Hallo! Ik heb een klein meisje van nu 4 maanden oud. Sinds vorige week ben ik weer gaan werken (3 dagen in de week). Op maandag gaat ze naar een vriendin, op dinsdag naar mijn schoonzus en op woensdag naar het kinderdagverblijf. Nu is mijn dochter erg gehecht aan borstvoeding en is ze heel lang een flesweigeraar geweest. Nu drinkt ze gelukkig bij de oppas en het kdv na veel tegenspurtelen wel wat uit de fles, maar heel weinig. Omdat ze de afgelopen maanden veel bij mij is geweest is ze super eenkennig en huilde ze bij de oppas en het kdv heel veel afgelopen week. Gaat dit over? Ik vind het nu zo moeilijk om haar achter te laten, ook is het niet leuk voor de oppas een huilende baby. Ze is ook zo aan mij gewend. Als mijn vriend "oppast" en ik ga de deur uit, dan is het het eerste uur drama. Ik vind dit zo hartverscheurend. Niet alleen voor mijn dochter maar ook voor mijn vriend. Heeft iemand hier tips voor? Of herkent iemand dit? Alvast heel erg bedankt!
Het gaat over. Even aanpassen voor iedereen. Maar je maakt het wel moeilijker door je kindje telkens een dag naar een andere plek te brengen. Zo heeft ze natuurlijk nooit de tijd om ergens echt te wennen. Ik zou er eerder voor opteren haar dan 3 dagen naar de crèche te sturen. Maar goed, dat is natuurlijk niet altijd een optie.
Hier ook al een vorm van eenkennigheid gehad, maar dat gaat over! Zelf zul je er het meeste last van hebben, voor jou is het waarschijnlijk het allermoeilijkst! Maar houd vol! En mocht het (financieel) te regelen zijn, zou ik er ook voor kiezen om haar op 1 adres onder te brengen ipv 1. Maar dat is jullie eigen keuze natuurlijk!
Ja, het gaat over gelukkig, het is echt doorzetten. Hier ook een kleintje dat ontzettend eenkennig is, ik kan zeggen dat het na drie weken gastouder (ze hoeft maar eens per week, maar hebben haar om te wennen, hoe hartverscheurend ik dat ook vond, drie maal per week een paar uur gebracht) beter gaat. Ze vindt het nog niet geweldig, maar ze huilt niet meer constant.
Herken het, mijn oudste was ook zo. Ook 3 dagen bij 3 verschillende mensen. Bedenk dat dit voor je baby niet 3 maar 5 verschillende manieren zijn waarop de dag verloopt (je hebt nl ook dagen alleen met de baby en een weekend met de papa erbij). Bij m'n zoontje zorgde dat voor zoveel onrust dat het kdv na 3 maanden zei: je moet nu gaan kiezen, of stoppen of een dag extra, want dit trok onze baby niet. Het heeft toen nog een half jaar geduurd voordat hij minder ging huilen (leidsters konden niet uit z'n blikveld gaan, dan raakte hij bijna in paniek). Daarna, hij was inmiddels zeker een jaar geweest, kon hij zich beter verplaatsen, hij kon daar buitenspelen en werd inmiddels boos als ik hem kwam halen. Het wegbrengen is (zeker wanneer ik dat doe, hij is nog steeds erg aan mij gehecht) nog lang niet leuk geweest en ook nu nog wel eens huilen. Hij gaat sinds hij een jaar en 3 mnd is zeker 3 dagen in de week. Ik ben dolgelukkig dat ik heb doorgezet. Hij is daar super blij, gooit er al z'n energie uit, is niet blij als hij mee naar huis moet en vraagt op de vrije dag of hij niet toch naar de kindjes mag. Mijn 2e gaat sinds 2 weken ook: meteen 3 dagen. Kost een rib uit m'n lijf, maar hij heeft nu al baat bij 3 dagen achter elkaar daar zijn. De eerste week was hij dag 3 al relaxed daar, merkten we echt aan zijn lijfje, hield zich helemaal ontspannen in tegenstelling tot de eerste dag. Onderschat je eigen rol hierin ook niet, baby is niet alleen zo aan jou gehecht maar jij ook aan de baby. Dit loslaten aan soms vreemden is niet makkelijk en speelt onderbewust echt een rol en dat voelt een baby. Er is niets aan te doen, maar je moet zelf eerst rust en vertrouwen in. De nieuwe situatie krijgen voor je baby dat ook gaat doen. Succes