Hoi dames. Ik moet t gewoon even kwijt.. Soms denk ik: waarom hebben andere mensen gewoon een baby dat normaal zn flessen drinkt, doorslaapt snachts, zn slaapjes overdag doet, normaal op de rug slaapt, niet huilt zonder reden... en waarom moeten wij nou weer een kindje hebben met een gebruiksaanwijzing van 100 pagina's.. De eerste 8 weken waren drama.. Het begon met een pittige bevallig waarbij Lucas zijn sleutelbeen verdraaide, beurse arm, beurs schouder blad en beurse ribben aan over hield. Daardoor wilde hij niet aan de borst, dat deed hem enorm zeer. Geen probleem. Kolf het wel af. Toen een schimmelinfectie in zijn luier. Geen probleem. Zalfje, opgelost. Toen verborgen reflux. Weken lang drama mee gehad. Uiteindelijk met veel pijn en moeite maagzuurremmer gekregen. Weer een probleem opgelost. Godzijdank slaapt hij snachts goed. Slaapt of door, of komt 1 keer en lig ik binnen een uur weer in bed. Maar dan.... De eerste 8 weken heel veel gehuild door de verborgen reflux. Echt 1 bak ellende. Flessen niet drinken, huilen, niet willen slapen, niet op zijn rug willen slapen, huilen met aankleden, huilen in de maxicosi.. En nu dat onder controle is (hij spuugt het nu gewoon uit ipv het terug te slikken) gaat het nog steeds niet zoals het zou moeten. Hij is 11.5 week en drinkt gemiddeld maar 600 tot 650 cc op een dag. Met heel veel moeite. Krijsen alsof hij verhongerd en maar een halve fles Drinken. Tijdens de fles in slaap vallen. 30 tot 45 minuten er over doen om een respectabele hoeveelheid er in te krijgen. Vrienden en mijn man zegge : hij zal niet meer nodig hebben. Cb zegt: niet forceren Genoeg is genoeg. Maar voor mijn gevoel krijgt hij dan helemaal veel te weinig binnen. Hij heeft geen koemelkallergie. Daar ben ik echt van overtuigd. Als hij binnen een minuut geen fles heeft als meneer het verlangd, dan ben ik eerst een half uur bezig om hem te sussen voor hij überhaupt een fles pakt en tijdens het drinken nog commentaar leveren ook. Echt zwaar irritant. En dan lijkt het een paar dagen goed te gaan. En dan ineens is het weer drama. Vast ritme? Elke 3 tot 4 uur een fles? Vergeet het maar. Soms na 1.5 uur weer honger. Soms na 6 uur. Een schema al geprobeerd, maar dat werkt ook voor geen meter.. Na 1.5 uur wakker zijn weer laten slapen? Niet als meneer daar geen zin in heeft. Zo is hij vandaag van 8 tot half 1 wakker geweest met half uurtje slaap verdeeld in fases tussendoor. En van 4 tot 10 met 3 kwartier slaao in fases tussendoor. Dus een oververmoeid kind. Slapen is voor mietjes. Lucas kijkt liever rond en kletst er op los tot hij van de een op de andere seconde er genoeg va heeft en het vervolgens op een krijsen zet.. loop je dus weer een half uur rond om hem stil te krijgen en te laten slapen, om na een half uur weer klaar wakker te zijn. Hij wenst ook niet op zijn rug te slapen. Doet hij gewoon niet. Niet zo, niet ingebakerd.. alleen in de maxicosi in de auto of bij mij op de arm maar als je hem dan op zijn rug weg durft te leggen, hop, Wakker. Ik weet dat er mensen zijn die het vast zwaarder hebben en meer ellende met hun kleintje. En dat ik een gezegd mens ben dat hij snachts slaapt (dat deed mijn oudste dus niet). Maar echt.. mn frustratie zit me inmiddels tot boven mn schedel.. Ik probeer het positief te zien. Er zijn de laatste dagen meer dagen dat het wel goed gaat, dan dat het niet goed gaat. Op zijn buik slapen vind ik niet zo'n probleem maar dat hij zijn flessen zo slecht en rommelig drinkt.. dat is zo rete irritant.. Voel me er soms heel erg alleen in. Mensen in de omgeving lijken altijd van die perfecte baby's te hebben. En zullen niet zeggen als het niet lekker gaat. En daardoor voel ik me een enorme zeikerd als ik mijn onzekerheid en frustratie met hen bespreek. Ik moet 8 januari weer gaan werken en dan gaat Lucas samen met zijn grote broer naar de gastouder. Ik ben best bang dat dat 1 groot drama wordt.. Als wij de handleiding nog niet kennen.. hoe moet een ander die dan kennen? Op een gegeven moment weet ik het gewoon niet meer.. wel een schema? Geen schema? Niks lijkt gewoon te werken zoals het hoort.. Zeg me aub dat ik niet de enige ben met deze irritaties Zo.. dat was even nodig..
Je bent niet de enige! Heb soms huilend op de bank gezeten wat ben ik nou voor moeder dat ik hem niet snap? (Heerlijk joh die hormonen) 1 ding viel me op en wellicht heb je het allang geprobeerd maar toen onze dochter langer over haar fles ging doen en erbij in slaap viel had ze een grotere speen nodig. Daarna gingen de flessen weer netjes leeg. Je doet het goed mama het is alleen soms gewoon heel zwaar! Dikke knuffel!
Soms is babytijd gewoon echt heel pittig! Als ik dat dat destijds de tweeling pittig was... onze jongste was in haar eentje nog moeilijker. Zij bleek uiteinde in de buggy buiten het beste te slapen haha. Nu is ze ruim twee en slapen is nog steeds drama. Na een half jaar oud te zijn werd het beter. Ze kon rollen en op ontdekking uit. Heb je als eens een osteopaat bezocht? Misschien is er een reden dat hij niet wil liggen. Kan je kindje een trauma hebben van zijn geboorte? Als ik je verhaal lees dan is daar misschien nog winst te halen. Veel sterkte, het zal mettertijd beter worden maar lange adem.
Ja grotere speen helpt niet. Heb inmiddels een speen 2 met 2 extra gaatjes er in en een standenspeen. Maakt allemaal niks uit helaas.
Naja als hij niet slaapt vind hij het prima op zijn rug. Maar hij wil gewoon niet op zijn rug slapen.
Misschien juist een prematuurspeen proberen? Die zijn volgens mij ook geschikt voor baby's die moeite hebben met drinken vanwege niet genoeg kracht (maar misschien heb ik dat fout onthouden). Ik zag vorige keer ook je topic over ritme. Zelf zou ik denken dat een baby die 30 a 50 cc drinkt dus geen schreeuwende honger had. Misschien toch een andere reden van het huilen op dat moment? Kan het bijvoorbeeld zijn dat het eten op dat moment het maagzuur weghaalt? Verder zou ik me, zolang hij goed groeit, niet teveel zorgen maken om de totale hoeveelheid. Het ene mens heeft meer eten nodig dan de andere. Dat zal bij baby's ook zo zijn. Hier ook een buikslaper. Soms als ze heel hard huilt dan komt het juist omdat ze moe is en beneden de slaap niet kan vatten. Als ik haar dan ik bed leg slaapt ze binnen een paar minuten. En anders inderdaad een osteopaat. Dat hielp bij onze oudste (ook reflux) heel goed.
Het gaat nu gelukkig niet meer om zulke kleine beetjes. Meestal 120, 130 maar een kind van zijn gewicht zou echt al veel meer mogen hebben. Kwa speen. Die kleine gaatjes krijgt hij het juist niet uit. Heyvis nu 2 weken redelijk goed gegaan. Hij dronk (tussen 120 en 150) en sliep. Wel op mij, en dan kon ik hem wel wegleggen. Vandaag was weer 1 bak met ellende. En ik denk omdat hij oververmoeid was. Gister ochtend is hij bij mijn schoonmoeder geweest omdat ik met de oudste weg ging.maar die hebben 2 van die koffers in huis. En elke keer als Lucas bijna sliep begonnen die honden te blaffen. Schrikt hik weer. Weer wakker en huilen en als hij dan weer bijna sliep, die rot honden. Smiddags wel redelijk geslapen. 2.5 uur. S avonds bij vrienden geweest. Oudste daar op bed. Jongste kan daar ook gewoon op bed. Maar hij vertikte gewoon om te slapen.. Vannacht wel van 22.00 tot 6.25 geslapen. En direct daarna het gedonder. S ochtends meteen ruzie met mijn man. Die wilde uitslapen en de kinderen maakten lawaai. Kan hij niet goed tegen. Dus direct ruzie. Denk dat hij daar enorm op heeft gereageerd vandaag. Had om 6.25 fles gehad. 120 op. En een uur later begon het gedonder.. dan kan hij toch niet al honger hebben... Dus maar in bad gedaan. Gillen gillen gillen gillen. En ik trok het niet meer. Mijn man heeft het overgenomen vandaag. Ik kon zelf alleen nog maar huilen. Ben boodschappen wezen doen. Kwam terug. Lucas nog steeds over de ziek. Ik dus weer huilen. Uiteindelijk hem maar in de draagzak gedaan dat hij kon slapen. Kon hem na ruim een uur slapend ij de box leggen Vanmiddag met de oudste wezen zwemmen. En gelukkig is Lucas nu wel vrolijk. Ik kan hem ook niet *wakker* weg leggen als hij moe is. Hij moet dan echt slapen. En dan pas kan ik hem weg leggen. Amders is t vaak gillen. Gelukkig is hij nu wel vrolijk. En lachen en kletsen. Dus hopelijk morgen gewoon weer een betere dag. Volgens mij is het vaak ellende als we weg zijn geweest.. Maar ja.. Hij moet dinsdag wennen bij de gastouder. En 8 januari gaat hij 2 dagen per week daar heen.. daar is het ook druk met kinderen en herrie... Kan hem toch niet altijd maar overal bij weg houden?
Jeetje kan me voorstellen dat je er behoorlijk doorheen zit als de dagen zo verlopen. Klinkt alsof hij heel gevoelig is voor prikkels inderdaad. Kan je alleen aanraden om inderdaad eens een osteopaat te raadplegen. Misschien kan die iets voor je betekenen.
Ik vind het klinken als prikkel gevoelig. Lees dat hij dan bij schoonmoeder is, dan ergens op visite.. soms ontkom je er niet aan, maar ik zou eens proberen om zo min mogelijk prikkels te geven. Misschien helpt het. Onze jongste is erg prikkel gevoelig. De oudste had er ook last van, maar de jongste erger. Ik merkte dit al vrij snel en daarom bewust gekozen om zo min mogelijk de deur uit te gaan als het niet nodig is. Op bezoek bij een ander? Nee, even niet of de ene blijft thuis bij de baby. Slapen in eigen bedje heeft hier ook echt een tijd geduurd, terwijl hij dan wel rete moe was, maar ben daar wel consequent in geweest. Slapen in eigen bedje en dan bleef ik bij hem tot hij sliep. Als hij extreem over de zeik was dan ging ik met hem in ons bed liggen, maar niet beneden i.v.m. alle geluiden etc. Rond 3 maanden huilde hij veel als hij over vermoeid was en niet in slaap kwam. Dit vond ik erg pittig en gaf regelmatig wel eens een extra flesje zodat hij zich in slaap dronk. Wegleggen was geen optie, want dan werd hij meteen wakker. Inmiddels is hij 5 maand en ben ik consequent gebleven met het in bed leggen en dat heeft nu resultaat. Bij de eerste moeheid signalen: gapen, wrijven in de ogen, jengelen... op bed! En ik hoef er eigenlijk niet meer bij te blijven. Het is erg pittig, snap het heel goed!
De eerste weken zullen misschien nog wat onrust geven, maar op een gegeven moment behoort de gastouder ook tot zijn dagelijkse/wekelijkse ritme. Vraag of je gastouder ook een draagdoek heeft, dat ze hem daar in kan doen als hij zo onrustig is. Dit deed mijn gastouder ook regelmatig in de periode van onrust.
Misschien ook al geprobeerd, maar een ander merk fles? Ons zoontje hield ook zijn eigen schema aan, dronk slecht, maar dronk de ene dag beter uit bijv advent fles en andere dag beter uit difrax.. geen idee waarom, maar was wel zo Verder geen tips, alleen even een knuffel.. lastig die onzekerheid voor jezelf!
Ik laat me niet uit t veld slaan. T is 2 weken best goed gegaan en nu even 2 dagen ruk. T begon omdat hij bij mn schoonmoeder niet kon slapen door die honden. Daar ging het mis. 2 stappen vooruit. 1 stap terug. Hij heeft nu bij mij even geslapen en is stik vrolijk nu. Ik geef de draagdoek mee aan de gastouder. Had ik al bedacht. We hebben verschillende flessen geprobeerd maakt geen verschil. T gaat opzich goed. Moet alleen nooit meer het huis uit gaan met hem hhaahah
Het wordt beter, echt! Ik zou eens proberen (als het lukt) de komende periode weinig prikkels te bieden. Als je eens een dagje weggaat dan de dag erna lekker thuis blijven. Zo deden wij dit en merk dat het echt baat had. We proberen nog steeds de prikkels te beperken. Bij de oudste werd het met 6/7 maanden een stuk minder.
Hij moet dinsdag wennen bij de gastouder. Blijf ik zelf bij. 2 dan woensdag kerst bij mn schoonouders.. 2 baby's, 1 peuter, 3 honden, 1 verstandelijk beperkte man en 7 volwassenen... 2e kerst hier. Met mijn ouders en stiefmoeder en broer natuurlijk. Dan oud en nieuw. Maar dat is rustig. 2 januari weer wenden, ben ik zelf bij en 8 januari gaat hij voor het eerst alleen opvang ..
Wat ik me herinner is dat hij op bepaald plekken een soort spanning voelde in haar buik en daar masseerde.
Ik herken toch veel klachten terug van m'n jongste en dit was toch echt koemelkallergie, waarom weet je zo zeker dat dat 't niet is? Ik vind je manier van schrijven wel heftig. Menneer dit en meneer dat, voel je je down of is 't gewoon even frustraties? Als je je vaak zo voelt over hem zou ik daar wel eens over praten met iemand. Hier maanden lang een huilbaby, dag en nacht, dus ik snap het echt wel maar dit gevoel moet niet overheersen. En een boze man omdat hij niet kan uitslapen? Pech gehad, hoort erbij. Baby is netzoveel van hem als dat hij van jou is. Heb je een draagdoek? Dat was hier vaak mn redding.
Nee dat is gewoon frustratie hoor. Haha. Vandaag gaat het ineens weer voorbeeldig. Ik heb een draagdoek en draagzak. Daar gaat hij nu ook regelmatig in ja. Mijn nichtje was net op bezoek en zij had en heeft nog steeds echt exact hetzelfde met haar dochtertje. Zie haar niet zo vaak, dus dat wis ik niet. Maar nu toch heel fijn om te weten. Dat hij geen koemelk allergie heeft weet ik heel zeker, aangezien hij verder geen symptomen daar van heeft. Toen ik dit typte was ik echt even helemaal klaar met alles. Ben nu inmiddels wat rustiger. Wat ik in een eerder post zri: opzich gaat het goed, maar omdat het zo lang grwoon ruk ging, zie je het positieve niet altijd meer. Ben nubweer gekalmeerd en ik denk dat hij een kindje is wat gewoon niet zo veel nodig heeft ofzo. Hij groeit verder goed. Ontwikkeld verder goed. En vandaag heb ik een dag dat ik je er totaal niet druk om kan maken.
Jeetje, tja, beetje een dooddoener, maar het is een baby... Die doen veel van de dingen die je schrijft gewoon hoor. En 650 cc op een dag bij zijn leeftijd klinkt prima. Hier een baby van een half jaar en die heeft minder gedronken en dan structureel, ook rond deze leeftijd. En hij groeit goed. Ik denk dat veel moeders denken dat het gras bij de ander groener is, maar dat is vaak echt niet zo. Sterkte, babies kunnen gewoon pittig zijn, voor je het weet eet hij boterhammen met pindakaas (houd ik mezelf dan maar altijd voor haha).
En wat gebeurd er als hij na 2u weer komt voor een fles? Hier een zoon van begin sept en die dronk al heel snel 5x 180 en 1x 120. Is ook een reusje moet ik zeggen. Maar honger is krijssen en niet te stoppen voordat hij een fles krijgt. Na 2u kwam hij gerust weer voor een fles en geeft hooguit een mondje terug. Ben pas geleden begonnen met forte voeding begon met de avond fles bijv 5 scheppen normaal en 1 forte. Uiteindelijk krijgt hij nu 2@3 voeding met forte en de rest normaal. Wat ik ervan merk is meestal dat hij iets meer tijd tussen z'n voeding heeft. CB was tevreden. Merk nu dat hij ook wat laat staan van z'n 180 flessen. Zolang hij eten krijgt is hij heel tevreden. Je mag op verzoek flesvoeding geven en ik heb dat geprobeerd om een liter hooguit aan te houden en hij dronk ietsje meer. CB vond dit okee. BTW wel ook meer water geprobeerd en water tussendoor maar dan kwam m'n zoon na een half uur toch voor die fles. Laat een schema los en probeer het misschien heeft hij ook honger. Wil niet zeggen dat dit de oplossing is maar proberen waard. Succes!