toet poetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cybi, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hallo!

Misschien hebben jullie tips maar ik weet het inmiddels even niet meer.
    Zodra ik bij mijn dochter haar neusje wil schoonmaken, omdat ze verkouden is, schreeuwt ze het uit. Een doekje er langs halen, met een pipetje haar neusje leeg zuigen, neusspray het maakt niet uit, ze gilt echt alles bij elkaar. Serieus, mijn buren zullen zich soms vast afvragen of ik mijn kind niet mishandel ofzo :(
    Heb al van alles geprobeerd, afleiden, liedje zingen, negeren, maar het moet echt in de houtgreep. En het wordt steeds erger...!
    Na het eten doet ze het ook als we haar mondje willen schoonmaken of handjes o.i.d.

Vind het fijn als ze er een beetje schoon bijloopt, ook als ze verkouden is. En ik haal liever snot weg, dan opgedroogde korstjes want dat wordt het nog erger....

Zucht.... iemand tips? :(

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had er drie trefwoorden voor:
    snel, doeltreffend en onverwachts...

Lucas had hier ook zo'n fase dat hij moord en brand schreeuwde als ik al in de buurt kwam met een doekje. Toch moest het soms gewoon echt gebeuren en ja... dan inderdaad in de houdgreep. Zolang ik maar snel, doeltreffend en onverwachts was, ging het meestal het beste ;)

Neusspray en leegzuigen is hier ook geen optie meer. Hier gewoon een doorgesneden ui onder het bedje, dat houdt het neusje open tijdens de slaapjes. Tijdens het wakker zijn liep hij regelmatig met een snotneus, die ik dan dmv van mijn drie trefwoorden weer wegpoetste ;)

Als ze iets ouder is, kun je haar proberen te leren zelf met een doekje haar neus te laten poetsen, waarbij jij assisteert, of haar te laten snuiten. Dat kan overigens nog wel even duren hoor!
    Tot die tijd zit er niet veel anders op, vrees ik...

Hier is de fase trouwens ook weer over gegaan hoor!

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Snel en onverwachts lukt meestal wel, maar doeltreffend niet echt want ze zit regelmatig echt helemaal onder. Als ze uit bed komt heeft ze soms echt van die korsten onder d'r neus, die krijg je helaas niet in 1 beweging weg :(

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Geniale omschrijving!!!!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ze is nog te jong om het haar zelf te laten doen, maar misschien kun je haar het vochtige doekje laten pakken en even ermee laten spelen. En dan samen met haar (jij houdt haar handje vast), voorzichtig onder haar neusje poetsen? Wellicht krijg je zo het grootste deel weg. En dan 's avonds onder de douche of in bad weekt de rest er vanzelf af.

Kan het ook niet zijn dat haar neusje schraal is geworden door de verkoudheid en het neuspoetsen? Ziet het rood en ruw? Anders zou je wat vaseline erop kunnen smeren om het te verzachten.

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Met het doekje spelen hebben we al geprobeerd maar dat hielp allemaal niet.
    Haar neusje is nu inderdaad wel wat schraal, we smeren het in en houden er ook rekening mee maar helaas doet ze dit al bijna vanaf het begin.... Dus ook als haar neusje niet gevoelig is door al het snot en poetsen.
    Maar vaseline zal ik inderdaad eens proberen, deed tot nu toe steeds bepanthen eronder.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de opgedroogde snotjes deed ik altijd in bad weghalen. maar goed ze kan moeilijk 6 keer per dag in bad..uhhm
    beste is idd om het onverwachts te doen.

8. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zoonlief maakt er ook een drama van als ik zijn snotneus met een doekje schoon wil maken, maar hij vindt het prima als ik zijn neusje bij de kraan was met water. Misschien eens het proberen waard? En inderdaad een beetje vaseline rond zijn neus smeren, dan koekt het snot niet zo aan ;)

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gebruik je snoetenpoetsers o.i.d.?

Ik gebruikte ook altijd snoetenpoetsers en dan was het drama! Ben na een tijdje over gestapt op gewoon de handjes en mond bij de kraan wassen en dat ging meteen prima. Vind ze nog leuk ook. En omdat ik niet 10 x per dag die vieze doekjes gebruik, vind ze het ook niet meer erg als het eens een keer zo uitkomt dat ik ze wel moet gebruiken. (bijv als we onderweg zijn ofzo)

10. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens. Mijn kinderen zijn ook niet gediend van die doekjes.
    Ik heb het op gegeven moment zelf uitgeprobeerd, en ze laten een heel trekkend, prikkelen gevoel achter op het gezicht.
    En een droge papieren zakdoek, is meestal heel stroef.

Hier wassen we de neus, mond en handen ook altijd bij de kraan. Als ik een snotje zie als ze aan het spelen zijn, haal ik die weg met mijn vingers (is wel vies, maar ja) en was mijn handen dan.

Op deze manier protesteren ze helemaal niet meer, ook niet als het soms wel met een doekje moet.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook altijd schreeuwen bij neusspray en peertje. en ook schoonmaken na het eten vindt ze geen succes.
    Hier toch gewoon doen elke keer. Het is ook zo weer over als we klaar zijn.
    harde korsten halen we weg in bad met een washandje.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier was dat tot hij een jaar was ook zo, maar inmiddels laat hij het weer toe. Het schoonspuiten van het neusje vind hij leuk, hij krijgt een ampul en ik een om het echt te doen. Hij zet nu zelf het zuigertje op z'n neus.
    Snotresten verwijderen doe ik gewoon in de douche of bad ('s ochtends) en 's middags evt. nog met een washandje.
    Met een beetje geluk laat ze het straks ook beter toe, voor nu niet echt goede tips, behalve een beetje met de spulletjes laten spelen..

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ten eerste dat snottebel ding wegdoen. voegt niks toe.

ten tweede snoetpoetsdoekjes eens op jezelf proberen dan weet je hoe zeer die doen.

een groot pak met 100 zakdoekjes kopen die zijn veel zachter en er voorzichtig mee langs de neus als het eruit loopt.

beetje vaseline erop smeren om zoveel mogelijk roodheid te voorkomen.

verder gewoon aan de kraan zoals adi beschrijft.

neusspray met zoutoplossing gebruiken dan lost het beter en werkt beter dan dat snottebel ding. dat moet wel ff snel en ik tel er altijd bij. 1...2...en dan 3 psstt. en een groot applaus naderhand.

14. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    och meid hier ook zo;n drama queen..
    vochtige doekjes gebruik ik voor mezelf ook als ik supersnotjes heb en ik voel niets prikkelen hoor...veeg het daarna wel droog en dat doe ik bij mij jochie dan ook.
    De ochtend korsten verwijder ik onder de douche. en de rest van de dag..tja onverwachts inderdaad en ik smeer aantal keren pd wat vasaline/uierzalf onder neuske...
    neusspray is al stukken minder een drama..dit heeft hij inmiddels aanvaard denk ik..
    succes!

15. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    gelukkig heb ik hier geen problemen mee tot nu toe :D

mijn zoontje heeft een open gehemelte dus wij spoelen al met zoutoplossing sinds hij een week oud is!
    dat snot zuigertje wordt hier ook met grote regelmaat gebruikt! zkr nu hij aan het fruit ed zit!... zowel melk als groente/fruit komt bij hem altijd door zijn neusje weer naar buiten en om alles schoon te houden spoelen wij en zuigen wij alsof het een lieve lust is :D (moet ook van het schisis team hoor ;) )

zodra Aiden zou gaan protesteren denk ik dat ik ook snel en onverwachts te werk zou gaan...
    maarja aan de andere kant een heel vies gezicht zou ik ook niet zo laten maar ik zou zeker niet veelvuldig aan zijn neus gaan emmeren... worden ze alleen maar gek van ;)
    en zoals blup hierboven schrijft 1...2....3...psssst hahaha en dan inderdaad flink juichen en klappen yeeeeeeej goed gedaan!!! applaus!!!!! :D

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier was het ook heel lang gillen. Ze vond het wel leuk om te zien als wij zelf onze neus sneuten, en op een gegeven moment ging ze zelf een doekje pakken en naar onze neus doen, vanaf toen deden we 'samen poetsen' en soms doet ze het nu zelf
    Even volhouden dus..
    Ik gebruik trouwens voortaan papieren zakdoekjes met van die balm erin, zijn fijn en niet zo stug

17. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderarts raadde het gebruik van die neuszuiger erg af! Tenzij het medisch nodig is, is het helemaal niet natuurlijk om alle slijm en snot uit de neus te zuigen, EN dat doet echt zeer bij kindjes.

Het is veel beter om de neus te spoelen met zoutoplossing en dan het kind rechtop te zetten zodat de slijm zelf eruit loopt.

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

het wordt door veel artsen afgeraden. ( medische problemen daargelaten uiteraard) daarom zit ik hier ook altijd met open mond te lezen hoeveel mensen er hun kind mee pesten dagelijks. ik dacht eigenlijk dat het vrij algemeen bekend was dat die dingen helemaal niet goed zijn. (maar zo te lezen dus niet) ik lees het in meer topics.

19. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Hi!

Ik lees toch redelijk veel op het forum maar ik had eigenlijk nooit eerder gelezen dat zo'n neuszuiger niet goed is. Die gaan we dus in ieder geval niet meer gebruiken!

Daarnaast de snoeterpoetsers even getest en ik snap wel wat jullie bedoelen. Op zich prikt het niet enorm, maar ik kan me voorstellen dat dit met een gevoelig neusje wel prikt en pijn doet. Stom! gewoon nooit bij stil gestaan. We gaan het dus vanaf nu maar even met balsem zakdoekjes proberen, kijken of dat wil helpen.

Bedankt voor jullie tips!

20. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    je kunt ook een nat washandje gebruiken is ook erg doel treffend en is niet zo pijnlijk als een doekje of zakdoekje. ik merk dat het bij ons goed werkt. een zacht washandje en dan een beetje nat maken.

Deel Deze Pagina