huilbaby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naat28, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, niet wakker houden. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid leg je hem gewoon te slapen in zijn eigen bedje/wieg.

2. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    meiden, waarschijnlijk ff een domme vraag maarruh bij nutriton hoort toch ook een maatschepje te zitten? in het pak dat ik heb namelijk niet, nu gebruik ik dus het maatschepje van de voeding maar bedacht me opeens...is dat wel dezelfde maatschep als die van nutriton?

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ja, dat snap ik, maar als hij direct na zijn voeding in slaap valt, dan slaapt hij maar eventjes en dan is het helemaal mis.

Bijvoorbeeld:
    Ik geef hem rond 11.00 de fles, dan valt hij bij het boertje laten al in slaapt, dan heeft hij dus nog niet eens geboerd, maar ligt net na de fles tegen mij (of mijn man) aan.
    Na een kwartier/half uur doe ik hem dan maar naar bed (meestal als ik dan opsta komt alsnog het boertje, dus dat is het niet) maar dan wordt hij dus na ongeveer 1,5 uur wakker en dan moet ik hem dus zoethouden tot de volgende voeding.
    Het is echt niet zo dat ik strak die 4 uur aan houd, maar als het aan hem ligt, krijgt hij dan na 3 uur alweer...een kindje weet echt niet wanneer het 4 uur geleden is...Geef ik daar dan aan toe, dan drinkt hij maar 100/150cc op, omdat hij nog niet zo lang geleden een volle fles heeft gehad en dan komt hij dus steeds eerder...

Maar...gaat het andersom, krijgt hij tegen 11.00 de fles, ligt hij lekker tegen me aan, wil hij daarna spelen en wordt tegen 12.45/13.00 moe, dan leg ik hem in zijn bedje en slaapt hij rustig door tot 15.00...
    Snap je...

Ik weet dat je een kindje niet wakker mag maken/houden, maar als het zo beter werkt, scheelt het hem een hoop frustratie en mij denk ik ook...toch?

4. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    mag je een kindje niet wakker maken overdag???? ik doe dat namelijk wel voor een voeding wanneer er meer dan 3 of 4 uur tussen zit

5. zogelukkig

Moet je zelf uitmaken denk ik en heeft niks te maken met niet mogen.
    Ik maakte mijn kindje nooit wakker, uitzonderingen daargelaten als we naar het cb moesten ofzo, dan heb je geen andere keus.
    Bovendien heeft het heeeel lang geduurd voordat mijn zoontje 4 uur tussen de voedingen liet.

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen vielen ook altijd tijdens de voeding in slaap (is heel natuurlijk vind ik). Daarom hebben wij het standaard rrr-advies omgegooid en gaven wij de voedingen altijd vóór het slaapje, ipv na het slaapje. Dus als de kleine wakker wordt: verschonen, knuffelen, spelen, als die een klein beetje moet wordt flesje geven en dan valt ie heerlijk in slaap en slaapt dan langer met een vol buikje.

Nee je hoeft je baby niet wakker te maken. 3 uur tussen de voedingen is trouwens ook prima, als hij daar behoefte aan heeft kun je gewoon kleinere flesjes aanbieden.

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Op zich helemaal geen gek idee...maar wilden ze dan nooit eerder zijn/haar flesje?!
    Ik kan wel 3 uur aanhouden, maar als ik dan geef je dus 6 flesjes?! ongeveer 7.00/10.00/13.00/16.00/19.00/22.00?
    En dan 150+5? Want hij krijgt nu 180+6...

En ik ben bang dat hij aan die 150+5 ook niet genoeg gaat hebben, want daarom zijn we iets eerder op gaan hogen, omdat hij altijd meer honger had...

Misschien blijft het niet zo hoor, want 'normaal' sliep hij tussen de voeding van 6.00/10.00 bijna niet...dan tussen 10.00 en 14.00 weer heel goed, 14.00/18.00 heel slecht en huiluurtje en dan na 18.00 weer totdat we hem wakker maakten om 23.00!

Misschien dat hij even van slag is ofzo...Maar ik zal je idee zeker in mijn achterhoofd houden!

Over wakker maken tussen voedingen, dat ligt eraan vind ik, hoelang hij anders doorslaapt en of hij dat tussen elke voeding doet of maar 1 of 2 keer...

Nutriton hoort idd een maatschepje bij te zitten, die heeft ongeveer de omtrek van een 10cent muntje en is minder dan 1cm diep, dus een maatschepje van de voeding is veel groter!

Liefs

8. adi

adi Niet meer actief

Mijn kindjes zijn 2 maanden te vroeg geboren, dus hoe het hier met 2 maanden aan toe ging kan ik niet vergelijken met jouw babytje, hier hadden ze toen nog 7 voedingen.

Meer met ongeveer 4 maanden zaten wij op 5 voedingen en dan ging het 'ongeveer' zo:

- wakker worden 's ochtends = verschonen + voeden + direct terug in bed;
    - dan sliepen ze nog eventjes en werden wakker;
    - dan wassen en aankleden en beneden even spelen;
    - ergens rond 11.00uur kregen ze honger, dus een flesje en op bed;
    - om 15.00uur wakker en dan wel meteen een fles en daarna spelen;
    - rond 17.00uur vielen ze beneden nog even in slaap, dit was hier het lastigste slaapje omdat ze die zonder voeding deden (hadden ook geen honger);
    - rond 18.30 badje, omkleden, slaapzakje/ inbakeren, flesje en naar bed;
    - en dan rond 23.30uur kregen ze slapend nog een flesje.

je vraag over eerder flesje willen: als ze bijv. rond 10 uur honger hadden kregen ze dan een flesje en vielen daarbij ook in slaap en gingen ze dan slapen. Zo verschoof dan de hele dagritme een beetje. ik heb me een tijd lang vreselijk druk zitten maken over de regelmaat en de tijden enz. Toen ik dat los heb gelaten ging het hier veel soepeler.
    Hier verliep elke dag hetzelfde en ze waren per keer ongeveer 1,5uur wakker. Dus op het moment dat ze wakker werden wist ik ongeveer hoe laat ze weer zouden gaan slapen.

9. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    Adi, vind echt dat je een mooi ritme had/heb! Wat een regelmaat! En ik maar denken dat ik van de regelmaat was maar dat valt nog wel mee dan. Probeer een beetje zelfde tijden te voeden maar dit wil niet altijd! Zit een beetje te twijfelen over voeding van 23 uur en die van de nacht (ALS ze 's nachts komt). Ons ritme is altijd verschonen en dan flesje, deed je dat verschonen ook altijd nog om 23 uur en dan van de nacht? of liet je dan pampertje achterwege omdat ze daar misschien TE wakker van werden? Vannacht kwam ze opeens weer om 3 uur en heb het toen geprobeerd met flesje van 90 cc ipv 150 cc maar dit was een drama! mevr wou daarna absoluut niet gaan slapen zucht...dus toch 's nachts dan 150 cc geven? Een speentje pakt ze niet dus dat is geen optie..soms is ze los uit haar bakerzak misschien dat ze daar wakker van wordt..dan baker ik haar opnieuw in en even een pinkje erin maar ook dit helpt nooit, ze wilt duidelijk haar flesje. Net weer even de ka gebeld omdat ik echt nog geen verbetering zie met de losec en eigenlijk al pepti wil gaan proberen maar ik moet hier nog mee wachten. Blijkbaar kan het een week duren voordat je verbetering zie...zucht..dus vrijdag maar weer afwachten.

10. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    overigens merk ik dat als we "spelen" na voeding ze moeilijker in slaap wil komen, misschien te veel indrukken ofzo...volgens mij kunnen we dat hier beter voor haar voeding doen maar ze is zo gewend dat als ze wakker is dat ze word verschoond en dan gelijk flesje krijgt..moeilijk, moeilijk. Overigens ben ik heel erg van het "wakker worden, verschonen, flesje, knuffelen en boertje doen (ongeveer 15 min) en dan weer gelijk naar bedje. Misschien dat ik eens 2x hooguit haar in box leg of met haar speel op bank en dit altijd overdag, maar merk dus dat ze hierdoor slechter slaap. Vraag me echt af of ik het goed doe..zucht.

11. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    trouwens hoe kan ik de optie citaat opnemen in tekst aan vinken? lukt bij mij echt niet! en veel makkelijker en duidelijker lezen zo!

12. adi

adi Niet meer actief

Je moet op QUOTE klikken onderaan een bericht.

Het 'lastige' aan kleine baby's is dat ze enorm snel veranderen. Als je in iets van een ritme zit, verandert ze weer helemaal en mag je weer op zoek naar een passend ritme. Zo ging het hier ook ongeveer de eerste 9 maanden.

Hoe oud is ze eigenlijk precies? Je baby zal steeds langer wakker blijven, dat kwartiertje spelen en dan naar bed is eigenlijk alleen in het begin. na een maand of 2-3 blijven ze langer wakker en gaan zich lichaamlijk en motorisch ontwikkelen, worden bewuster van de omgeving enz. dan verandert er weer alles en moet je op zoek naar nieuwe ritme die bij je baby past.
    Helaas krijgen we geen handleiding erbij ;)

's nachts: wij verschoonden wel tijdens de late voeding. Maar mijn kindjes waren destijds hele vaste slapers. Ik haalde bijv mijn dochter uit bed, legde haar op de kommode, verschoonde, deed haar in een slaapzak, bracht naar onze slaapkamer, gaf haar een flesje, deed een boertje over mijn schouden, en legde haar weer terug. Mevrouw tukte vrolijk verder door dit alles heen.

Maar dat komt omdat wij onze kinderen nooit wakker gemaakt hebben voor de voeding, zoals ze je leren tijdens de kraamperiode. Hier zijn ze 18 maanden en kunnen nog steeds slapend drinken als het moet. Of als ze in de auto in slaap vallen, kan ik ze eruit tillen, over de schouder gooien, naar de slaapkamer bregen, jas en laarzen uittrekken en in bed stoppen, zonder dat ze daar iets van merken.

Tijdens de nachtvoeding verschoonde ik niet, tenzij het een poepluier is, of een hele volle plasluier. Dan was het eruit halen, voeden, boertje, en terug in bed. Zonder licht of geluiden.

13. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland

14. zogelukkig

einde van de quote altijd afsluiten met [/quote];)

15. zogelukkig

Kijk niet op de klok! Met zo'n kleine baby heeft dat helemaal geen zin!

Probeer consequent rust&regelmaat toe te passen

Houd niet wakker, maar leg te slapen in het eigen bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid. Als je te lang wakker houdt, raakt je kindje overprikkeld en zal het nog moeilijker de slaap kunnen vatten.

Maak niet wakker voor een voeding, maar laat je kindje zelf komen en ga voeden op verzoek, dit kan ook gewoon met kunstvoeding.

16. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Vervelend dat je nog geen verbetering ziet!
    Maar het kan idd vaak even duren voor het aan slaat, is mij toen ook verteld!
    Heb je eigenlijk eerst ook andere medicijnen gehad voordat je nezium kreeg?
    Kan t me ff niet meer herinneren!
    En hoe oud is je meisje ook alweer?
    ons mannetje krijgt geen nachtfles, hij kreeg altijd een late fles om 23.00, maar kwam dan elke keer na 3 a 4 uur weer, toen zijn we de laatste fles weg gaan laten dus krijgt om 20.30 ongeveer de laatste en bleef toen ineens slapen tot de volgende ochten 6.00uur, waarschijnlijk haalde we hem uit zn (diepe)slaap en kwam dan juist vroeg..., en nu slaapt hij zelfs tot 8.00 / 8.30 ongeveer!
    Misschien iets om te proberen? Kan je zelf ook wat slaap inhalen...
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe oud je kindje is en of t dan al mag natuurlijk!

Nou hier is t vandaag weer minder terwijl het zo goed gin het weekend...
    ff vraagje aan iedereen hier....
    Als t echt een huilpatroon zou zijn, dan kan het toch niet ineens zo zijn dat ie het 2 dagen heel goed doet, vrolijk is, bijna niet huilt, gewoon lachend op bed ligt en zelf in slaap valt, dan zou hij dan toch oook moeten blijven huilen?
    Is voor mij een soort bevestiging dat t echt met zn reflux te maken heeft of dat t iets anders medische is....

Nou succes meid hoop dat t snel beter zal gaan!

17. zogelukkig

Ik geloof niet in "huilpatronen", dus dat een baby huilt om het huilen an sich. Ik geloof dat een baby huilt omdat er iets is.

18. naat28

naat28 Lid

14 dec 2009
    93
    1
    0
    zeeland
    ccwoman; mn dochtertje is morgen 10 weken oud en wij hebben hier ook een paar weken gehad dat ze om 2030 haar laatste flesje kreeg en dan doorsliep tot een uutje of 6/7 uur maar toen kwam ze opeens weer midden in de nacht...al geef ik nu de fles om 22uur of 2230 dan komt ze ook midden in de nacht...weet het niet zo goed wat dat betreft. Ook ons meisje heeft soms dagen dat ze super vrolijk is, amper huilt en lachend naar bed gaat..ik denk dan op zn moment juist dat het niks medisch is, als ze een kma zou hebben dan zou ze toch echt elke dag moeten huilen? Pfff krijg dr al uren niet stil hier, word er gek van. Man werkt in de avond dus ben nog alleen ook.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb het boek "regelmaat en inbakeren" gelezen van Ria Blom, en zij zegt het volgende:
    Na het voeden kun je zelf even keuvelen met je baby (bij kleine baby's omvat dat nog niet veel meer dan knuffelen en een beetje praten, etc.). Daarna leg je je baby in de box waar hij of zij de omgeving een beetje kan ontdekken. Maar stop niet te veel speeltjes en andere afleidingen in de box. De baby moet de kans krijgen om het hoofd af te wenden naar een kant waar niets ligt. Dan krijgt het de kans om de moeheid toe te laten. Wanneer je baby dan gaat jengelen in de box, wordt het moe en moet het naar bed. Dit is bij hele jonge baby's vaak al na een uur (gerekend vanaf het moment dat ze wakker worden). Wanneer jij echter dan weer je aandacht op de kleine vestigt en druk gaat doen, putten ze uit het laatste beetje energie en lijkt het alsof ze toch niet meer moe zijn. (Ria Blom legt het trouwens veel beter uit in haar boek dan ik nu doe :D)
    Te laat naar bed gaan werkt averechts. Door te veel prikkels komen ze moeilijk in slaap en slapen ze onrustiger.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ben ervan overtuigd dat een baby niet zomaar huilt of zomaar een huilbaby is. Ik hoop dat jullie de oorzaak kunnen vinden. Was jullie osteopaat gespecialiceerd in behandeling bij baby's?

Veel succes en sterkte!

Deel Deze Pagina