Vervelend is dat he als je kind er zo'n last van heeft. Hier duurde het ook weken voordat we door hadden wat werkte en wat niet We hebben ook een tijdje infacol gebruikt dat hielp ook tegen de krampjes. Veel succes meid
Infacol geprobeerd, maar ze kreeg toen meer last/pijn van reflux. Achteraf las ik dat het geen goede combi is met zantac (sinaasappelsmaak = zuur).. het gaat de werking van de zantac tegen.
Ik zou een doorverwijzing vragen. Onze zoon begon ook 3 dagen na de geboorte te huilen, had moeizame ontlasting. Uiteindelijk nadat ik er na 2 1/2 maand doorheen zat zijn we doorverwezen naar de kinderarts. We kregen andere voeding, nutramigen en andere medicatie voor ontlasting. Het ging toen een stuk beter. We zitten nu weer te tobben met de bijvoeding. Zijn darmpjes reageren weer heel heftig!
Als je vermoedt dat je kindje meer krampjes krijgt van JBPM zou je een overweging kunnen maken om over te stappen naar de voeding: Enfamil AR, deze voeding heeft rijstzetmeel als verdikkingsmiddel (verdikt pas in de maag). Mijn dochter kon niet tegen JBPM, had zelfs met Neocate voeding (toen we nog aan t uitzoeken waren of ze ook KMA had) last van de JBPM die er doorheen ging ivm de verborgen reflux. Deze voeding kun je via de apotheek bestellen en is qua prijs net als een Nutrilon AR/Friso Comfort varianten. Sinds we zijn overgestapt op de Enfamil voeding heeft ze geen buikpijn en krampjes meer.. Daarbij heeft ze medicijnen voor de verb reflux (nexium en motillium). Sterkte!
Morgen bel ik naar het ziekenhuis. Ik heb 7 september een afspraak bij de kinderarts maar wil deze vervroegen. Hopelijk komen ze mij tegemoet. Ik wil dit mede omdat ik door al het lopen met haar in mijn armen veel pijn in mijn voeten heb. De huisarts beschreef het al "tenniselleboog/arm, maar dan aan de voeten". Moet nu zooltjes laten aanmeten en gebruiken Ze is morgen 9 weken oud en ze heeft elke dag pijn gehad vanaf dat ze 2 week is. Ik vind het wel goed geweest en dit kan ik ook niet lang meer trekken zo Van voeding veranderen zal ik alleen op advies van arts doen, want wil niet veranderen en dat het nog erger wordt en dan weer terug veranderen.. straks wordt het allemaal nog erger dus dat gok ik niet
Ik hoop met je mee dat de afspraak naar voren gehaald kan worden! Dit is niks zo.. Idd, ik zou ook niet zomaar van voeding veranderen.. Maar wilde je de info niet onthouden. Ik hoop dat je kindje goed onderzocht wordt, en dat er duidelijk wordt wat er aan de hand is.. Sterkte!