huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naat28, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik vroeg me alleen af hoe oud ze precies is? Want ik las in het begin dat ze al van 20.00uur tot 's ochtends 07.00uur doorslaapt, en nu lees ik over de eerste prikjes. is ze dan pas 8 weekjes oud?
    Dan is het toch veel te vroeg om zolang zonder voeding te zitten?

2. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    Ze is 9 weekjes oud en inderdaad..ook ik vind en vond het erg jong om dan al zo lang door te slapen..dit is sinds een week of 2 omdat ze zoooo veel huilde in vooravond en ik na flesje van 20.30 blij was voor mezelf en voor haar dat ze eindelijk sliep liet ik haar liggen en liet ik haar zelf komen..dan maar midden in de nacht eruit maar toen kwam ik erachter dat ze gewoon doorsliep tot 06.30 of 7.00 uur. Heb dit besproken met ka en cb en zij zeiden beiden dat ik haar door kon laten slapen...ze weegt bijna 5,5 kg en 5 voedingen van 180 is dan voldoende per dag, dit krijgt ze dus ook. Jullie raden mij aan dus haar om 23.30 nog wakker te maken voor 6e voeding

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Nee ik zou haar niet wakker maken als ze 's-nacht zo lekker slaapt dan heeft ze dat in ieder geval te pakken. Onze kleine man deed het ook al zo snel bij cb zeiden ze dat het gewoon mocht. 5 keer 200 cc voeding is een liter en de max. Onze kleine man slaapt overdag ook meestal maar kleine slaapjes. Mijn kleine man is trouwen nu vier maanden. Ik geloof wel dat je de voeding minimaal 2 weken moet proberen. Wij geven ook comfort alleen in het begin op de normale manier. Nu gewoon met 70 gekookt water en 110 koud anders vond ik hem te heet.
    Veel succes,
    groetjes kim

4. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    ik heb nooit flesvoeding met gekookt water gegeven, kraamzorg en cb vertelde mij dat koudkraanwater ook gewoon mag dus dit doe ik al vanaf haar geboorte, nu begin ik ook hier weer aan te twijfelen hihi

5. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    uiteraard opgewarmt in magnetron ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Friso comfort MOET je aanmaken met gekookt water (en ook heet), lees de verpakking goed, daar staat het helemaal uitgelegd.

7. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Dat deed ik dus ook verkeerd in het begin daarom zei ik het voorzichtig. Maar je moet dus water koken en in de fles doen poeder erbij goed schudden en aanvullen met koud. Maar ik vind de helft heet water te heet dus doe altijd 75 heet en de rest koud.

Groetjes kim
    ps Wel lekker snel flesje maken deed het eerst met flessenwarmer

8. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    voel me opeens zeer slechte moeder :(...doet iedereen dit met gekookt water?

overigens is ze sinds haar geboorte al snotterig..in het begin nieste ze veel maar dit is nu een heel stuk minder geworden. Er komt geen snot uit dr neusje maar ze klinkt gewoon snotterig. Dit 9 weken lang als onschuldig genomen maar nu twijfel ik ook weer hierover.

9. adi

adi Niet meer actief

Het is alleen bij Friso Comfort 'verplicht' hoor, en daar ben jij nu pas mee begonnen? Dan valt het wel mee, toch?

Waarover twijfel je met dat snotterige? Ik heb ooit ergens gelezen dat het op kma kan duiden, maar dat heb je met nog veel meer dingen. Het kan ook niks zijn natuurlijk.

Ik zou echt even ALLES op een rijtje zetten en opnieuw naar de ka gaan. Plus aangeven dat je meisje nog steeds zoveel huilt. De term 'huilbaby' is inmiddels bijna achterhaald, een baby huilt niet zomaar zoveel.

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heb niet alles gelezen maar even over het gekookt water dat is toch wel aan te raden omdat in sommige provincies de hardheid van het water best veel is.

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik heb het een week verkeerd gedaan jij pas een keer. De reden dat het met heet water gemaakt moet worden heeft te maken met de jbm die onbehandeld zou zijn. (volgens frisio zelf) Niet twijfelen aan jezelf doen wat je gevoel je ingeeft ondanks alle goedbedoelde adviezen.;)
    Echt waar hoor jij weet wat goed is voor je kind.

Groetjes kim

12. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    dankje voor je lieve berichtje!
    Wordt gewoon onzeker van alles en weet niet meer waar ik goed aandoe. Nu lees ik ook weer vanalles over Nutrilon AR dat dat meer krampjes veroorzaakt, over Frisio Comfort de 1 zegt wel water koken, de ander vind het onzin, hoe flesje te maken tegen het schuimen...ik schud altijd het flesje en het schuimt ook enorm (de AR), vaak op het einde van fles wordt het erg dik en gaat amper uit de speen. Ben bijna in staat weer over te stappen naar Nutrilon Standaard waar we mee zijn begonnen ....:(..wou dat het al vrijdag was en we naar ka konden gaan. Overigens ligt ze nu wel alweer 1,5 uur te slapen en duurde het huilen met naar bedje gaan minuut of 5.

13. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat je ook kan doen is een 24 uurs kan maken..........
    als jij de voeding maakt in de fles en dan schud..... schud je lucht in de fles en krijgen ze meer lucht naar binnen wat ook krampjes kan veroorzaken.

Een ph meting is een zuurgraat meting..........
    zo kunnen ze zien of ze reflux hebben ja of nee........
    volg gewoon je gevoel............ dat is altijd het beste.....
    jij kent je kindje het beste!!!!!!!!

14. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    24 uurs kan met melk of alleen met afgekookt water?

Denk ook inderdaad dat ik maar het beste mn gevoel moet volgen (wat moeilijk is met je 1e kindje, waar doe je goed aan?) ipv steeds googlen.

15. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #35 kimv, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    Je kunt ook even frisio zelf bellen kunnen zij het even uitleggen wat waarom. Gewoon doorzetten hoor minimaal twee weken mits de ka zegt dat het anders moet. Ik ben ook niet iemand die over een nacht ijs gaat wil graag weten waarom ;);) soms wel een beetje lastig maar ik heb ze ook gebeld. Lieve meedenkende mensen.

Succes.

ps bij mij schuimt ie ook en dan laat ik een speentje vol staan schuim drijft naar boven dus komt er het laatste uit.
    pps mijn kleine man is ook verkouden vanaf het begin lijkt er inderdaad bij te horen. Ben ook al een paar keer bij ha geweest;)

16. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    kim; misschien domme vraag..maar als ik eerst 70 kokend water doe, dan de 6 schepjes, schud hoe weet ik dan wat 110 cc is? door de schepjes is de hoeveelheid toch al meer geworden..kan ik niet 70 heet water en dan 110 koud doen en dan schepjes

17. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan je geen 24 uurs kan maken?
    kokend water en dan de schepjes erin.....
    af laten koelen en daar mee je flessen steeds maken...........
    weet namelijk niet hoe dat werkt met die voeding die je nu hebt......

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113

Oh ik neem aan (want heb niet alles gelezen) dat het om Friso voeding gaat, nou ik heb het 4,5 maand verkeerd gedaan :), voordat de voedingsconculent van het cb me erop wees.

Hier hebben we ook een huilbaby gehad, verschillende voeding geprobeert maar niets hielp, ze was gewoon ontroostbaar.

Ik ben afgeknapt bij de huisarts en die vroeg me haar de volgende dag even langs te brengen want ook volgens mijn huisarts huilen baby's nooit zomaar. (daarbij is heeft hij ook een huilbaby gehad).
    En wat bleek Ms K had last van lucht, ze hapte lucht in dat nog niet goed door haar darmen verwerkt kon worden. Daardoor blies ze als het ware haar eigen maag op (die rijkte op dat moment van ribben tot aan navel en van links naar rechts haar gehele lijfje breed).

Op zijn advies hebben we haar zoveel mogelijk rechtop gehouden (hier ook huilen op commode/bed/box), dus het bedje ook belachelijk hoog gezet (op autokrikken) en dat hielp wel wat in combinatie met een dubbele dosis infacol.
    Toen de lucht na een week behoorlijk was afgenomen bleek ze ook behoorlijk geconstipeerd te zijn. Ze poepte altijd heel dun dat was dus het enigste wat langs het stuk kwam wat vast zat.
    Daarop zijn we lactulose gaan gebruiken en binnen een week hadden wij een ander kind, maar toen was ze al wel bijna 10 weken.

Dus ik weet niet of de tip al gegeven is maar zet haar bedje eens schuin (als ik me niet vergis kan dit ook helpen met de reflux)

19. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    pluk, hoe heb jij uiteindelijk de voeding friso comfort gemaakt dan? heb net kim haar advies opgevolgd; 70 kokend water, 6 schepjes en dan koud 110 maar zag net bij schoonmaken van flesje dat het enorm klonterde, bovendien lukte het me niet goed bij 70 water en 6 schepjes om goed te roeren...is water koken, af laten koelen in koelkast, dan 6 schepjes en magnetron opwarmen ook geen idee?

Sinds ik over ben gestapt naar nutrilon ar en vanaf vandaag dan friso comfort heeft ons poppetje 3x per dag een poepluier van hard tot zacht maar altijd groen...voorheen was dit 1 x in de 4 dagen en moest ik opwekken met theelepel olijfolie, drama was dat! Heb ook lactulose in huis en druppel voor elke voeding infacol en dan 2x per dag door fles 1,5 ml zantac voor reflux...om nu ook nog die laculose te gaan gebruiken?? neem aan dat dit niet nodig is met 3 poepluiers per dag? Ze laat wel weer veel windjes sinds vandaag.

20. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    en pluk na die week wou jullie kindje wel liggen in bedje etc? hoelang huilde jullie kindje ongeveer voordat ze sliep?

Deel Deze Pagina