Ja onwijs. Tim is gaan huilen toen hij een kleine 2 weken was. Na aangemodderd te hebben na een maand bij kinderarts terecht gekomen was de conclusie verborgen reflux i.c.m. heftige verstopping. Voor dat dat onder controle was, waren we ook een maandje verder. Toen had hij geen pijn meer, maar was hij gewend om te huilen en huilend in slaap te vallen. Dus hij bleef huilen, niet van de pijn maar omdat hij niet wist wat hij met zichzelf aan moest, gewend was constant bij me te zijn en niet rustig in slaap kon vallen, waardoor hij weer overprikkeld was. Daar herken ik me in jouw verhaal. Bleef dus een vicieuze cirkel. Omdat ik niet van de Ria Blom methode ben en over baby in een droomritme had gehoord en dat Stephanie Lampe zelf ervaringsdeskundige is dacht ik, laat ik haar boek eens kopen. En het gaf ons echt handvatten om Tim tot rust te laten komen, om het hem wel prettig te maken zodat hij rust kreeg, leerde slapen enzovoorts... het kostte ook wel een paar weken maar ik ben fan in elk geval. Maar belangrijk is dat eerst pijn weggehaald wordt, als je denkt dat je kindje nu niet huilt van de pijn kun je het, of een andere methode gaan proberen. Laten huilen ben ik geen fan van, ook en juist omdat kindjes die al pijn hebben gehad niet nog verder gepest moeten worden. Em daar hielp dit boek mij bij.
Onze dochter huilde ongeveer 18 uur per dag...oorzaak reflux. Krijgt ook medicatie...Toen ik de kinderarts vroeg wat haar verwachting was wat betreft het verloop ivm opvang of dat ik beter extra verlof kon gaan opnemen kreeg ik de opmerking dat als ze dan nog zo veel huilde ze haar op zouden nemen. Gelukkig is het zzo ver niet gekomen. mijn dochter heeft nog steeds extra aandacht nodig op het kinderdagverblijf, geen enkel probleem. Kan haar met een gerust hart achter laten. De medicatie ging op een gegeven moment steeds beter werken en langzaam werd het huilen minder Gewoon goed overleggen denk ik