Inenting en niet kunnen inbakeren....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwwitje, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi allemaal,

Waarschijnlijk is er ooit al een topic over geweest, maar ik kan het zo snel niet vinden.

Morgen moet mijn zoontje voor zijn eerste prikjes, nu bakeren we hem overdag en 's nachts altijd in een Puckababy vooral ivm zijn maaiende armpjes.
    Maar met de inentingen mag dat natuurlijk niet, maar hoe voorkom ik dat hij zichzelf elke keer wakker mept?
    Is er op een of andere manier toch een mogelijkheid van een soort van inbakeren met inenten?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hoezo mag dat niet met een inenting? Hebben ze mij niks van gezegd, Helin heeft maandag tweede prikjes gehad en daarna heb ik ze gewoon ingebakerd en cb is hier van op de hoogte

3. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    misschien in de slaapzak leggen,en dan de mouwen dicht spelden!(zo hebben wij het gedaan,en dan ff doorzetten en nu slaapt hij zonder doeken!)

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Inbakeren mag inderdaad niet de eerste 24 uur na een enting, dit omdat als je kindje koorts krijgt hij de warmte niet goed kwijt kan.

Ik heb bij inentingen altijd gezorgd dat het hele huis aan kant was en dat ik dus, indien nodig, de hele dag aan mijn mannetje kon spenderen.
    Achteraf was dit niet nodig want hij was wat suffig door de entingen en hij heeft gewoon bijna de hele dag liggen slapen zonder inbakerzak.

Ik heb de 4 maanden enting trouwens gebruikt om "cold turkey" af te kicken. En ook dat is zonder veel problemen gelukt.

Succes!

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hier hetzelfde gebeurd...

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn meisje is altijd zo zielig na haar prikjes, dan ligt ze de hele dag te jammeren in mijn armen. Soms valt ze even in slaap maar eigenlijk is het gewoon een heel zielig meisje :cry: Ik zorg ook dat ik de hele dag vrij ben en dat ik dicht tegen me aan kan houden!

Tegen de avond valt ze in slaap en kan ik haar zo in haar bedje leggen. Toen ze nog ingebakerd werd gebruikte ik geen doeken en dit was geen probleem. Ze zijn vaak zo total-loss van die ellendige prikjes dat ze wel goed slapen.

Inbakeren zou ik in ieder geval NOOIT doen na een inenting!

7. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben wel ingebakerd na de 1e en 2e prikjes. Emiel had alleen een romper aan in zijn bakerslaapzakje en niets over. Regelmatig controleerde ik zijn temperatuur in zijn nekje en als ik het niet vertrouwde met de thermometer. Hij heeft 1 keer een zetpilletje gekregen en heeft verder de hele dag en nacht goed geslapen.
    Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het gedaan en niks gebeurd hoor.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik heb Tess destijds gewoon ingebakerd (ook al zeiden ze van niet). Ik heb haar goed in de gaten gehouden en elke keer getemperatuurd. Tegenwoordig mag niets meer, gewoon goed in de gaten houden of de warmte weg kan. Ik heb op de dag van inenting i.p.v. lakentje/dekentje, alleen een lakentje gebruikt.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Er wordt inderdaad geadviseerd om na de prikje in verband met eventuele plotseling opkomende koorts niet in te bakeren. Dus dat hebben wij braaf ook maar niet gedaan maar haar in een heel klein slaapzakje gedaan (die van de Hema zijn het fijnste). Na de eerste prikjes is ze 's nachts wel een keertje wakker geworden maar dan konden we goed troosten met een beetje voeding maar verder heeft ze lekker geslapen die dag dus ze was goed suf van de prikjes. De tweede keer na de prikjes hebben we gebruikt om 's nachts ook niet meer ingebakerd te slapen. Overdag sliep ze toen al in een slaapzakje dus dat scheelde ook al.

Ik zou inderdaad op je gevoel afgaan en het voor lief nemen dat als je niet inbakerd je een wat drukker dagje hebt. Daarna kan je gewoon weer inbakeren en slapen ze het wel weer bij. ;)
    Succes

Deel Deze Pagina