Huilbaby - niks helpt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zilvervosje, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zoals iemand hierboven al aangaf, het kan ook heel goed om verborgen reflux gaan. ga alsjeblieft niet langer afwachten of het misschien nog beter zal gaan, maar ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een kinderarts, zo snel mogelijk. Die kan vaststellen of er al niet sprake van reflux is en indien nodig de juiste medicijnen voorschrijven. Als het inderdaad reflux is, zul je zien hoeveel verschil een goede behandeling daarvan kan maken!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als jij merkt dat ze duidelijk minder huilt nu je de prikkels reduceert, zou ik zeker op deze weg doorgaan. Wegkijken kan inderdaad een manier zijn om prikkels buiten te sluiten. In het begin ging mijn man ons zoontje ook nogal eens "troosten" door gekke bekken te trekken als hij huilde. Maar daar raakte hij alleen maar meer overstuur van. Als ik hem dan gewoon op schoot nam maar verder negeerde, kalmeerde hij vaak al snel. Ook nu merk ik vaak dat hij gaat wegkijken als het even genoeg is geweest. Dat wil niet altijd zeggen dat hij ook gaat slapen. Het kan soms zijn dat hij na 5 of 10 minuten rustig op schoot zitten alweer helemaal "opgeladen" is. Maar op het moment dat hij gaat wegkijken, moeten we hem inderdaad even met rust laten en niet meer met hem spelen. Anders resulteert het ook in gehuil.

Prima plan trouwens om papa mee te nemen als ze toch nog (te) veel blijft huilen. Samen sta je toch sterker. En ik heb het idee dat vaders op het gebied van huilen toch vaak wat serieuzer worden genomen. (Misschien ook wel omdat de vaders er vaak toch wat relaxter in staan.)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat super, wat doen jullie het goed zeg, fijn dat het beter gaat.

Ga zo door en blijf je bedenken of dit "genoeg" is of je nog meer wilt (laten) doen.

4. happymama

happymama Niet meer actief

had ik hier ook .
    geef je bv ????
    ik deed dat wel en ze groeide er goed op maar me gevoel zei dat t niet genoeg was of zo dus wilde de fles gaan geven ...
    op t cb vonden ze t een slecht idee want ze groeide goed en daar lag t niet aan zeiden ze , maar ben t toch gaan doen na 3 maanden de fles ene wat denk je t was zo over met t krijsen huilen ......

5. happymama

happymama Niet meer actief

btw had de rest niet gelezen

Deel Deze Pagina