stoppen met aerosleep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamvansam, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam is al redelijk vroeg begonnen met op zijn buik slapen. Zelf ben ik er ook één dus ik weet hoe lekker dat ligt! :)
    We hebben destijds een Aerosleep dekmatras (2cm dik met een soort honingraat waardoor hij eventueel door zou kunnen ademen) gekocht voor het geval dat.... Dit dekmatrasje ligt bovenop een gewone matras.
    Regelmatig wordt hij 's nachts wakker met die honingraatafdruk in zijn gezicht en 's ochtends duurt het echt wel even voor deze weggetrokken is ;) .
    Ik heb het idee dat hij er wellicht toch last van heeft, het is een stuk minder zacht en comfortabel dan een gewone matras met een lekker zacht hoeslakentje.
    Nu Sam 1 is, vraag ik mij af of het Aerosleep dekmatrasje nog wel nodig is? Misschien slaapt hij beter zonder? Maar aan de andere kant wil ik het niet op m'n geweten hebben dat ik dat ding weghaal en er wat gebeurt.

Graag jullie reactie!

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik lees even met je mee

3. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik ook, goeie vraag..

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nooit een aerosleep gebruikt en Eva slaapt sinds ze 6 maanden is op haar buik. Ik vind het sowieso al niet echt nodig, maar met 1 jaar moet het echt wel zonder kunnen hoor!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wij hebben hier idd ook een aerosleep matras.

Ik dacht dat de grens van 'wiegendood' tot een jaar of 2 was..
    Geen idee meer hoe ik hier nu bij kom/waar ik dit gelezen heb, maar dat is wat nu in mij opkomt..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar wiegendood komt volgens mij haast nooit door verstikking... zeker met 1 jaar geloof ik niet dat een kindje stikt omdat ie met het hoofd in het matras blijft liggen, dat doen ze volgens mij gewoon niet.

7. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Ik denk dat geen kwaad kan. Ze kunnen hun hoofdje goed draaien.
    Ik heb geen aerosleep gebruikt. En Jayden slaapt vanaf ongeveer 4 maanden op zijn buik.
    Hij lag / ligt ook wel eens met zijn hoofd in het matras, omdat hij jeuk aan zijn neus heeft,en je hoorde dat hij gewoon kon ademen. Zoniet te snurken

Hij ligt eigenlijk verder altijd met zijn hoofd naar links of rechts. Op dit moment ligt hij ook nog wel een met zijn hoofd half in zijn knuffel.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik denk ook niet dat het kwaad kan om hem nu weg te halen. Misschien van de zomer als het warm is, kun je hem er weer op leggen.

9. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Misschien dan toch maar eens overwegen om 'm er af te halen.
    Zal eerst eens mat papa overleggen, die is geloof ik nog huiveriger dan ik :confused: .

10. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wij hadden ook altijd een aerosleep matras en met een maand of 8-9 heb ik die deklaag eraf gehaald. Ik had ook het idee dat onze dochter er niet meer zo lekker door sliep. Bovendien vind ik die deklaag vrij hard en stug. Ik heb daarna een lekkere zachte molton gehaald voor over het matrasje met een hoeslakentje. Sindsdien slaapt ze veeeeel beter. En dus altijd op haar buikje. Soms heeft ze helemaal haar koppie in het matras gedrukt met haar knuffelbeer boven op haar hoofd.
    Ik geloof niet dat ze er nu nog in kan stikken. Als ze het benauwd zou krijgen draait ze vanzelf haar hoofdje wel om.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm wat raar, wij hebben er een speciale hoes overheen zitten voor de aerosleep en daarop nog een gewone hoeslaken. Helemaal geen last van stugheid of afdrukken. Nu is die van mij klein en slaapt dus alleen op zijn rug, maar ik heb net gevoeld en het voelt echt gewoon normaal aan hoor.

Voordeel van de aerosleep is dat het onderhoudsvriendelijk is.

12. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier idd ook aerosleep met een gewoon katoenen hoeslakentje (ademt namelijk ook genoeg), en voelt hier ook net zo zacht aan als een gewoon matras eigenlijk..ik kan me niet voorstellen dat de rest die ook aerosleep hebben, daar hun kindje gewoon op leggen zonder hoeslakentje toch? :)

Ben benieuwd of ze, als ze in dr ledikantje gaat slapen met andere aerosleep, ook last heeft van de honingraat structuur. Denk dat als t zo is hij er ook snel af gaat bij ons hoor!

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb ook een aerosleep en dacht afgelopen winter ook 'm weg te halen.
    Ze werd toen iedere keer wakker met een verstopte neus en rode ogen, dus ik denk dat ze toch wat gevoelig is voor stof. Nu zit ie er weer op en heeft ze nergens meer last van.
    Ik zie ook nooit een afdruk hoor, heb ook een buikslapertje. Ik heb nog wel een molton en een hoeslakentje eroverheen.
    Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je kleintje nu nog stikt door het buikslapen, dus wat dat betreft kan je 'm volgens mij wel weg halen.

14. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik had juist begrepen dat er over de Aerosleep geen molton en/of hoeslakentje heen mochten,
    anders zou het z'n functionaliteit verliezen :( .
    Ik heb er wel zo'n Aerosleep hoeslakentje omheen, maar daar zitten ook van die gaatjes in en is toch echt minder zacht dat een gewoon hoeslakentje....

15. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    hmmm.... als ik het zo hoor, kan het misschien wel de reden zijn dat mijn dochter steeds wakker wordt als ze er lang op ligt.. Zal het even in de groep gooien thuis....

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb hem er vorige maand al afgehaald. Ze had ook de afdruk van dat ding in haar wang staan, vond ht zo zielig. Verder ligt ze nooit met haar neus in het matras, en kan ze haar hoofd heel goed omhoog houden.

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat hebben wij ook, en ons mannetje heeft ook wel eens de afdrukken op zijn wangetje staan. Maar hij slaapt er prima op,ondanks dat het minder zacht is ;) Ik haal het er nog niet af.

18. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Olivier slaapt er nog steeds op en is al weer bijna 2 jaar. Als hij zometeen overgaat naar een juniorbed dan krijgt hij op zijn junior bed ook weer een Aerosleep erop. Ik vind dit als ze klein zijn fijn ivm wiegendood en later ivm doorlekken en spugen. Je matras blijft altijd beschermd. Ik denk dat ze het echt gewend zijn en niet vervelend vinden liggen.

19. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ja, ik heb ook begrepen dat de aerosleep er ook voor was om je matras te beschermen. Is wel makkelijk schoon te krijgen dan een vies matras...

20. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Even iets heel anderS: ik heb ook aan de AeroSleep zitten denken, maar maak je jezelf dan niet helemaal gek, want de vraag is natuurlijk inderdaad: wanneer haal je hem weg? Er kan altijd iets gebeuren, of je kindje nu 3 weken of 10 jaar is?

Daarom zijn wij er nooit aan begonnen, mede doordat de afweging volgens mij voor jezelf als je hem eenmaal gebruikt, heel moeilijk is. Of niet?

Deel Deze Pagina