Hoe herken je een buikslaper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou zoals de titel al zegt.. Hoe herken/weet je of jou kindje een buikslaper is?
    Komt dat pas als hij/zij zelf omrolt in bed en zo in slaap valt? Of moet je het uitproberen door hem/haar op de buik in bed te leggen?

(Mijn zoontje slaapt namelijk niet altijd even lekker op zijn rug, veel wakker en onrustig slapen.. En verder mankeert hij niks. Dus wij denken dat hij misschien een buikslaper is net als zijn papa & mama.)

Hoe kwamen jullie erachter of jou kindje liever op de buik sliep?

Edit moderator: Verplaatst naar baby en dreumes.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik geloof dat je dit in het verkeerde topic hebt geplaatst

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hij was een keer in slaap gevallen in de box, op zn buik en hij lag zo lekker dat we het later ook in bed hebben geprobeerd. Sindsdien slaapt hij met veel minder moeite in en slaapt hij ook langer.

Maare... topic staat volgens mij op de verkeerde plek.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Owja sorry, hij moet in baby&dreumes.. Stom dacht dat ik ook daarop had geklikt!

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Kan iemand hem verplaatsen?

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier kwamen we er vanzelf achter. Met 3 maanden draaide hij steeds zelf op zijn buik en viel dan zo in slaap. Sindsdien slaapt hij ook op de buik. Nu nog steeds trouwens, leggen hem in bed, voordat we de kamer uitzijn ligt meneer al op zijn buik ;)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    eigenlijik vanaf dat hij zich zelf omdraaide.

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hier precies hetzelfde al bij minimuisje! Mijn dochter wil niet anders dan op haar buikje slapen!

9. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    bij ons hebben ze het in het ziekenhuis ontdekt (puk is te vroeg geboren) ze hadden gezien dat hij veel rustiger sliep toen hij onder de lamp lag (vanwege geelzien) op z'n buik. ze leggen babietjes dan op de buik omdat er dan een groter gebied van het lichaam beschenen kan worden.

daarna hebben we hem gewoon op z'n buik laten slapen en inderdaad leg je hem op z'n rug is ie veel onrustiger, wappert met armen en benen en slaapt de helft korter. inmiddels draait ie zichzelf gewoon om.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

In het begin viel ze steeds tegen mij aan in slaap, en dan legde ik haar in de box op haar rug en sliep ze heel kort. Sowieso waren al haar slaapjes kort.
    Tot ik haar een keer op haar buik neergelegd had, en toen sliep ze in een keer een paar uur. Daarna vaker geprobeerd, en zo sliep ze dus een stuk beter dan op haar rug.

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    doordat ze bij het minste of geringste wakker schrikken als ze op hun rug liggen. hele korte slaapjes doen op hun rug...

mijn zoontje sliep vanaf zijn 2e week op zijn buik....(veel rustiger en langer)

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik leg hem altijd op zijn rug en hij draait zelf weer op zijn buik. dit doet hij sins hij zelf kan draaien.

13. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier precies t zelfde, met ongeveer 5 weken mochten we gaan oefenen met hoofdje optillen enzo (kon ze al maar goed...) en sindsdien een buikslaper net als mama :D

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hij viel bij mij op zn buik in slaap en als ik hem dan in bed legde was het brullen .
    ik heb gewooon geprobeert op zn buik met het resultaat dat ie sliep!

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook sinds hij zelf kan draaien in een mun van tijd ligt hij heerlijk op zijn buik!

16. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Elle is nu 15 weken en s'ochtends moet ik haar wakker maken voor haar voeding en daar ligt ze dan heeeerlijk te slapen op haar buik... Smiddags als ze wakker word dan ligt ze gewoon op haar en is ze niet gedraaid....

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Maar mijn zoontje kan nog niet zelf draaien in zijn bedje.
    Hij slaapt inderdaad veel rustiger/langer als hij ook op zijn buik ligt tegen mijn buik aan.
    Maar als we hem nu alsie moe word in bed leggen op zijn buik, snapt hij t nog niet..
    Blijft dus met zijn hoofd omhoog liggen zeg maar, moeten we dan gewoon wachten tot hij zelf zijn hoofdje naar beneden doet en in slaap valt?

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zou het wel eens meer te maken kunnen hebben met dat ie dan bij je ligt, dan dat ie zo graag op z'n buik ligt?
    Thirza heeft hier wel een tijdje op haar buik geslapen, maar inmiddels weer op de rug (krampjes zijn weg en voorkeurshouding bijna verdwenen dankzij de osteopaat). Ze viel altijd erg lekker bij mij op mijn buik in slaap, maar als ik bij haar ging liggen, had ik hetzelfde resultaat, ;)

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee dat is t niet.. Want als ik hem bij ons in bed neem, gaat hij ook niet slapen op zijn rug.
    Daarom denk ik dat hij misschien liever op zijn buikje slaapt. Hij doet ook maar hazeslaapjes en is erg druk met zijn handjes..

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse tien, elf maand was, draaide hij zich opeens steeds om in bed en sindsdien slaapt hij op z'n buik.

Deel Deze Pagina