Wat moet ik hier nou mee? Vandaag bij CB geweest...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Word soms zo onzeker na een bezoek aan het CB!
    Vandaag was het weer zover. Zoon is 2 maanden en weegt 6,1 kilo, grote man dus. Mijn zoon heeft nog steeds 2 nachtvoedingen. Vind ik op zich prima (nou ja, liever dat ie doorslaapt hihi maar als ie het nodig heeft is het maar zo). Maar daar dacht de mevr van het CB anders over.
    "Met zijn ruime 6 kilo zou hij toch echt door moeten kunnen slapen" zei ze.
    Ja, zal wel. Dacht ik toen.
    Nu is het wel zo dat mijn zoon rond 4:00 altijd aan het rommelen is. Wakker maar geen honger (van de fles neemt ie misschien 5 slokjes), speen geeft slechts 5 minuten uitstel, knuffelen of bij ons in bed heeft ook geen zin, hij blijft dan onrustig. Nu adviseerde de mevr van het CB de "5 minuten methode". Dus steeds 5 min laten huilen en pas na 5 min naar hem toe voor speen/aai op bol etc. Jeetje, weet niet wat ik hiermee moet. Wat zouden jullie doen?

2. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ene oor in andere oor uit, wat een belachelijk advies. Hij is 2 maanden! Dan heeft hij gewoon mamahonger snachts. Is op die leeftijd net zo een basisbehoefte als voeding. Mijn zoontje is 9 maanden en wordt ook nog wakker, ja pech voor mij maar ik laat hem niet huilen.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou lekker zeggen tegen het CB: bedankt voor de tip en je eigen plan trekken!!

Wat een bullshit ook dat hij met een bepaald aantal kilo's zou moeten kunnen doorslapen. Weet niet hoe ze daarbij komt maar ik denk eerder dat je kind gewoon bepaald wanneer hij door gaat slapen. Vervelend maar zo werkt dat nou eenmaal.

Ik zou lekker je zoontje blijven volgen. En ook doen waar jij je goed bij voelt. Als jij hem niet wil laten huilen ga je dat toch ook niet doen?

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen. Als het niet werkt ga je je namelijk heel erg schuldig voelen.
    Bij de een werkt dit wel en bij de ander niet. Het is geen garantie dat hij dan wel ineens door gaat slapen.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ja ik overweeg dit idee ook niet eigenlijk, maat weet ook geen beter plan. Aangezien speen, knuffelen, melk ook niet werkt...
    Zijn dag lijkt gewoon te beginnen om 4:00 pfffff
    Ik houd me maar vast aan het idee dat ie pas 2 maanden is en nog een goed slaapritme moet ontwikkelen, want dat is volgens mij precies wat er aan de hand is. Over 3 weken blijft ie een nachtje bij mijn ouders slapen...hihi...wat zal ik slaaaaaaapen!!!!

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Goh, bij mij op het consultatiebureau zeiden ze met deze leeftijd dat het heel normaal is als ze nog niet doorslapen....
    Pas als ze een stuk ouder zijn gaan ze met je in overleg of je behoefte hebt aan tips of advies rondom doorslapen.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Idd vreemde reactie ??

Gewoon doorgaan zoals je bezig bent ;)

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Baby's van twee maanden kun je geen ritme opdringen. Lekker knuffelen en niets van aantrekken.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hij is pas 2 maanden.
    Net als anderen zeggen, ene oor in, andere weer uit.

In mijn ogen hoor je een baby niet zomaar te laten huilen!

10. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik kreefg met 3 weken al het advies om hem 10 min te laten huilen als het slapen niet lukt.
    Nou dat doen we dus niet,er zullen vast andere manieren zijn om het te doorbreken.
    Hoelaat gaat hij slapen in de avond?

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier beiden tot zeker een jaar nachtvoeding maar noooit is er wat van gezegd, iig niet over laten huilen. Misschien omdat ik Bv gaf, maar toch. Ik snap dat nooit, hij is 6 kg dus hij mag doorslapen. Duh wat heeft dat er mee te maken, als ze het niet doen doen ze het niet hoor!! Mensen van 80 kg ook niet altijd ;)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    lk had het wel geprobeerd. 2 nachtvoedingen vind ik teveel, zeker als hij de tweede fles niet eens wil. Hij moet toch een dag nacht ritme aanleren.

Hoe ziet de rest vd dag eruit?

13. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier idd met twee maanden ook een raar gezicht gekregen dat mijn zoontje nog niet doorsliep ;) Niemand had een probleem met de nachtvoeding behalve zij. Dus lekker bedankt en gezegd dat ik er totaal geen problemen mee had en hij het blijkbaar nog gewoon nodig had. Met 3 maanden begon hij zelf steeds langer te slapen en sliep toen van 23.00 tot 05.00. Nu 6 maanden en slaapt van 19.00 tot 06.30 Niks aan gedaan ;)

Dus lekker troosten en doen waar jij je goed bij voelt. Sommige cb's zijn helaas nog zo ouderwets. Wbt de onrust kan het misschien een sprongetje zijn? Anders gewoon lekker bij je in bed nemen, wie weet valt hij na korte tijd wakker te zijn vanzelf weer in slaap?

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Als die 2 jaar is zou ik dit redelijk advies vinden haha

Lekker doen wat goed voelt

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Onze zoon van 7 mnd (8kg) slaapt niet eens Door. .
    Lekker laten gaan ;)

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hier een beetje vergelijkende situatie.
    Mannetje hier is ook 8 weekjes en 5,5 kilo.
    Moest van de kinderarts naar de 5 flessen, dat betekent dus geen nachtfles meer.
    Heb toen aangegeven dat hij echt nog komt voor z'n nachtvoeding, maar toen kreeg ik als antwoord: als je niet gaat ophogen met je fles zal hij nooit gaan doorslapen.
    Nou ik geef hem inmiddels 150cc, maar toch komt hij rond 3:00/4:00.

Hoe ziet jouw dagschema er verder uit?

17. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik neem mijn zoon ook lekker in bed als hij niet meer kan slapen. Hij slaapt ook alleen door als hij bij mij ligt (en ik dus ook). Ik zou kijken wat hij doet als je hem in bed neemt om 04.00. Laten huilen zou ik, zeker op die leeftijd, niet doen. Dan slaap je zelf ook niet goed en misschien werkt het niet eens. Ik heb het nooit gewild/gekund.
    Sterkte ermee!

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze MOGEN doorslapen bij 6 kg, dat is heel wat anders dan MOETEN!

Onze oudste sliep niet door bij 6 kg en nu bij 18 kg nog steeds niet :D

(De jongste wel gelukkig)

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt!

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hoe is zijn lengte? Gewicht op zichzelf zegt niet zoveel. Een gewicht van 6 kg is bij 2 maanden ongeveer het bovenste lijntje. Als zijn lengte ook ongeveer het bovenste lijntje is is dat totaal geen probleem! Maar als zijn lengte gemiddeld is, en gewicht 2 lijntjes erboven, dan zou ik wel proberen uit te vinden of hij op een moment écht honger heeft. Met kunstvoeding kun je ze in tegenstelling tot borstvoeding wel overvoeden. Als hij maar 5 slokjes wil is het geen duidelijke honger maar mamahonger.

Dat van een kind van 6 kg kan doorslapen, denk ik dat ik wel weet wat ermee bedoelt is. Maar als ze het alleen op deze manier gezegd heeft en niet uitgelegd lijkt het me wel verkeerd overgekomen. Ze had beter kunnen zeggen mag doorslapen. De regel is namelijk gewicht in kilo's keer twee, dan heb je de richtlijn van het maximum aantal uren dat een baby zonder voeding mag doorslapen. Mijn dochter toen ze 2 kg was in het ziekenhuis mocht ze maximum 4 uur zonder voeding 's nachts, dan moest ze echt wakker gemaakt voor een voeding als ze zelf niet kwam. Bij een kind van 4 kg mogen ze doorslapen (8 uur). Bij een kind van 6 kg mag je kind dus 12 uur zonder voeding. Maar goed, daar kan je zoontje zelf heel anders over denken, het is een baby geen robot ;)

Wanneer geef je de laatste fles? Is dat 19:00-20:00 of maak je hem om 22:00-23:00 nog een keer wakker voor een voeding? Dit even om te zien wat jij als 2 nachtvoedingen ziet. Ik zie dat zelf nog als late avondfles, en dan zou ik hem 1 nachtfles geven (idealiter halverwege de nacht rond 3-4 uur ofzo) tot de ochtendfles om 6-7 uur. Daar zou ik proberen naar te streven. Als hij al heel vroeg wakker wordt eerst kijken of speentje + aai over bol helpt, of als hij een tweede keer komt.

Maar niet te onzeker worden hoor! Het is allemaal niet zo zwart-wit goed en fout. Elke ouder doet het anders (vanaf welke leeftijd wel of geen 5 min laten huilen bijvoorbeeld). Neem de tips aan van het CB en kijk zelf wat je er van vind en waar je je goed bij voelt. Voel jij je niet goed bij een advies dan gewoon je eigen pad trekken en daar vertrouwen in hebben :)

20. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou het advies in de wind slaan, wat ik zou doen is of eten of speen geven en als dat niet werkt, bij je nemen en op je buik in slaapt wiegen.

Deel Deze Pagina