Ons zoontje is een huilbaby - hij heeft last van verborgen reflux (krijgt medicatie), slaapt max 6 uur per 24 uur en huilt tussen de 6 a 10 uur per dag. Wij zijn behoorlijk gesloopt, maar ik laat hem niet lang huilen ivm verergering reflux klachten. Overdag draag ik hem nonstop in de draagdoek, in de wieg, box of maxi-cosi wordt hij hysterisch. En we brengen daarnaast gezellig uren door onder de afzuigkap. Nu moet ik vanaf januari weer aan het werk en gaat hij voor 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf, oma past 1 dag op. Heel graag zou ik wat ervaringen horen van moeders met huilbabies. Hoe ging het op het kinderdagverblijf? Lieten ze een huilkindje huilen of deed hij/zij het juist heel goed in een andere omgeving? Vind het super spannend, zou het zo sneu vinden wanneer hij daar nonstop huilt en ze (logisch) geen tijd hebben om hem de hele dag te troosten. Over slapen maar helemaal niet gesproken..
Ik zou eerst het huilen nog aanpakken. Met goede verdikte voeding (zowel een comfort voeding als standaard voeding met johannesbroodpitmeel) EN de juiste medicatie zou het huilen een stuk minder moeten kunnen zijn! Baby's huilen niet omdat ze er zelf de lol van inzien of om aandacht of wat dan ook. Heb je dat onder controle zou ik mij niet druk maken om het kinderdagverblijf kindjes wennen vrij snel en als jij als moeder er luchtig over doet, zal het met je baby ook wel goed gaan vermoed ik!
Op het kinderdagverblijf waar ik werkte hadden we een huilbaby. Het was heel moeilijk, want dat kindje had veel aandacht nodig en dat kan je op een kinderdagverblijf niet bieden. De andere kinderen kregen amper aandacht, alleen hij. We hebben aan ouders voorgesteld om over een gastouder na te denken, omdat hij daar meer aandacht kan krijgen. Ik zou je dat ook willen adviseren en wil je dat niet dan moet je van te voren een gesprek plannen met de leidsters en het open bespreken en een tijdje aankijken hoe het gaat. Elk kinderdagverblijf is anders en elke baby is anders, misschien werkt het bij jullie kindje wel al lijkt mij een gastouder beter.
Misschien zijn ze bereid ook met een draagdoek of draagzak te werken? Draagzak lijkt me dan het meest praktisch en die moet je dan wel zelf aanleveren, maar het zou een hoop kunnen schelen in huilen. Dat lijkt me voor iedereen het beste.
hebben jullie al medicijnen voor de reflux? Zoja zijn dit dan wel goede medicijnen? Hier ook een baby gehad met heel veel pijn door verborgen reflux, maar met de juiste medicijnen hebben we een heel ander kind gekregen! Toen de medicijnen werkte hebben we zijn eerste lach zelfs gezien! dus misschien eerst daaraan werken?
wat zegt het kinderdagverblijf er zelf van? heb je dit al overlegd met hun? idd zou ik ook kijken of ze bereid zijn een draagzak/doek te gebruiken. misschien vast een paar keer gaan wennen op het kinderdagverblijf, evt dat jij ook daar blijft zodat je goede uitleg over je kindje kan geven aan hun. het is namelijk wel belangrijk dat jij de kleine daar met een gerust hart achter laat... voor jezelf maar zeker ook voor je kindje!
Bedankt voor jullie reacties! Zijn voeding verdikken helpt helaas niet, dat verergert de klachten. Hij krijgt momenteel Nexium en Motilium, ik heb het idee dat hij geen pijn meer heeft. Hij gaat ook huilen zodra je hem even neerzet en ook omdat hij bijna niet slaapt en dus oververmoeid is (in de draagzak moet ik een hydrofiel over de bovenkant leggen .icm de afzuigkap, pas dan valt hij in slaap). Hij heeft er al een week ziekenhuisobservatie opzitten en we zijn alle osteopaten, orthomanueel therapeuten etc afgelopen. Het enig is dat hij inmiddels 's nachts wel wat uurtjes kan slapen. Volgende week is zijn eerste wendag en blijven we de eerste uurtjes aanwezig. Ze hadden van tevoren aangegeven dat ze de ouders bellen wanneer ze het kindje niet kunnen troosten, maar tenzij hij koorts heeft, gaat mijn werk het niet accepteren dat ik hem bij een huilbui op moet halen. Ik ga ze vragen of ze evt een draagzak willen dragen, dat zou super zijn. Pientje, heftig om te horen dat de ouders naar een gastouder moeten. We zitten nu al vast aan een contract, maar je hebt me wel aan het denken gezet voor wanneer mijn kinderdagverblijf hetzelfde zou aangeven.
Wat heftig zeg! jullie zullen wel gesloopt zijn! Ik hoop voor je dat je je kindje met een goed gevoel achter kunt laten op het kinderdag verblijf! En hopelijk werken ze mee aan een draagdoek/zak!
Moeilijk, lijkt me een lastig gevoel als je je kindje moet achter laten als het zo verdrietig is. Wij werken wel met draagdoek, Soms kan dat, tijdens de administratie zitten we met draagdoek met baby, maar tijdens het verschonen van andere kindjes gaat het natuurlijk niet, en gaat de baby even in de wipper of box. We laten kindjes wel eens ophalen als ze blijven huilen, er bestaat een protocol huilbabys voor, wij hadden laatst 3 huilbabys, bij de plaatsing niet doorgegeven dus was wel echt even druk, je kan er maar 2 tevreden houden. Mijn ervaring is wel dat leidsters erg bereid zijn om veel te doen voor huilbabys. Dus praat er goed over! Sterkte ermee.
We hebben wel momenten dat we er even doorheen zitten omdat we uitgeput zijn, maar ik hou me vast aan de gedachte dat hij er overheen groeit. Ik moest eigenlijk net voor het eerst even huilen bij de gedachte dat het kinderdagverblijf geen optie voor hem zou zijn. Ik hoop zo dat het een positieve invloed op hem heeft en lekker in z'n velletje komt te zitten.
Stomme vraag misschien.., maar ben je al bij een homeopaat of bio-resonantie therapie geprobeerd? Bij mijn zoontje heeft homeopathie heel goed geholpen ondanks dat ik er zelf sceptisch over was (je bent soms de wanhoop nabij en probeer je wat haha) en tot op de dag van vandaag werkt het. Hij heeft een soort oplos piletje gehad voor door zijn drinken. Dit werkte ala minuut, als hij nu een periode weer niet goed slaapt vragen we de homeopaat om een nieuw pilletje en dan werkt het weer gelijk dezelfde nacht nog! Vrienden van mij hebben weer hele goede ervaringen met bio-resonantie therapie. Die kijken waar je kindje gevoelig voor is en dit kan je dan uitsluiten uit de omgeving van je kindje. Stel dat je kindje borstvoeding krijgt en allergisch is voor een bepaald voedingsmiddel dan kun jij dat uit de voeding schrappen.
Ik heb toch ook sterk de neiging dat iets hem toch ongemak bezorgd. .... Kan hij geen last hebben van de voeding? Koemelkallergie bijvoorbeeld?
Hier een beetje de zelfde situatie met ons zoontje. Spuugt veel huilt/krijst veel. Hij heeft ook reflux maar onze kinderarts geeft er geen medicijnen voor, volgens haar is het niet bewezen dat deze werken. En verder groeit hij goed dus het is niet ernstig genoeg. We dikken de voeding nu in met nutriton maar dit heeft geen resultaat en hij krijgt er dunne poepluiers van. Ook lijkt hij eczeem te krijgen. Heb nu van de kinderarts een recept gekregen voor Neocate voeding (we hadden al frisopep geprobeerd maar dit gaf geen verschil). We gaan er vanavond mee starten. We zijn ook bij een osteopaat geweest maar tot nu toe nog geen resultaat. Morgen gaan we er weer heen. Af en toe heeft hij wel 1 of 2 goede dagen waarop hij vrolijk en gezellig is. Het stomme is dat hij nu twee dagen naar het kinderdagverblijf is geweest en hij daar dus vrolijk was. Thuis was het na zijn fles weer krijsen. (Dit voelt erg vervelend want het lijkt nu net of het aan ons ligt). Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet dus precies hoe je je voelt. Af en toe weet je het gewoon niet meer, het sloopt je echt en het is zo sneu voor die kleintjes. Dus om even terug te komen op je vraag. Misschien gaat het bij jullie ook goed op het kinderdagverblijf, er gebeurt daar natuurlijk van alles waardoor hij misschien afgeleid is en niet/minder huilt. En inderdaad vragen of ze hem in een draagzak willen doen als het nodig is. En eventueel uitsluiten of het geen koemelkallergie is als dit nog niet geprobeerd is.
Het moest niet hoor, was een advies, omdat wij hem gewoon niet de aandacht konden geven die hij nodig had en dat vonden we heel moeilijk. Misschien valt het bij jullie kindje mee en zeker als ze bereid zijn om een draagdoek te gebruiken, zou ik zeker eens vragen. Succes.
Ik zou ook uit willen sluiten of er mogelijk nog een allergie speelt, als de klachten zo hardnekkig zijn en zo lastig te behandelen En ik zou niet aan het werk gaan als je zo kapot bent. Heb dat zelf gedaan bij de oudste en dat volgehouden tot ze 11 maanden was en toen ben ik er heel hard uitgeklapt: hartstikke oververmoeid Heb toen 2 maanden fulltime in de ziektewet gezeten en nog 4 maanden nodig gehad om weer op te bouwen naar m'n 3 werkdagen... kinderdagverblijf en huilbaby lijkt mij geen fijne optie. ALS je kindje daar al tevreden en vrolijk is, is de kans ook vrij groot dat het daar enorm overprikkeld raakt, (en daardoor vrolijk lijkt, maar het ondertussen niet is. Vig83: dikke kans dat dat voor jullie kindje geldt: al die afleiding is op het moment zelf leuk, maar daarna moet er dus ontladen worden. Ik herken dat iig erg van onze oudste). Onze oudste ging naar een gastouder en dat ging redelijk goed. Die kon haar ook redelijk de aandacht en zorg geven die ze nodig had, (en is nu nog steeds als een tweede moeder voor onze inmiddels best grote meid ). Ik zou daar absoluut voor gaan.
ik heb 3 jaar op een kinderdagverblijf gewerkt en daar hadden wij nog nooit een kindje geweigerd omdat het veel huilt. als ouder kun je niet altijd/nooit vrij krijgen van je eigen werk omdat je kindje huilt. het kindje doet het niet voor de lol dus je moet er maar het beste van maken, stom gezegd. je doet alles voor zon kindje om het goed naar de zin te krijgen, draagdoek, hangmatje extra aandacht. wij probeerde altijd een stagiaire op die groep te plaatsen zodat je extra handjes had en t vaste personeel meer tijd had voor het huil babytje. ook een gastouder heeft meer kindjes die zorg nodig hebben lijkt mij. zoals de rest al zegt, proberen alles uit te sluiten, voor zover dat nog niet gebeurd is natuurlijk, ik denk altijd dat een kindje niet voor de lol huilt dus ergens moet er ergens iets verkeerd zitten. maar slopend is het zeker!
@gastouder; ligt er een beetje aan hoeveel kinderen ze verder heeft. Wij hadden hier de mazzel dat Thirza op de twee opvangdagen nooit met meer dan 2 andere kindjes zat en de andere kinderen waren erg gemakkelijk, en haar man was altijd thuis, (afgekeurd) en haar puberdochter ook veel. maar als een gastouder helemaal vol zit, wordt een huilbabytje dan ook lastig inderdaad Willen ze op het kinderdagverblijf anders dragen met de draagdoek? Evt op de rug, (wel met geweven doek dan, mag niet met een rekbare)?
Ja... die ervaring heb ik ook met de oudste... Ik weet niet of ik al aan het werk zou gaan als ik jou was. Maar helaas is dit vaak niet mogelijk... Het lijkt me voor zulke kindjes veel fijner om lekker bij mama te zijn,.