Hallo, Vanaf welke leeftijd gingen jullie ``zwemmen`` met de baby ? onze kleine man houd niet echt van in bad gaan maar wel van douchen, en ik ben erg benieuwd hoe hij het in het zwembad vind. Ik ga nu nog niet met hem naar een buitenbad, ik heb het over een overdekt zwembad. En zijn er mensen met ervaring dat hun kindje in bad gaan niets vond maar zwemmen heerlijk vond?
Vanaf 4 maand ben ik met dochter gaan babyzwemmen. Het mag al eerder, maar aangezien ik ook met zoon ga vond ik het wel prettig om iets langer te wachten. Met zoon ben ik ook vanaf 4,5 maand begonnen. Maar zowel zoon als dochter vinden bad en douche en zwemmen heerlijk.
Wij gingen een midweekje weg toen de jongste net 10 weken was. Toen hebben we ook met hem gezwommen. Hij vond het, denk ik, wel lekker. Goed op hem gelet of hij het niet koud kreeg en na een paar minuutjes er weer uit. Maar we hebben echte waterratjes, die zwemmen, in bad, onder de douche, een feestje vinden.
Hoe reageerden jullie kindjes op zwemmen? Ik kijk er naar uit, maar tegelijk zie ik er tegenop omdat hij niet zo van het badje houd, maar wel van de douche. en zwembad is ook een bad natuurlijk.
Met zwemmen kan je hem lekker bij je houden, net als met douchen. Dat is in t badje niet zo natuurlijk.
Nee dat klopt daar heb je gelijk in, kan je hem lekker tegen je borst aan houden en dan in het water waar je zelf goed kan staan en waar het niet te druk is natuurlijk. Ook in zo`n zwemband of gewoon vasthouden? of met een doek i.o.d. ??
Ik vind vasthouden het prettigst, maar dat mag niet in elk zwembad. Ook een doek mag niet in elk zwembad. Dan is zo’n zwemband de enige optie. De swimtrainer schijnt het fijnst te zijn omdat ze daar meer in het water liggen ipv erop te zitten. Maar ng geen ervaring mee. Heb hem besteld, komt morgen binnen. Afgelopen dagen heeft ze gewoon in zo’n band gezeten. (Haal de foto straks weer weg)
Zodra ze de eerste prikken hebben gehad mogen ze gaan zwemmen. Als je gaat zwemmen, zou ik gaan babyzwemmen. In verhouding vaak goedkoper dan naar een zwembad gaan. Ze houden het de eerste keren maar kort vol (half uur is al lang) Het water is dan ook verwarmd en je mag je kindje lekker vasthouden. Niet in alle zwembaden mag je een babytje vast houden, ze moeten dan in een band Ikzelf vind het fijn dat er iemand bij was die tips kon geven hoe dat je zet het beste vast kunt houden.. De swimtrainer vond ik pas fijn als ze wat groter zijn. Bij die kleintjes vond ik het een heel gedoe om ze er fatsoenlijk in te krijgen..
Hier een waterrat, vond t pierenbadje maar niks behalve de kindjes die erlamgs rende, maar t grote bad dat was wel wat. (totdat de sirene van de golfslag kwam (stonden wel in t ondiepe gedeelte) toen vond mama t wel weer helemaal gescheten). Wij hadden wel die rode maar kende toen die gele niet, die hadden ze in t park. Achteraf gezien had ik die andersom moeten draaien dan had ze wat beter er in gezeten. Maar mocht je m ineens in je handen gedrukt krijgen, kijk even welke kant je boven doet, de zitdiepte veranderd ermee namelijk
Bedankt voor de reacties , eerste prikjes duurt nog 2 week dus nog even geduld. Baby zwemmen is op bepaalde tijden en dan ben ik alleen en dat word hem dus niet bedoelde meer gewoon ``vrij`` zwemmen zodat mijn vriend ook mee kan en we het samen kunnen doen. @Fristi2012 helaas foto niet kunnen zien ik was niet meer online en lees het nu pas.
Voor die kleintjes schijnt zo’n band om de nek ook heel fijn te zijn. Ik vind het er vet zielig uitzien, maar ze zijn dan helemaal gewichtloos en vrij. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar een vriendin van mij wel.
Babyfloat heet t https://www.bol.com/nl/p/babyfloat-ce-goedgekeurde-zwemband-baby-nek-babyswimmer-blue/9200000084687726/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-50451850766-S-398166407262-9200000084687726&gclid=EAIaIQobChMIje-qoJ-_3AIVyrHtCh384A04EAQYDCABEgLpqPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ik ben eerst begonnen met vier maanden maar hij kreeg toen een oorontsteking. Toen tijdelijk gestop tot hij 7 maand was en toen weer begonnen. Dit ging goed. Met onze dochter straks wachten we ook ietsje langer denk ik