huilbaby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ysabella, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Nam ie maar een steentje!!
    Hij heeft namelijk ook enorm last van krampen en windjes etc. Dan wil ie zuigen maar drinken steeds is niet het antwoord omdat het dan weer opnieuw begint. Maar een speen nemen ho maar...

2. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    J
    Ja dat probeer ik wel te doen inderdaad in de wang! Maar de hoeveelheid zijn we nog niet gewend haha morgen in de herkansing!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O irritant. Zl is er ook niet gek op, maar rondom die medicijnen geven ging her wel.

4. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hier helaas pertinente weigeraar. 4 soorten geprobeerd maar nee meneer bedankt

madelein vindt dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    @Bubbels84 Die van ons is van een jaar eerder maar ongeveer zelfde periode geboren. Binnenkort ontdekt je kleine denk ik de eigen duim, scheelt dan misschien weer veel gedoe. Was bij ons in elk geval wel rond die tijd. Krampen kregen we hier uiteindelijk alleen met infacol onder controle, ongeacht hoe ik een fles klaar maakte kreeg ze altijd lucht mee vermoedelijk door het huilen en/of haar fles drink techniek want ze heeft t nu nog steeds als ze een fles drinkt en daar zit echt amper lucht in (tenzij ze zelf gaat schudden) maar niet als ze een rietjesbeker pakt. Had infacol liever niet gebruikt maar bleek uiteindelijk t enige wat nog een beetje hielp en heeft er lang op gezeten ondanks dat we haar een voeding met weinig lactose gaven (minder lactose scheelde zeker 80-90% in de krampen, maar nog steeds leek t een volwassen vent qua luchtverplaatsing als zelfs de babyfoon ze registreert...)

6. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hier hapt ie ook wel veel lucht door sterkte toeschiet reflex is het een luie drinker.. eerst afkolven heeft weinig zin de stroom blijft sterk bij mij dus hij hoeft alleen zijn mond open te doen en te slikken bij wijze van.
    Inflcol geprobeerd en ook sab simplex maar heb niet het idee dat een van de 2 het verschil maakte. Hopelijk groeit ie snel over die krampen heen...
    Overigens lijkt het liggen nu qua zuur iets beter te gaan of ik wil graag zien dat het beter is.. Maar wellicht doet de nexium al wat?

7. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    De nexium lijkt zijn werk te doen. Wow een kind dat gewoon even zonder zuur en krijsen in de box kan liggen en slapen... tussen elke voeding en gewoon in bed of wagen ipv draagzak en soms wel 2 a 3 uur!!! Zelfs de krampen lijken minder misschien omdat hij rustiger drinkt ??
    Wat heerlijk Dit!

gitaartje, Vero0504, Blijdorp en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wauw wat super fijn!! Hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten!

Hier zit zl ineens onder de uitslag, hopelijk geen bijwerking van de nexium... anders kunnen we weer opnieuw gaan zoeken...
    Morgen maar even naar de ha.

9. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Al aan Koemelkallergie gedacht? Kan ook reflux veroorzaken weet ik helaas uit ervaring. Onder de uitslag kan ook door allergie komen, of het ook door nexium kan komen weet ik niet. Hier koemelkvrij voeding en nexium toen en geen uitslag of eczeem

madelein vindt dit leuk.
  10. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Sorry heb niet alles gelezen. Gelukkig gestart met nexium, want ook dat schoot door mijn hoofd bij het lezen. Hou het in de gaten, wat ik hierboven schreef kan reflux ook veroorzaakt worden door een koemelkallergie. Voor nu, erg fijn dat nexium werkt. Ik duim

11. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ja alleen zou hij dan ook niet nu last moeten hebben en s nachts?
    Hij slaapt s nachts namelijk wel..

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Wisselt heel erg, de ene wel de ander niet.

@Bubbels84 Heerlijk he? Alsof t wolkendek opengaat, t zonnetje op je huis schijnt en je t halleluja voorbij hoort komen. Weet dat nog wel toen wij hier voor t eerst frisolac gaven, geen gehuil, geen krampaanval oooooh wat heerlijk, pleaaaase niet meer omslaan laat maar lekker zoals nu! :)

13. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Hahaha ja echt zo voelt t wel een beetje
    Hij slaapt nu zoveel dat ik me bijna afvraag of t wel normaal is zo niet gewend ben ik t.. hij is 1 a 1.5 u wakker en slaapt dan 1 tot 3 uur.
    Hij spuugt nu overigens wel wat meer maar er heerst van alles dus wie weet heeft ie een staartje te pakken.
    Morgen hebben we nog afspraak in zkh voor tips voor de onrust maar ik kom daar waarschijnlijk aan met een compleet relaxede of slapende baby ;)

14. sandra3030

17 feb 2009
    59
    0
    6
    Ook wij hebben een huilbaby gehad. En we zijn er nog niet. Maanden heeft ons zoontje gekrijsd. Heel vaak opgenomen in het ziekenhuis daar zeiden ze krampjes. We zijn toen zelf overgegaan naar pepti. Hier kwam wat verbetering in maar binnen 2 weken weer hetzelfde. Ondertussen kwamen we erachter dat hij verborgen reflux had. Daar heeft hij toen nexium voor gekregen. Maar het huilen bleef. Naar een osteopaat geweest. We hebben hem ingebakerd. Toen over op weer andere voeding nutramigen. Ondertussen naar een ander ziekenhuis omdat we niet serieus werden genomen. Kma was het niet werd er gezegd want hij had geen eczeem en groeide goed. Weer ging het even goed tot we weer in het oude vielen. Toen overgestapt naar weer andere voeding neocate. En we kregen een heel ander zoontje. Hij kon lachen hij sliep zonder hem in te bakeren.

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier sliep ze als een blok beton en echt extreem veel in t begin. Ze was verschikkelijk uitgeput. We zijn dr gewoon lekker in meegegaan. Gewoon die reflux leefregels blijven handhaven, t zuur is nu geremd in zuurgraad nu proberen te helpen de voeding laag te houden. Hier hielp ook zijligging maar dat smokkelde ik al mee in de voeding was een beetje hannessen maar ze lag bij me rechtop en dan op dr rechterzij beneden waar de maaguitgang richting darmen zit. Na de fles ook zeker nog een half uur tot 45 minuten bij me en zachtjes omhoog wrijven over dr rug voor evt verdwaalde boeren. Die kunnen ook nog wel eens een golf meegeven. Alle beetjes helpen, geniet er ff van!

@sandra3030 tis om moedeloos van te worden soms als je in dat gevecht zit. Snap wel dat ze niet de deur naar neocate en nutrigamen vol opengooien maar ik wordt zo boos dat die kleintjes maar pijn hebben en de artsen 'nee hoor, gewoon krampjes' of 'alle kindjes spugen' alsof je retarded bent en dat extreem huilen maar een verbeelding is ofzo. Prima als ze t nog te vroeg vinden voor t medische circus maar geef dan de tools om t niet-medische circus goed op te pakken. Niet alles behoeft medicatie of speciaalvoeding en ik baal dr gewoon van dat hoe t bij ons ging en dan waren wij er nog redelijk vroeg bij. En dan krijg je in je kraamtijd een verplichte video over shaken baby syndrome te zien...een huilbaby, onmacht, niet serieus genomen worden, dát drijft je tot waanzin. Neem dat dan ook op of voeg t bij als informatiefoldertje elk kind spuugt toch? Mooi dan komt t vaak genoeg voor en zou t er gewoon in t standaard informatiepakket erbij moeten horen.

Waarom moeten forummers dingen als leefregels uitleggen en reflux tips en tricks (waar ik zelf onwijs baat bij heb gehad hoor en met liefde iemand in bijsta). Maar als een forummer nog zonder kind te hebben gezien aan de beschrijving al reflux vermoed (oke speelt soms meer, eerlijk is eerlijk maar geen kind wat slechter wordt van reflux leefregels), dan moet daar voor een arts en al helemaal een kinderarts toch een lampje gaan branden en je een mooi blaadje over mee kunnen geven (of liever nog de kraamzorg dan ben je dr vlotter bij).

Het is geen exacte wetenschap het ene werkt wel bij ene kindje het ander werkt niet, de ene heeft alleen (verborgen) reflux, de ander is wat gecompliceerder (hier bijv. gevoelig voor lactose maar niet allergisch) en weer een ander heeft bijv. ook / juist alleen kma (die soms heel lastig is te identificeren).

Maar gewoon een standaard verhaal voor signalering, met tips en tricks, bekende valkuilen (bijv. prikkels bij troosten betreft) en wat standaard invulschema's voor patroonherkenningen die ouders en kind kunnen ondersteunen en ook voor artsen handig kunnen wezen als je merkt dat t toch nog niet voldoende is. Dan ben je in elk geval op weg geholpen, lijkt me geen rocketsience alleen veel informatie die beetje handig in opbouw weggezet moet worden.

Sorry lange post, bloed kookt nog bij de gedachten aan die periode en die kleine intussen maar wekenlang pijn lijden. Terwijl die ongeinteresseerde ****censored**** dr thee wegsipte en genoot van een rustig avondje vroomsche voldaanheid. Om vervolgens daarna nog 3 zo te hebben, t jou nog in de schoenen proberen te schuiven en alleen een ka (met dr heupecho, veeeel later dus) die t snapte en t herkende niet begreep dat t traject zo slecht had gelopen en een huisarts in opleiding (met 6 weken) waarvoor werkelijk waar alle lof. Die eigenlijk alleen maar vertelde hoe de boel werkte waar zo'n probleem lag en wat practische tips gaf voor de nacht maar vooral gewoon LUISTERDE. Uiteindelijk gingen we dan zelf alsnog over op frisolac ookal lag t zogezegd niet aan de voeding maar oke hij bracht rust in de tent, perspectief en de nodige tools. Jammer dat ie weer weg is uit onze huisartsenpraktijk, leuke lieve arts.

madelein vindt dit leuk.
  16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jep. Ben zelf allergisch voor koemelk en soja, dit krijgt hij dus niet binnen ;). Bedankt voor de tip!

@Vero0504 heel herkenbaar wat je schrijft hoor. Mi schort het bij de meeste huisartsen enorm aan kennis hiervan. En daar kom je toch vaak als eerste terecht. Slecht.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Handen jeuken ook om met de meiden hier een gezamenlijk start-up document te maken. Dat je gewoon alle tools voor handen hebt in pdf formaat, op je printer knalt invult en die artsen voor hun neus kan schuiven. 'huilen is normaal?' oh van 11:00-04:50 klonk er op die dag dit toontje <geluidsfragment> en dat herhaalde zich op, even kijken, die, die, die, die, die, die en ohja, die datum ook...oh die dag was anders dat was van 11:45 tot 23:45 dit toontje <geluidsfragment> maar na die 16 dagen krijsen snap ik wel dat ze te verrot was en geen stem meer over had. Maar dat is dus normaal, toch?

18. Koningsgezin

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    O zo herkenbaar :evil: heb wel eens op het punt gestaan hem daar te dumpen bij balie kindergeneeskunde met een koffertje kleding en voeding. Aangezien het allemaal aan ons lag. En het dumpen is niet omdat ik niet van hem hou. Verre van, hou zielsveel van hem. Maar meer uit frustratie, het onbegrip. En ja, alle baby's huilen.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens! Ik werk bij een huisarts en hij heeft er echt de ballen verstand van. Ik heb veel geleerd hier op het forum en heb een Word-bestand met de reflux leefregels gemaakt bv. Hij stuurt de meeste jonge moeders met problemen eerst langs mij, haha. En ik heb gemerkt dat ik echt wat kan betekenen. Maar dat heb je natuurlijk niet overal.

madelein en Fristi2012 vinden dit leuk.
  20. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik zeg doen!!

Hier hebben de leefregels gelukkig voldoende verlichting gebracht en inmiddels lijkt ze er redelijk overheen gegroeid. Maar wat een verschrikkelijke artsen kun je toch hebben zeg als ik jullie verhalen zo lees... ik mag volgens mij in mijn handen knijpen met mij HA. Hij zei: ik ben van de oude stempel, weet te weinig van de medicatie en geloof “dat het erbij hoort” maarrr als jullie gevoel niet goed is en je wilt meer doen dan alleen de leefregels dan verwijs ik jullie door naar de kinderarts want die heeft er verstand van. Hulde dat de man zijn eigen beperkingen kent ;) en gelukkig is het hier niet nodig geweest.

Sterkte voor alle mama’s die dat op dit moment kunnen gebruiken! Jullie zijn toppers, zet hem op!

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina