Op mijn werk maken we op maandagmiddag altijd een huifkartocht van 1 uur met de kinderen. Nu moet ik aanstaande maandagmiddag werken. Kan het kwaad als ik mee ga met de huifkartocht of is het beter van niet, ivm het hobbelen/schudden enzo?
In het begin van de zwangerschap is dat volgens mij niet zo goed om te doen, maar je bent al 21 weken, dan zit her vruchtje toch heel stevig. Ik zou voor alle zekerheid even je VK bellen en het navragen. Dan weet je het zeker en kun je onbezorgd meegaan ! Groetjes, Nikki F
Aan de Vk's hier op het forum zijn weleens vragen gesteld of je in attracties van kermis/pretpark mag als je zwanger bent, dit mag dus en kan volgens de VK geen kwaad, je mag alleen niet in sommige attracties als je buik te dik is, dit ivm de beugel die dan niet goed dicht kan. Hobbelen en schommelen zou dus geen kwaad kunnen (er zijn er ook nog genoeg die lange tijd blijven paardrijden, je hebt alleen meer kans om te vallen omdat je evenwichtsorgaan verandert tijdens je zw. schap) Je kan het ter geruststelling nog even aan je VK vragen.
@NikkiF: Als je pas zwanger bent, kan het echt niet misgaan door wat hobbelen hoor. Dan zou je praktisch niet meer mogen lopen, want bij iedere stap, vangt je lichaam nog best een klap op. Gewoon doen hoor, je mag ook gewoon fietsen en dan inderdaad wat Zorra zegt, in sommige attracties op de kermis.
ja gewoon doen ik rijd nog steeds paard ook hobbelig en gisterern nog lekker wezen toeren op de moter!! valt er maar niet zo uit kuzz anita
Ik ben nu dik 24 weken zwanger en rijd ook nog een paar keer in de week paard. Volgens mijn VK kon dit gewoon en kon het dus geen kwaad. Ook de huifkar lijkt mij geen groot probleem. Al kan het wel zijn dat het voor jezelf wat minder prettig voelt.
Hallo ! Daphne schreef: "@NikkiF: Als je pas zwanger bent, kan het echt niet misgaan door wat hobbelen hoor. Dan zou je praktisch niet meer mogen lopen, want bij iedere stap, vangt je lichaam nog best een klap op." Allereerst vind ik dat je niet echt vriendelijk reageert op mijn advies. Waarom ? Ik vind het maar raar hoor ! Ik geef alleen een advies en naar mij idee kun je niet voorzichtig genoeg zijn met je waardevolste bezit. Het is trouwens niet zo dat je zomaar alles mag doen als je pas zwanger bent. Op een Power Plate bijvoorbeeld mag je absoluut niet want daar kan het vruchtje van los komen. En een huifkartocht is toch meer gehobbel dan lopen hoor ! Maar ... nogmaals, ik ben wellicht te voorzichtig, maar dan nog. Ik kan me herinneren dat jouw reacties op vragen ook niet altijd juist zijn. We zijn hier om elkaar te helpen, als ik het mis heb kun je dat best tegen me zeggen, maar dat kan ook in een PB en hoeft niet zo ! Dat heb ik bij jou ook niet gedaan toen ze onderwerpen op slot deed en ik daar vragen over had. Moderator of niet ... we moeten allemaal goed met elkaar omgaan, toch ? Groetjes, Nikki F
@NikkiF: Het was niet mijn bedoeling jou aan te vallen en ik zie het ook niet zo. Jij zet jouw mening en ik zet mijn reactie daarop. Aangezien ik van mening ben dat ik jou niet aanval, vond ik ook niet dat ik je een pb hoefde te sturen, snappie? Ik hoop dat het zo is opgehelderd.
in het begin van de zwangerschap zit het vruchtje juist nog heel goed verscholen achter jouw schaambeen en er kan dan weinig gebeuren. een gynacoloog heeft aangegeven dat je dan zelfs nog in kermis attracties en alles kunt. mocht het vruchtje al los raken, dan komt dat niet door de attractie, maar doordat er eerder al iets niet goed zit. ik denk niet dat een beetje hobbelen kwaad kan. lekker gezellig mee gaan zou ik zo zeggen. mss idd dat je het zelf niet zo prettig vind voelen en anders heel veel plezier!
Ik heb mijn verloskundige gebeld en zei vertelde dat het inderdaad geen probleem was. Ik ben ook meegeweest en heb nergens last van gehad, het was gewoon net als anders. Alleen kreeg ik wel last van mijn rug door het zitten op die harde houten bankjes Maar gelukkig werk ik niet zo vaak op maandagmiddag hahaha zou er niet aan moeten denken om iedere week in die kar te moeten zitten