huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naat28, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Toen het bedje nog plat stond huilde ze echt uren terwijl ik er naast stond en wilde ze alleen slapen als ze aan mijn pink kon zuigen.
    Uren heb ik er gestaan met mijn pink in haar mond.

Toen we het bedje schuin hadden staan en met de infacol erbij was het al snel binnen een kwartier bekeken. Maar dat was ik gewend want haar broer huilde ook altijd even voordat hij ging slapen, maar mijn grens ligt bij een kwartier (nog steeds) en dan ging ik erheen om te troosten maar dat doe ik altijd terwijl ze nog in bed liggen, haal ze er zelden uit.

- de Friso maakte ik aan met kokend water , maar deed het altijd in een maatbeker (schepjes in de maatbeker, juiste hoeveelheid water erbij ) en dan roerde ik het met een vork of minigarde door en schonk het dan weer in de fles (zo kon ik ook zien of er nog klonten in zaten) en dan liet ik het staan tot drink temperatuur (duurde meestal iets van 10 minuten
    De reden dat je het beter met kokend water kunt maken en dan af laten koelen is dat de vezels de kans krijgen meer vocht op te nemen en daardoor beter hun werk doen (tenminste zo legde de voedingsconculent van het cb toen uit), je ziet dan ook dat de voeding beduidend dikker is.

Aangezien ze ook harde ontlasting heeft zou ik niet zomaar ook lactulose gaan geven (staat ook op de fles dat je het in overleg met een arts moet doen) omdat het er niet naar uitziet dat het vast zit.
    De infacol kun je probleemloos verdubbelen, het klinkt raar maar het hoofdbestanddeel van infacol (het gedeelte dat de luchtbellen klein maakt) zit ook in alle flessen prik limonade en is (volgens mijn huisarts) onschadelijk.
    Als je je kindje rechtop houd en schuin laat slapen dan laat je de zwaartekracht een beetje meewerken met het verwerken van de lucht (gaat dan wat makkelijker door de darmen)

Voor de rest luister naar je gevoel, als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt luister er dan naar en laat je niet wegsturen.

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    liam heeft ook een reflux en wij hebben dezelfde voedingen, medicijnen en adviezen ook doorlopen en na 3 maanden proberen en aansukkelen zijn we er nu gelukkig uit en doet meneer het heel erg goed met de huidige voedingen en medicijnen en aanpassingen

-hij kreeg aan het begin 5x180 cc voedingen. we zijn begonnen met AR maar daar raakte hij verstopt van dus over op de comfort van friso. dit ging goed en hij kon weer poepen. en hij spuugde toen al bijna niet meer.
    -nu intussen zit hij op 4x 210 cc nitrolon AR. dit omdat hij van comfort nu ineens wel heel veel spuitluiers kreeg dus ben elke keer de comfort gaan verminderen en de AR verhogen. dus gemengd geven en intussen zit hij volledig op AR en dit gaat goed.

-hij krijgt vanaf het begin zantac 2x 2ml dit om 11 uur s ochtends en bij zijn laatste voeding aangezien hij s ochtends minder last van zuur had dus ging dit beter.
    -hij heeft een tijdje nexium gehad maar hier werd het erger van maar het spugen stopte er juist wel van maar het maagzuur werd niet genoeg geneutraliseerd.
    -dus zijn toen terug gegaan op zantac aangezien hij daar minder pijn van had en wel weer iets meer spuugde maar goed hij groeide goed en had weinig tot geen pijn meer.
    naar een aantal weken zagen wij pas echt goede resultaten van de medicijnen en als ik hem nu per ongeluk zou vergeten heb ik die zelfde dag weer een baby dat alles bij elkaar schreeuwt als hij plat ligt.

-hij spuugde nog wel wat en zijn bed is toen nog verder omhoog gegaan. zijn hoofdeinde staat 15cm hoger als zijn voeteneind. en dit ging heel erg goed hij sliep weer lange stukken door.
    - we kregen het advies om hem na de voeding rechtop te houden en dit doen we nu op schoot een tijdje tot hij zijn boertjes gelaten heeft en dan moest hij in de wipstoel op aanraden van het CB. maar hier spuugde hij nog steeds dus ben hem toen eens na zijn voeding plat gaan leggen in de box en hierdoor spuugt hij bijna niet. en in zijn bed helemaal niet.

flessen en spenen aanpassen:
    we gebruikte eerst tommee tippee flessen maar dit was niet te doen en hij nam heel veel lucht mee naar binnen. we zijn toen over gegaan op de avent flessen.
    we gebruiken nu speen nummer 2 en soms zelfs 1 aangezien zijn zuigkracht toe neemt en dan de fles te snel leeg heeft.
    nu hij zeker 20 min over zijn fles moet doen en minder lucht mee neemt spuugt hij minder en laat ook minder scheten en is tevredener. en ook zijn zuigbehoefte is groot en op deze manier is hij langer tevreden.

ook merkte we dat hij snel overprikkeld is dus heeft hij op het moment vast dagschema die eigenlijk elke dag gelijk is gebleven de eerste weken tot het goed met hem ging en zijn toen langzaam hem weer mee gaan nemen als we weg gingen en nu gaat dat ook goed en slaapt hij zelfs op zijn vaste tijden als we van huis zijn.

3. adi

adi Niet meer actief

Naat ik zou het niet ingewikkeld maken met die voeding. Je neisje heeft last van haar buik, maak daarom de fles aan zoals het hoort (en niet vooraf met afgekoeld water oid).
    Neem 2 flesjes, giet in de ene 80cc heet water, poeder erbij, goed roeren en daarna schudden (beide vanwege jbpm). In de andere fles meet je 100cc koud water af, en giet het bij de poeder, nog een keer goed roeren en klaar.
    Dit is de aanbevolen manier om friso comfort aan te maken. Who.adviseert zelfs om alle soorten voeding zo aan te maken

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry was gister vroeg naar bed. Ik heb bij de hema zo'n klein maatbekertje gehaald want ik wist het ook niet dat werkt goed. Ik doe altijd mijn voeding in van die containertjes (ben bang dat ik anders de tel kwijt raak haha) 75 cc heet water in de fles containertje legen en goed schudden daarna koud water erbij. Het schuimt inderdaad wel een beetje maar laat gewoon het laatste beetje staan. Schuim drijft op water !! Mijn kleine man had trouwens naast krampen ook altijd honger iom cb zijn wij vrij snel aan de max gaan zitten.

succes groetjes kim

Voor degene die 24 uurs voeding maken volgens mij staat er toch echt op de verpakking dat je klaargemaakte voeding binnen 1 uur moet opmaken????:(:(

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry nog even een klein vraagje ik kon het zo snel niet vinden. Welke fles gebruik je en welke speen en hoe lang doet ze erover.
    Hier na veel proberen difrax s speen dental daar zit het gaatje aan de boven kant. Om aan te geven hoe hongerig mijn kleine man was. Half uur na de keizersnee zijn flesje leeg in 1 min en binnen twee uur weer een fles. Elke fles (van avent tot nubi tot natural touch enz) geprobeerd. Toen iom ka difrax ging super maar deed nog te snel over de fles toen s speen dental toen duurde het eindelijk 15 min. En wat was ie ineens tevreden:D:D:D, En tot op de dag van vandaag nog steeds. Maar moet wel een beetje rekening met hem houden. Ivm prikkels 1x per dag op visite en hij is dan veel bij mij. Zelfs in het weekend als man thuis is merk ik verschil. Dan is het gewoon onrustiger om hem heen. Maar het is zo'n scheetje en tevreden.

sorry heel verhaal,
    groetjes kim

ps overdag wil hij niet in zijn bed ik heb zo'n hele diepe bank voedingskussen naast hem (kan ie er niet afrollen) werkt voor ons heel goed. Misschien niet zoals het hoort maar het voelt voor mij goed en zo slaapt hij ook overdag lekker.

6. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    even een hele snelle reactie van hier want heb een kindje in box liggen..jawel; lachend en wel! hoelang lieten jullie overigens jullie kindje in box liggen na voeding? Ze ligt er nu zn 15 min in en weet dat ze het zo beu gaat raken dan gaat huilen en dan naar bed moet.

Maar twijfel weeeer...ze heeft sinds gisteren 17 uur geen poepluier meer gehad en nu ben ik op mn dood dat door de friso comfort ze weer 4 dagen geen ontslasting krijg en weer spuitluiers...met nurtrilon ar ging het zo goed 3 poepluiers in een dag, wat is jullie ervaring hiermee?

En zat ook te denken...is nutrilon standaard voeding met schepjes nutriton er door ook een idee?

7. adi

adi Niet meer actief

Gun je meisje wat rust. Het is niet goed om zo van de ene op de andere voeding te springen. Laat Friso zijn werk doen, als je twijfelt over de ontlasting kun je ook standaard 10cc meer water in de fles doen. (dus 190cc water en 6 schepjes).
    En het is per kindje en per leeftijd afhankelijk hoe lang ze wakker kunnen blijven. Als zij in de box huilt kan het twee redenen hebben, OF ze wil bij jou zijn en niet meer plat liggen, OF ze heeft slaap. Als je de moeiheidssignalen goed leert kennen, kun je snel dit onderscheid zien.

8. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik zou zelf nog even wachten en kijken of ze in de loop van de dag niet nog gaat poepen. ze lijkt er geen last van te hebben want ze ligt gewoon vrolijk in de box.

toen liam verstopt zat merkte we dat gelijk aan hem en was hij de hele dag bezig met drukken zonder resultaat.
    tegenwoordig poept liam meestal maar 1x op een dag.

hier legde we liam ook altijd in de box na de voeding en op het moment dat hij jengelig werd of rode, wangen, wrijven in ogen en/of oren dan ging hij gelijk naar boven en dan viel hij daar in slaap. ik moet het altijd wel goed in de gaten houden want als hij dan al te moe is dan was het altijd drama met naar bed gaan.
    toen liam nog heel jong was legde ik hem gelijk al in bed en speelde hij daar want er waren minder prikkels. spelen kon hij toen nog niet natuurlijk maar praten tegen een knuffel op zijn voeteneind was favoriet en dan viel hij vanzelf in slaap.

9. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    snap er echt niks van :( ze lag net super lief in de box...na zn half uurtje heb ik haar naar bedje gebracht...dacht voordat de moeheid toeslaat en het helemaal drama wordt..ze gaf geen kik, totdat ik haar in bed neerlegde..heb het even aangekeken..opgepakt totdat ze rustig was..toen..dit keer zonder inbakerzak weer in bed gelegd en nu ligt ze nog steeds te krijsen...

10. adi

adi Niet meer actief

baker je haar normaal wel in? En waarom nu dan niet?
    Kindjes die worden ingebakerd horen dat in principe bij elk slaapje te zijn. Of bijv. alleen 's nachts, maar dan structureel op dezelfde manier. Maar het is niet de bedoeling om het ene keer wel, en andere keer niet te doen. Dan is het hele effect van inbakeren weg en weet je baby ook niet waar die aan toe is. Als je een inbakerzak gebruikt, moet je daar bijv. 2 van hebben dat je 1 reserve hebt als de andere in de was is enz.

Misschien is het voor jou handig om even een thuisafspraak te maken met de wijkverpleegkundige van het CB. Je baby is nog maar klein en heeft structuur en regelmaat nodig. Als ze reflux heeft de juiste medicijnen, juiste voeding en juiste behandeling.
    Zo zelf elke dag iets anders experimenteren, daar raakt ze alleen in de war van.

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik ben het erg met adi eens. Een kindje is erg gebaat bij rust en regelmaat. Ik doe de dingen voor mijn kindje altijd hetzelfde. Heb echt een avond ritueel en dat werkt heel goed. Ik merk ook dat als ik dingen anders doe dat ik een wat onrustiger kind krijg. Als die kleine man soms niet wil slapen en niet in de box wil, wil die gewoon even kwaliteit tijd dus effe een kwartiertje lekker bij zijn moeder even zingen kletsen. Neem hem als ik merk dat hij echt moe is even lekker bij me todat ie een beetje rozig word en dan gaat ie naar zijn slaapplek. Dingen werken niet in een keer je zal ze structureel moeten gaan invoeren pas dan gaan ze uiteindelijk werken. Je moet je voorstellen dat je niks kan de wereld om je heen is groot eng en je moet nog alles leren. Het enige wat je kan is huilen. Wat is er dan lekkerder om te weten (in zo ver mogelijk) dat je een soort van weet waar je aan toe bent.

Gun je kleintje en jezelf de rust die je allebei nodig hebt probeer een beetje voor je eigen een ritme te creeeren. Ik weet het kleintjes doen niet altijd wat wij willen.

Geef je kleine even echt alleen maar comfort tot in iedergeval vrijdag todat je naar de ka mag en mijn kleine man poept ook 1 keer per dag soms per 36 uur.

Ik geef hem wel 10 cc extra water per fles ivm ontlasting
    Groetjes kim

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Hier is het bij beide kinderen heel normaal dat ze een dagje overslaan met poepen. Is vanaf het begin zo geweest.

De veranderingen zul je echt een paar dagen moeten volhouden voordat je kunt zeggen of het wel of niet werkt. Ik zou dus lekker comfort blijven geven, sowieso totdat je weer naar de ka moet.

Hier werkte het het beste als ik 1 ding tegelijk veranderde en pas wanneer dat ene dingetje weer normaal was (dus in het ritme zat) pakte ik het volgende aan.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Zoo heb even alles gelezen en wil graag mee praten!!! als dat mag... :D
    Ik heb een zoontje van 11,5 week en huilt ook heeeeeel erg veel, nou ja het is niet eens huilen het is krijsen!!
    Hij heeft verborgen reflux en krijgt daar al medicijnen voor vanaf toen hij 2 weken oud was, maar het was de afglopen week weer drama en ben vanmorgen met spoed naar de kinderarts geweest en hij heeft er ook motillium bij gehad!
    Heb het vanmorgen 1 keer gegeven en je raad het nooit maar hij ligt nu gewoon te slapen in zn bed....... ik weet niet wat ik mee maak!!!
    Werd wel verteld dat het snel werkte, maar zooo snel???
    Of kan het nog niet werken???
    ik word vrijdag terug gebeld door de kinderarts en als het dan niet beter gaat met hem dan word hij opgenomen voor ongeveer een week om te kijken wat ze kunnen doen voor hem!
    Hoop dus zo dat dit aan gaat slaan en dat hij minder pijn heeft!!!

Mijn zoontje krijgt trouwens ook nutrilon ar voeding en drinkt dit met de difrax s fles en dan de kleinste speen en doet er ongeveer 15 min over, soms nog wel korter, maar is wel gewoon tevreden!

En idd wat de andere allemaal al zeggen gun je kleintje ook de tijd om te wennen aan de voeding etc en ik ben zelf erg van de rust en regelmaat, dus zou proberen dit ook toe te passen!
    Ik probeer het iedere dag hetzelfde te doen met mn mannetje, maar het is nog maar weinig dagen gelukt hoor, omdat hij zoveel pijn heeft!\
    Maar goed ik blijf positief en hoop dat dit gaat werken bij ons!
    Succes met je kindje en ik hoop voor jou dat t ook snel beter zal gaan!!!!
    Laat je iig niet afschepen bij de ka!!!!

14. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hoe is het verder gegaan vandaag??

groetjes kim

15. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    Zo fijn weer jullie reacties op een dag als vandaag! Wat ook fijn was de tip van iemand (sorry weet even niet meer van wie) om een soortje van dagboek bij te houden. Dit doe ik nu sinds gisteren en geeft me goed inzicht. Inderdaad rust en regelmaat, was misschien niet slim van me om haar vanochtend opeens niet in te bakeren, maar ze lag zo te huilen terwijl ze was ingebakerd dat ik dacht dat ze misschien die zak beu was...haar toen toch weer ingebakerd en toen heeft ze half uurtje geslapen. Half 12 werd ze weer wakker en heeft toen tot flesje van 12.30 aan 1 stuk door gehuild en gekrijsd..ze was gewoon ontroostbaar. Gelijk na haar flesje begon ze weer! Snapte er niks van..meestal is ze na haar flesje tevreden en had ook niks anders gedaan. Toen ben ik stukje met haar gaan wandelen en werd ze stil..aangekomen bij mn schoonmoeder begon ze weer..zolang ik maar met haar liep was ze stil, nu heeft ze net flesje weer gehad..niet huilen erna, wel zodra ik haar kamertje in liep..denk dat ze minuut of 5 heeft gehuild en nu slaapt ze maar besef me dat ze zo weer wakker kan worden. Slechte dag dus vandaag! Zal zo blij zijn als het vrijdag is en naar de ka kan!

ccwoman hoe zijn ze er bij jouw zoontje na 2 weken achtergekomen dat hij verborgen reflux heeft? Vind het maar moeilijk...is ze een huilbaby (baby huilt naar mijn weten echt niet een uur aan 1 stuk door gewoonweg omdat het wilt huilen hoor), heeft ze reflux, misschien kma of is er wat anders? Neem dat dagboek mee vrijdag naar ka, dan heeft zij ook een beetje inzicht over hoe of wat.

xx

16. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Vervelend dat het niet helemaal lekker ging maar hoe lang doet ze over een flesje en geef je nog steeds comfort

groetjes

17. adi

adi Niet meer actief

je hebt helemaal gelijk hoor. de term 'huilbaby' is inmiddels zowat verdwenen in nederland. Het was ook grote onzin, een baby huilt echt niet 'zomaar' uren achter elkaar.
    \
    Wat klinkt het vreselijk je verhaal over vandaag! Hopelijk kan de kinderarts jullie echt goed helpen vrijdag.

Intussen zou ik echt constant dezelfde structuur aanhouden, als ze huilt troosten (ze is nog zo klein, niet laten huilen), de voeding op voorgeschreven wijze aanmaken enz.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Meid ik snap het helemaal hoor op een gegeven moment weet je gewoon weg niet meer wat je moet doen om je kleintje stil te krijgen je probeert gewoon van alles.

Ik heb uren op een dag met Kinley in mijn armen gelopen en maar zingen If you're down in trouble and you need someone to care, and nothing oooh nothing is going right. Weet nog steeds niet of ik het voor haar zong of voor mezelf :D

Ik hoop dat de ka straks een uitkomst kan bieden

19. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    pluk, het zal de dag van vandaag wel zijn, maar alleen al bij die paar regels van het liedje schiet ik al vol! Goed deuntje! En inderdaad..ik wist het vanmiddag gewoonweg niet meer...toch nu ik alles op schrijf, ze heeft vanaf vannacht 0.00 (schrijf van 0.00 tot 0.00 haar ritme) tot nu toe 2 uur en 20 min gehuild, klinkt stom maar ergens valt het me nog mee...denk dat ze gemiddeld zn 14 uur per dag slaapt..althans of ze slaapt weet ik niet maar is ze stil in haar bedje. Weet natuurlijk niet wat ons zo of straks weer staat te wachten, ze slaapt nu alweer vanaf 16.30 uur..we maken haar rond 19 uur wakker voor badje/douche en daarna flesje. Valt me ook op dat ze vaak huilt nadat ze in box heeft gelegen..misschien is dat gewoon nog te veel voor haar, 20 min naar een ronddraaiende mobiel kijken (op dat moment vind ze het wel leuk en lacht ze super veel) en kan ze dat moeilijk verwerken in haar bedje. Feit is, ze had vanmiddag echt ergens last van, kan niet anders! Op zn moment denk ik echt 'neem haar maar op in zhuis en pluis alles uit wat ze kan mankeren"..maar als ik er nu aan denk breekt mn hart haar in een ziekenhuis te moeten achterlaten. Morgenmiddag komt fysiotherapeut langs voor haar, vraag me af of ze dan net gevoed moet zijn of niet of ze uberhaupt wakker moet zijn..ka zei dat fysiotherapeut ons hanteringsaanwijzingen kan geven voor haar. Overigens heeft ze nog steeds geen poepluier gehad sinds gisteren 17 uur, wel veel boeren en windjes laten. Had hier met nutrilon ar geen last van.

20. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou heb al zijn klachten toen op een briefje geschreven en ook wat hij huilde en ben naar de ha gegaan en gezegd wat ik dacht dat het kon zijn....(waar internet al niet goed voor is zei ik tegen de dokter) toen kreeg ik zantac om te proberen en als dat aan zou slaan was het idd reflux zei hij, en dit sloeg aan, maar telkens voor korte duur en de dosis is al 3 keer verhoogd...ik heb zelf een verwijzing gevraagd voor de ka en toen werd hij opgenomen voor abneus, en bleek het rs virus te hebben, daar een kinderarts gesproken en die zei gelijk te zien dat hij reflux had...zijn houding / huilen / slikken / onrustig / niet kunen slapen etc....

Deel Deze Pagina