zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kara23, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje:

Ik ben nu al bijna 6 maanden niet ongesteld geweest en heb al best vaak getest, maar steeds NEGATIEF!
    Ik was het afgelopen week echt zat en heb de dokter gebeld en die zei:
    " Als je echt niet zwanger bent kan je een kuurtje krijgen om je cyclus weer op gang te brengen."
    Dus ik dacht vanochtend: Laat ik voor de zekerheid maar weer een test(Midstream) doen en dan kan ik maandag die kuur halen! Ik ging er al helemaal van uit dat er maar 1 streep zou komen en tot mijn grote verbazing waren het 2 super vette strepen!!!!!
    Ik kon het eigenlijk niet geloven, omdat ik dacht dat er echt iets mis was met m'n eisprong!
    Een paar uur daarna heb ik een andere test gedaan(Clearblue) en weer was het overduidelijk POSITIEF!

Ik had de laatste dagen al wel krampjes, maar ik dacht dat ik ongesteld zou worden! Als ik er nu overnadenk heb ik ook al wel een aantal weken gevoelige borsten en een warrig gevoel, ook ben ik steeds erg moe!
    En begin augustus had ik een klein beetje bloedverlies (innesteling???)!

Ik durf het gewoon niet te geloven!

Kan ik zwanger zijn???
    (gestopt met pil in november 2005, laatste menstruatie 29 maart)

Het is zeker het beste om maandag even naar de HA te gaan om bloed te laten prikken??? Of zal ik de VK bij mij in de buurt al bellen???

ALVAST BEDANKT!

(ik hoop dat m'n verhaal niet te warrig is, ik kan even niet helder denken :oops: )

X Mir

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mir,

sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg.
    Ja, je bent echt zwanger hoor. Een positieve test is genoeg bewijs, en twee positieve testen is overduidelijk.
    Je hoeft geen bloed meer te laten prikken, althans dat komt vanzelf wel bij een week of 10-12.
    Je mag je aanmelden bij een verloskundige bij jou in de buurt. Kijk in het telefoonboek naar de dichtstbijzijnde en bel voor een afspraak en voor een termijnecho. Die echo krijg je meestal tussen 10 en 12 weken. Je hoeft niet meer naar je huisarts toe.

Goede zwangerschap gewenst!

Mirjam

3. Kara23

Kara23 Actief lid

29 dec 2005
    195
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Ik heb gisteren een afspraak met de verloskundige gemaakt voor 2 oktober. Dus ik moet nog even geduld hebben.
    En 27 oktober heb ik mijn 1e echo! SPANNEND!

Nogmaals bedankt!

Mir

Deel Deze Pagina