Huilbaby - opname ziekenhuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wijffie75, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Welke voeding gebruik jij?? Klinkt misschien raar maar misschien doet ze het goed op een andere voeding:(

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Moedermelk :)
    Daar kan het dus niet aan liggen, vandaar de knipoog :) Maar het lijkt wel of ze er een valiumpje doorgemalen hebben ofzo haha

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Haha😂
    maar wel fijn dat het nu zo goed gaat zeg:D

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Drinkt ze in het zh jouw gekolfde melk? Zo nee, dan zou ik misschien toch eens aan je dieet denken. Wellicht eet jij iets waar ze gewoon niet goed tegen kan ofzo? Het is in ieder geval wel heel toevallig dat het nu zoveel beter gaat. Wel fijn lijkt me, maar ik zou wel heel graag willen weten wáar het verschil nu precies in zit.
    Als ze geen gekoflde melk drinkt, kun je dit misschien een dag of twee wel proberen. Misschien kun je zo uitsluiten dat het iets in je dieet is? Een andere optie is dat er iets in je huis is, waar ze niet goed tegen kan? Hebben jullie huisdieren? Slaapt ze dicht bij een bron van straling (modem, telefoon, etc)? S

Hopelijk kom je er gauw achter wat de oorzaak van de plotselinge verbetering is!

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen ervaring mee met een opname, wel met hulp vanuit het ziekenhuis om de negatieve spiraal van veel huilen en weinig slapen (bij ons veroorzaakt door o.a. reflux) te doorbreken. Ik schaamde me in eerste instantie maar ben nu ZO blij dat ik die hulp aangenomen heb want het heeft echt goed geholpen. Denk ook een beetje aan jezelf en neem de hulp aan die aangeboden word. Denk maar zo: die week zorgt er iig niet voor dat je verder van een oplossing zult komen. En met wat geluk is het zelfs een stap in de goede richting. Veel sterkte!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is soms ook de wisselwerking, bij mijn zusje wel in ieder geval. Een poos lang op het randje, maar uiteindelijk er overheen omdat iedereen overprikkeld is. Zo'n reset is dan handig..

Bij hen ging het bij thuiskomst minder ideaal dan in het ziekenhuis, maar natuurlijk wel veeeeeel beter dan voor de opname. Het is even zoeken naar een goed ritme, rust in het bestaande leven. Daar waren 2 grote broertje (onder de 5) en dat geeft vanzelf al onrust. Maar het is een hele poos acceptabel gebleven. Een half jaar later is er nog zo'n opname geweest, en daarna ging het steeds beter met het opgroeien..

7. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Mijn dochter was amper 2 maand oud toen zij te observatie was opgenomen... ze huilde alleen maar en stopte met drinken, ze werd hysterisch. Bleek reflux en koemelkallergie te zijn....
    Was de hele dag bij haar maar sliep thuis.... kon ik bijkomen en aandacht geven aan mijn oudere dochter. Ik heb het als positief ervaren....

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ze drinkt in het zh gewoon hetzelfde als thuis, moedermelk. 2 voedingen doe ik live en de rest krijgt ze gekolfd.

De verpleging vind het niet raar en zeggen dit heel vaak te zien. Zodra ze in het zh komen gaat er als het ware een knop om en worden ze 'gereset'. Dat had de huisarts van tevoren ook al gezegd maar ik kon me daar niks bij voorstellen. Vreemd genoeg is het dus wel zo. Maar zo extreem, ze slaapt echt heel veel. Ik blijf het raar vinden hoor, maar ook wel fijn, het is duidelijk toch echt niet medisch, want dan zou ze daar ook wel last hebben lijkt me.

Vandaag hebben ze multidisciplinair overleg en word ze dus besproken door alle hulpverleners. Morgen heb ik dan weer gesprek met ze. Ik ga er wel vanuit dat ze morgen of woensdag weer lekker mee naar huis gaat. Want hoewel het doorslapen en rustig aan doen echt wel lekker is, mis ik haar vreselijk!

Net oudste naar school gebracht, nu melk uit de koelkast halen en weer naar het ziekenhuis. Het houdt je wel van de straat in elk geval ;)

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    fijn dat je meisje miss morgen of woensdag mee naar huis mag hopelijk blijft de reset ook als ze eenmaal thuis is..
    heb je zelf een beetje bij kunnen tanken?!

10. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hopelijk mag ze gauw mee naar huis!!
    En blijft ze ook thuis een mooi ritme houden

11. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Heb er zelf geen ervaring mee.
    maar het is wel fijn dat het nu al beter gaat met haar.
    snap best dat je na al die tijd helemaal op bent en dit nog je enige keuze is om te doen.
    Op het begin zeker niet leuk maar je ziet wel dat het helpt en jij ook meer energie hebt. is ook fijn voor je andere dochter want deze wil ook leuke dingen met mama doen.
    Hoop voor je dat als ze weer terug naar huis komt dat het dan ook zo goed gaat!

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ze mocht vanmiddag met proefverlof, mijn kleine tbs'ertje :) Heel fijn om haar weer even gewoon thuis te hebben. De oudste stond te juichen toen ze ons op het schoolplein zag staan vanmiddag. Zo fijn! Maar daarna des te moeilijker om haar na het avondeten weer terug te brengen naar het ziekenhuis! Daar is ze nu nog 1 nacht, om te kijken hoe dat nu gaat na een dagje thuis en zodat ik nog een nachtje kan slapen :)

Morgenochtend haal ik haar op en blijft ze de dag en de nacht thuis. Als dat goed gaat, blijft ze gewoon lekker thuis en heb ik over 3 weken weer een afspraak bij de poli met de kinderarts.

Al met al is het een goeie stap geweest, voor zover ik nu kan inschatten. Ik heb weer een paar nachten goed kunnen slapen, zij heeft heel wat uren slaap ingehaald en is een stuk rustiger en meer ontspannen. Hopelijk houdt ze dit patroon vol en gaan we vanaf nu gewoon lekker relaxen haha.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh wat fijn! Ging het thuis wel goed, ook al was het niet zo lang? Fijn dat ze ontspannen is en jij ook, gaat helemaal goed komen!

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat het allemaal goed gaat. Geniet ervan als ze weer lekker thuis is. Maar dat zal vast en zeker gaan lukken.

15. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik hoop voor jullie dat dit de oplossing is geweest en dat je weer fijn van je kleine kunt gaan genieten!!

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ze is thuis :) Zo heerlijk om haar weer gewoon lekker bij me te hebben, ik heb haar echt gemist Op dit moment ligt ze lekker te slapen, dus het begin is al goed haha.:D

De kinderarts gaf wel aan dat veel kindjes na een paar weken nog even een terugval hebben, maar dat geen reden tot paniek hoeft te zijn. We zullen zien :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat fijn dat ze thuis is! Gaat vast goedkomen, je klinkt zelf ook lekker ontspannen :)

18. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat ze weer lekker thuis is.

19. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wat heerlijk dat ze weer thuis is en dat het met jullie allebei goed gaat!

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tjongejonge, ze kan het echt! :):D

Ze lag om 19u in bed, om 22u heb ik haar een fles gegeven (eigenlijk meer uit voorzorg, moet daar nog wat vertrouwen in krijgen natuurlijk). Om 0:30 lag ze even te mopperen, maar viel na een paar minuten zelf weer in slaap. Om 6u werd ze weer wakker, ben er 2 keer uitgegaan om haar de speen te geven maar dat werkte helaas toch niet, dus om 6:30 gevoed. En om 6:55 lag ze weer terug in bed. Toen ben ik zelf opgestaan.

Wat een rustige ontspannen nacht zeg, wow! Ik vond het best spannend gisteravond, daarom had ik haar ook nog een fles gegeven. Uiteindelijk wil ik dat natuurlijk laten vallen en gewoon vertrouwen en afwachten of ze zich meldt.

Ik zit ook nog heel erg te dubben ivm de bv. Na de laatste nachten voor de opname haar ongeveer de hele nacht aan de borst gehad te hebben, ben ik bang voor terugval natuurlijk. Daarom gisteravond een fles kv gegeven ivm bv. Maar als ik haar daar niet meer voor wakker maak en dus afwacht of ze komt of niet, is bv natuurlijk veel makkelijker.

Op zich ben ik de bv nu aan t afbouwen, maar wil de ochtenden en avonden wel zelf blijven doen. Rest overdag wordt fles.

Deel Deze Pagina