu ondersteun ik het ook met floradix en veel fruit dus vitamine genoeg toch ... Ik weet dat mijn lichaam aan het hansteren is en dat heb ik als het goed isook eerder geschreven want mijn vraag was dan ook een maniet om je sttofwisseling weer goed op gang te krijgen.

    liefs natas
     
  13. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Nou ndie manier wordt je gegevn: namelijk vaker en regelmatiger eten. Je moet je stofwisseling aan de gang houden en dat doe je dus met 6 keer per dag wat eten.
    Dus ontbijten, luchen, avond eten en tussendoortjes.

    Als je het jezelf hebt aangewent om zo weinig te eten, kun je het jezelf ook weer aanleren om weer meer te eten.
     

Deel Deze Pagina