huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naat28, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad niet meer aan hypoallergeen gaan, daar heb je niks meer aan. Ik zou inderdaad pepti proberen, maar eerst goed overleggen met de kinderarts.

2. silvia1983

13 okt 2010
    22
    0
    0
    Heteren
    Hallo allemaal!!
    De diarree is gelukkig over bij ons ventje. De HA doet niets aan het spugen. Ze zegt dat zolang hij goeie plasluiers heeft, en genoeg drinkt kan het spugen geen kwaad. Maar als hij last blijft houden moest ik weer terug komen. Even afwachten dus, maar gisteren ging het aardig goed. Hij spuugde wel 2 keer aardig wat, maar ook 2 keer dat hij niets heeft terug gegeven. Wel loop ik de halve dag rondjes in huis om hem stil te krijgen en/of houden. Toch maar een draagzak aanschaffen!

Hoe is het bij jou gegaan naat?

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Vandaag mocht je eindelijk naar ka hoe is het gegaan. Ik hoop echt dat je vandaag een beetje antwoord krijgt op somige vragen als valt het niet mee je zal niet gelijk de oplossing krijgen.

groetjes kim

4. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    jaaah inderdaad vanmiddag finally naar ka! heb pas om 15 uur afspraak :(..dus nog ff wachten. Ben benieuwd en ook beetje zenuwachtig over wat zij gaat zeggen. Gisteren ging prima maar jah, had haar 2 zetpillen gegeven dus daar worden ze sowieso rustiger van, ze heeft 18 uur geslapen en maar 50 min gehuild, was elke dag maar zo hihi. Vandaag is ze ook mierzoet :) kan vanaaf zomaar veranderen natuurlijk. Wel jammert en moppert ze veel na flesje. Bedankt voor jullie reacties wbt de hypoallergeen voeding, dacht zelf ook dat ik overmoest naar pepti omdat hypoallergeen geen nut meer heeft. Heeft er hier iemand ervaring met pepti voeding? Is dat dikke voeding en wat voor werking heeft het weer op de darmen, op mn dood dat ze weer giga krampen krijgt!

Knuffel voor jullie!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik herken veel in je verhaal. Had ook een huilbaby met diverse lichamelijke klachten als kiss, verborgen reflux, extreme darmklachten, prikkelbaar, maaien, overstrekken, voorkeursligging.

Osteopathie, babymassage hielpen wel iets, maar vooral het klassiek (dus strak) inbakeren en heel strikt rust en regelmaat toepassen, dus altijd alles op dezelfde manier. Dus twee inbakersets en niet een keer in de slaapzak als er 1 in de was zit. Hier bracht dat een stuk rust, nog steeds trouwens.

Ik hoop dat het bezoek aan de ka duidelijkheid geeft, maar pin je er niet op vast, sommige kinderen zijn gewoon zo, dat zien we hier wel zo na 20 maanden.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou ben erg benieuwd naat wat de ka zegt!!
    Succes!
    Mijn ka heeft vanmorgen gebeld en mn zoontje word niet opgenomen, het zh ligt vol met kindjes die het rs virus hebben en andere kinderziektes, dus zou er dan ''ongezondr'' vandaan komen, nou daar heb ik al helemaal geen zin in natuurlijk!
    Verder komt er bij ons iemand thuis kijken van een ambulant team, kijken hoe hij drinkt, slaapt (eigenlijk gezegd niet slaapt) en huilt etc, nou ben benieuwd!
    De ka zei ook dat het kan dat hij een huilpatroon ontwikkeld heeft...
    Hij heeft net weer 1,5 gehuild warvan een paar keer even een hazeslaap van 5 minuten, word er echt moedeloos van!!!
    Nou we lezen t straks wel!!!

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nog geen nieuws"??? was wel erg benieuwd!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Op aanraden van dames van dit forum ben ik ook strikte rust en regelmaat gaan toepassen zoals zogelukkig (inbakeren doe ik vooralsnog niet omdat mijn zoontje al sinds zijn geboorte op de buik slaapt). Ik moet zeggen, het werkt minstens net zo goed als de medicatie die hij krijgt voor zijn reflux. Sinds we beide zijn gaan toepassen, is het echt als een speer vooruit gegaan. Hij is inmiddels een vrolijke baby, die wel nog wat onrustig slaapt. Maar het onrustige slapen verbetert langzaamaan. En doordat hij meer uitgeslapen is, is hij ook weer vrolijker.

9. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Mijn zoontje Xavi heeft de eerste 3 maanden ook echt heel veel gehuild.. was helemaal radeloos want ik wis niet wat er was... er scheelde niks aan hem zei de ka..

na3 maanden was het over

10. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    hai meiden!

ff snel een reactie want poppetje huilt weer zoveel. Afijn, ka denkt toch heel sterk aan reflux, andere medicijnen gehad dan de zantac. zo snel uit mn hoofd losec, wat een drama om die te geven zeg! Zit in een capsule, deze moet ik los maken dan de bolletje in spuitje doen en wat water opzuigen maar blijven veel van die balletjes in spuitje zitten. Iemand hier tips voor? Ik moet volgende week terug komen omdat ze kma ook niet uitsloot maar eerst wil kijken wat de losec doet, mocht het huilen niet minder worden gaan ze kijken of ze kma heeft, dit zal week of 5 duren moet dan voedingen gaan uitproberen. Even een andere vraag, weet iemand of je door friso comfort nutriton mag doen? weet dat in de friso comfort al jhbp zit maar heb het idee dat de voeding comfort wat dunner is dan die van nutrilon AR en ze slaapt nu opeens niet door. Dacht om het wat dikker te maken scheptje nutriton door doen???

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben losec voor P. Ik geef het met een lepeltje. Ik open de capsule, doe de korreltjes in een bakje, doe daar een klein beetje lauwwarm water bij, schep de korreltjes met het water op een lepeltje en geef hem dat lepeltje met water. Ik giet het in 1 keer naar binnen. Hij moet er wel van kokhalzen, maar het blijft er in. En de korreltjes krijg ik er vaak in 1 en soms 2 keer naar binnen. Makkelijk is anders, maar het gaat tot nu toe iedere keer goed (hij krijgt het al ruim 2 weken inmiddels).

Verder kun je volgens mij wel zelf nutriton toevoegen aan friso comfort. Voor de zekerheid zou je hun klantenservice kunnen bellen (dag en nacht bereikbaar geloof ik?). Je moet dan wel heel weinig toevoegen hoor, want de voeding wordt al snel veel te dik.

Succes! Hopelijk knapt je kleintje snel op!

12. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    kan het zijn dat nutriton krampen verergert

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik herken heel veel van dit verhaal...

Zijn al over gestapt op pepti, leek te helpen, toen veel honger, mochten meer gaan geven, is een week goed gegaan en nu huilt hij sinds 2 dagen weer heel veel.
    Ben zo bang dat we weer terug bij af zijn...

Ik lees hier veel over rust en regelmaat, probeer dat toe te passen, maar zouden jullie precies uit kunnen leggen wat dat betekent bij jullie?!?!

Alvast bedankt!

Liefs

14. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou fijne naat dat je nu losec hebt, en hoop dart het snel werkt voor jullie meisje, maar ook voor jullie want t sloopt je!Weet er helaas alles van!
    En duurt het lang voor de medicijnen aan slaan dan? Of heeft de ka er dat niet bij gezegd?
    Nou sterkte meid!!!

Gister was een drama dag hier.....zoveeeel huilen, zat er helemaal door heen en heb wel een half uur zitten huilen op de bank, en ik was vast beraden om hem op te laten nemen!!!
    ik zei ik ga voor mn kind op komen en laat me niet afschepen!!!
    Maaaaaar vandaag een hele goeie dag voor ons kereltje....jeetje zeg veel lachen en weer!!! heel straks rust en regelmaat toegepast en hij pikte het vandaag gewoon heel goed op hijligt zelfs nu weer te slapen op bed, nou ik weet niet wat ik mee maak joh!!Ben wel al 10 keer naar boven gerend voor een speentje, maar goed zo wil ik dat wel 100x doen! haha
    Dus hoop zo dat hij zich zo goed blijft voelen!!!
    Kan het zijn dat de mitillium nu pas goed gaat werken???Weet iemand dat?
    Hij krijgt het nu vanaf dinsdag.....
    a.s dinsdag word ik weer gebeld door de ka, dus hoop dat ie het zo goed blijft doen anders laat ik m opnemen, want anders gaat t niet goed komen hier in huis!!

15. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    pfff meiden help me out! ik zit zoooooo enorm in dubio dat ik er chagerijnig van word en afwezig! Zit met de voeding in mn maag...had eerst voor onze meid nutrilon ar, vond het in het begin geweldige voeding, dik papje zodat ze er 20 min overdeed, ontlasting beter en geen gespuug meer..totdat huilen weer wat meer begon en zeker net na flesje, had het idee dat ze weer meeer krampjes kreeg, overgestapt naar friso comfort, maak dit op juiste wijze klaar maar wat een dunne voeding in vergelijking met de nutrilon ar! heb het idee dat het haar niet voldoening geeft, nu heb iklaatste 2 voedingen hier een half schepje nutriton doorgedaan om het wat dikker te maken..nu klontert het weer, maar ben bang dat ze nu weer enorme krampen ga krijgen door de nutriton! Google kan heel makkelijk zijn maar het maakt mij momenteel gek! 1 zegt dat ze van nutrilon ar meer krampen krijgen en meer honger, ander zegt weer van friso comfort pfff...Mijn ka zei vrijdag dat de stap van nutrilon ar naar comfort geen problemen zou moeten geven dus zit te twijfelen of ik morgen weer ar zal gaan geven, comfort is zo dun joh! Wat denken jullie...heb trouwens het idee dat de losec niet echt werkt...wat een wereld tip met lepeltje geven trouwens!...eigenlijk zou ik het liefst gewoon al beginnen met testen van pepti ipv wachten wat ka vrijdag weer zegt...heb zo ontzettend het idee da we helemaal verkeerd zitten met voeding, maar dit is echt puur een gevoel

16. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier is ondertussen ook eea veranderd: wij zijn afgelopen maandag overgestapt op pepti met nutriton. Eerste indruk: minder huilen, méér slapen, flesjes beter leegdrinken, algeheel rustiger, maar het is even afwachten en we zijn er nog niet. Volgens de ka duurt het ongeveer 2 weken tot 1 maand voordat we zeker weten of dit de oplossing is van alle klachten.

Loesie hier is RRR: steeds dezelfde rituelen

Wakker worden
    luier verschonen
    Flesje drinken
    Knuffelen/spelen/box
    Slapen

En s avonds:
    wakker worden/zijn
    badje
    massage
    flesje
    slapen

17. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    wat voor voeding gebruikte je eerst? oh dus pepti met nutriton mag! hoeveel schepjes doe je hierin? ons poppetje net weer gespuugd van de comfort pff

18. adi

adi Niet meer actief

Naat bel vanochtend de ka en stem af dat je overstapt op pepti, misschien gaat het spugen dan over als je kma aanpakt.
    Overigens duurt het dan ong 2 weken voordat alle sporen van koemelk uit haar lichaam zijn, dus nog even volhouden

Succes!

19. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    jah zeker! voordak overstap overleg ik eerst met ka! kiijk het vandaag nog aan

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maria, dat is idd wat ik ook wil, maar Siem die heeft soms de neiging om direct na de voeding in slaap te vallen...

na de voeding van 19.00 is dat nie erg natuurlijk, want dan moeten we hem om 23.00 wakker maken voor de laatste en dan slaapt hij daarna tot 5.30/6.00 door...
    Maar...nu doet hij dus ook soms overdag...
    Nu dus bv heeft hij een tussenflesje gehad, omdat hij vanmorgen z'n fles niet leeg gedronken had en na een uur weer begon te huilen...
    Valt hij daarna dus meteen in slaap...eerst nog een half uurtje op de arm gehad, om te kijken of hij bleef slapen of toch weer wakker wordt, dat doet hij ook nog weleens...maar hij bleef slapen.

Nu slaapt hij dus nog steeds, maar grote kans dat hij veel eerder dan z'n volgende voeding wakker wordt...en dan is het 'rekken' tot 4 uur wel heel moeilijk. En dan hebben we drama...
    Ik weet wel dat het niet helemaal volgens schema hoeft, maar dan krijg je steeds flesjes van 100cc ofzo, omdat hij daarvoor dus al wat gehad heeft en niet genoeg honger heeft voor een hele fles!

Zou het beter zijn om hem toch na de voeding een beetje wakker te houden, zodat hij eerst gaat spelen en dan pas slapen?

En zie dat je dezelfde combinatie hebt als hier, pepti met nutriton! Hier hielp het heel goed, hij kreeg alleen veel meer honger, omdat die eiwitten geheel verknipt zijn en daardoor vult het niet zo snel. Toen moesten we van het cb een dag niet kijken naar aantal cc en aantal scheppen, maar gewoon geven als we dachten dat hij honger had...en we kregen een heel ander mannetje.
    Hij is/was nog niet helemaal 5kg, maar we mochten de fles al wel op gaan hogen! En dat is een heel verschil...

Laatst een paar regeldagen, maar nu gaat het aardig goed.

Liefs

Deel Deze Pagina