'Huilbaby'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella1987, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Bij de derde zat er amper vet op mn melk als ik kolfde, ik legde aan op verzoek en baby groeide dik 500 gram per week soms...ook dat is dus niet alles zeggend.
    De middelste had ik in verhouding de meest vette melk, die groeide het traagst.
     
    Zoe123, nizzie86 en pippa26 vinden dit leuk.
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat je na zo'n bevalling te weinig melk had, daar kan ik inkomen. Maar hoe weet je dat je melk te weinig voedingsstoffen bevatte?
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe de melk eruit ziet, zegt absoluut niets over de voedingswaarde. En een verloskundige is helaas allerminst een expert in bv.

    Wat je tweede alinea betreft: zoals ik eerder zei, dat kan aan te weinig melk liggen, of een foute anatomie, of... Dat zegt niets over de voedingswaarde.
     
    NdNk, Zoe123, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Maar had je kindje dan een groeiachterstand? Want dat lijkt me dan de duidelijkste indicator.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Misschien niet, dat kan. Maar dan moet dat echt getest worden. Maar ik weet het (van dieren) dat het ontzettend kan verschillen (per dier), dus dat zal bij mensen niet anders zijn.
     
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Het is nu al een paar keer benoemd, maar ik zou je ook adviseren te checken op kma. Ik ben er vorige week (op eigen houtje) achtergekomen dat mijn zoontje waarschijnlijk ook kma heeft.
    Vanaf de 3e week begon het (projectiel) kotsen. Diagnose: reflux. Toch twijfelde ik daar aan.
    Ik gaf bv, en in de 9e en 10e week was het brullen van voeding tot voeding, niet kunnen slapen overdag (in de nacht sliep hij, op 1 voeding na supergoed, van de uitputting waarschijnlijk), non-stop verkouden, rode oogleden na het eten, niet neer kunnen leggen, janken in de draagzak.. gek werd ik ervan.
    Uiteindelijk was ik het zo zat, en inmiddels overtuigd dat het door de melk kwam, dat ik uit pure wanhoop een pot pepti ben gaan halen. En verdorie meteen na de 1e fles een heel andere, BLIJE baby! De reflux was dus een gevolg, niet de oorzaak van zijn ongemak.
    Maar goed, na een paar dagen ging dit ook weer niet goed en nu sinds een kleine week aan de nutramigen en dat lijkt voor nu de oplossing te zijn. Echt waar, zowel zoon als ik leven helemaal op.
    Blijf zoeken hoor, ik geloof niet dat een baby huilt gewoon om te huilen. En tja, uiteindelijk gaat t ook wel over. Maar liever gisteren dan vandaag! Sterkte
     
    NiVa0230 en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Omdat de lactatiekundige aan huis is gekomen met daarna de huisarts en mensen van het cb dat ik echt(!) moest stoppen. Normaal hebben baby’s vooral de eerste dag(en) aan een heel klein beetje genoeg. In eerste instantie had ik dus ook in het begin wat elke vrouw heeft; een paar druppels en daarna in 1 borst steeds iets meer. Qua cc was het in het begin echt ‘voldoende’ maar op dag 2 moest hij al bijgevoegd worden met flesvoeding omdat hij niet verzadigd raakte. (@Pechvogol ) mijn zoon woog bij de geboorte 4440 gram en viel door de extra flesvoeding die het ziekenhuis in samenspraak met de lactatiekundige gaf dus niet zoveel af.

    Eigenlijk irriteert mij echt mateloos, jullie kunnen ook gewoon wat aannemen ipv netjes verpakken dat het eigenlijk allemaal niet kan. Jullie denken toch werkelijk niet dat ik twijfels trek aan wat deskundige mij vertelt en geadviseerd hebben?
    Jullie hebben werkelijk geen idee hoe ik er 4 maanden bij heb gelegen, mijn lichaam kon niet eens aan borstvoeding geven ‘denken’ omdat het zo hard bezig was met herstellen. Alle reserves en vitamine gingen naar mijn eigen lichaam ipv naar de borstvoeding. Ik werd op een gegeven moment zelfs geel.o_O
     
  8. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    #28 Pechvogol, 5 nov 2019
    Laatst bewerkt: 5 nov 2019
    Ho ho, ik had gewoon een oprechte vraag:eek:. Bij constant huilen en vaak aanleggen en niet afvallen, zou ik voor mezelf nl niet meteen denken aan ontoereikende bv. Maar de aanvullende kunstvoeding verklaart dan weer een hoop. Trouwens, nee dan begrijp ik het nog niet.. :roflmao: Als de baby wordt bijgevoedt neem ik aan dat ie verzadigd is, dus zal ie toch niet huilen van de honger??
    Nou ja, laat ook maar, niet relevant voor dit topic.
     
    Zoe123, Shakes en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hohoho. Ik neem volledig van jou aan dat bv bij jou geen optie was. En dat je het extreem zwaar gehad hebt. En dat is rot, en het is vooral rot dat je dat duidelijk nog niet verwerkt hebt. Want jij hebt daar geen schuld aan - soms lopen zaken nu eenmaal anders dan je hoopt.

    Maar alle bv handboeken geven aan dat te weinig voedingswaarde in melk niet kan. En ik heb er nu eenmaal veel gelezen. Het is duidelijk dat jouw baby niet groeide op jouw melk, en dat is erg jammer. Maar dat je zegt dat er op dag twee al bleek dat er wel genoeg was, maar dat het geen goede kwaliteit was... Dat vind ik gewoon extreem vreemd, omdat de meeste moeders op dag twee niet eens melk hebben. Omdat een baby op dat moment nog teert op wat het in de baarmoeder meegekregen heeft.

    Nu ja, ik wil geen discussie starten. Jij weet het beste wat jij meegemaakt hebt.

    Maar in het geval van TS zou ik toch eerst naar kma kijken.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Ik kolfde dag 3 100ml in 1 run, kz was overigens wel licht verbaasd. Bij die van ons had bv ook niet gekund ivm lactoseintolerantie. Dan kan je kma vrij blijven als mama tot je een ons weegt maar bv zit nog steeds bommetje vol lactose.

    Voor ts zou inderdaad kma een goed startpunt zijn om te kijken gezien de klachten. Lactoseintolerantie hebben wij hier aan de hand maar zou zeldzaam wezen (al twijfel ik daar aan gezien de hoeveelheid huilbaby's tegenwoordig)
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Uiteraard, er zijn nog heel veel opties, en lactose intolerantie is daar één van. Maar met bv is die moeilijk te testen. Dus vandaar lijkt koemelkvrij dieet me een eerste, logische stap.
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #32 Zoe123, 6 nov 2019
    Laatst bewerkt: 6 nov 2019
    Welkom in de wereld der fabels. Begrijpelijk, dat borstvoeding zo vaak mislukt, met dit soort bizar foute adviezen/verhalen. De kleur, of hoe het er uit ziet, zegt helemaal niets over voedingswaarde. Moedermelk kan een dikkere substantie zijn, maar ook een dunne. bijna doorzichtige melk. Het past zich aan, aan wat de behoefte is van je kindje. Ik vind het echt bizar dat een verloskundige dit soort dingen zegt. Dat zou dus iemand met “kennis” moeten zijn. Treurig.
    Uitzonderingen daargelaten, (zoals blijkbaar bij @Ysabella ) ligt het probleem niet bij de voedingswaarde maar aan het borstvoedingsbeleid.
     
    Zwierezwaai, NdNk, Paardenbloempje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn twee kinderen hebben 12 weken ongelooflijk veel gehuild.

    Beide behandeld met nexium en pepti. Na 13 weken stopten ze met huilen gelukkig
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #34 pippa26, 6 nov 2019
    Laatst bewerkt: 6 nov 2019
    @Zoe123 dat kan inderdaad wel, maar ook na testen vd voedingswaarde zijn er grote verschillen lijkt me toch? Dat kan toch ook niet anders zou je zeggen, als ook wat je eet al invloed heeft op de voedingswaarde.

    En nou ja, bij dieren is het ook zo en bij mijn ouders (melkveebedrijf) zie je dat heel goed ook in de onderzoeken die per koe vaak worden uitgevoerd. Maar goed, ik ben geen arts of borstvoedingsonderzoeker.
     
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Grote verschillen?
    Nee hoor.
    Baby’s, of ze nu bv of kV krijgen, groeien binnen hun eigen lijn.
    Als een baby die kV krijgt op de onderste lijn zit, zeg je toch ook niet, oh de voedingswaarde
    is vast niet goed?
    Moedermelk is gewoon afgestemd op de behoeftes van je baby.
    De ene keer is het waterig (bijvoorbeeld in de zomer als het warm is), de andere keer wat vetter.
    De invloed van wat je zelf eet, op moedermelk, is beperkt, tenzij je het hebt over kma.
     
    Fristi2012 en pippa26 vinden dit leuk.
  16. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Lieve mama,

    Je bent onwijs sterk! Het is echt zwaar! Zelf hebben wij ook in deze schoenen gestaan..... Spruw was bij ons meisje de oorzaak en daarbij ook gewoon frustratie, omdat ons meisje het gewoon moeilijk vond om baby te zijn. Vanaf 5 á 6 maanden werd echt veel beter. Nu is ze alweer 8 maanden en een heerlijk vrolijk meisje. Maar dit ging niet zonder slag of stoten.

    Tips die bij ons hielpen:
    - Uitsluiten van medische oorzaak. Ingewikkelde is nu ook dat je in de huilpiek zit. Krampjes zijn deze periode ook heftiger.... in ieder geval kan dit.
    - Dochter lieten we op haar eigen kamer slapen met 10 weken. Achteraf was eerder beter, want op haar eigen kamer sliep ze beter en wij dus ook.
    - Andere kant waren we ook makkelijk. Sliep ze niet dan kwam ze bij ons in bed slapen. Liever 3 beetje uitgeruste mensen als geen!
    - Wakkertijd aanhouden en alle slaapjes in eigen bedje laten doen. Hierin ook een ritueel aanbrengen en deze elk slaapje aanhouden. Hierdoor moesten wij wel wel de eerste maanden thuis zijn om dit te kunnen. (Boek droomritme heeft ons echt geholpen)
    - Vraag ouders/vrienden om praktische hulp. Even oppassen zodat je er zelf even uit kan, meebrengen van een maaltijd.
    - Wandelen, dit hebben wij echt enorm veel gedaan.
    - Radio stond standaard bij ons aan, zachtjes op de achtergrond. Tijdens slapen geen geluiden natuurlijk.
    - Geen idee wanneer je weer moet werken, maar wees eerlijk als je dit nog niet trekt.
    - Pak je rust wanneer dit kan overdag. Het huishouden komt wel weer! Als je het kan betalen zou ik een huishoudelijke hulp in dienst nemen.

    Maar goed dit alles werkte voor ons. Ook wij hebben veel geld uitgegeven aan van alles en nog wat. Het wordt echt beter, alleen duurt het echt even.

    Succes en sterkte!

    Laat je even weten hoe het met je gaat?
     
  17. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #37 Flamingo1990, 9 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2019
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.. want ik weet hoe je je voelt! Machteloos, moedeloos en hopeloos. Het slaapgebrek is killing. Ik had tot gisteren een huilbaby. Wonder boven wonder gaat het vanaf gisteren fantastisch. Ik voel me vandaag als herboren.

    Ons kind huilde de afgelopen weken alleen maar, sliep alleen als hij rechtop op ons lag en als we hem neerlegde begon hij te krijsen. Hij spuugt veel, krampjes, boeren en hikken. Wilde elk uur aangelegd worden, enerzijds troost en anderzijds omdat hij te weinig binnen hield. We hielden hem dag en nacht rechtop, dit was de enige manier om het dragelijk te maken maar man man man we vielen bijna dood neer van slaapgebrek. Het CB adviseerde een ritme aanbrengen en hem gewoon ingebakerd (met pacco piccolo) neer te leggen... ze vonden dat het grootste probleem. ze hadden geen oog voor wat ik vind dat reflux is. dit ging totaal tegen mijn moeder gevoel in want mijn zoontje leek eerder pijn te hebben vanuit reflux. Hun idee was dat hij overprikkeld is en opnieuw moet leren slapen. Mijn gevoel zei dat eerst het onderliggende probleem opgelost moest worden.. hij heeft namelijk pijn van het spugen. Alle leefregels voor reflux geprobeerd maar werkte niet voldoende. Mijn zoontje werd steeds hysterischer door de weken heen en liet een dalende groeicurve zien.

    Toen maar naar de huisarts die mij wel serieus nam. Op aanraden van de huisarts met johannesbroodpitmeel gestart en daarnaast infacol. Wat een wereld van verschil! Het spugen is gestopt, de krampjes een stuk minder. Happy baby, happy mama!

    Wel had hij inmiddels zo weinig geslapen dat hij helemaal overprikkeld was. Ik heb hem gisteren de hele dag op mijn arm laten slapen om die oververmoeidheid weg te nemen. Uiteindelijk begin de nacht ingebakerd en neergelegd. En jawel.. hij sliep..... tot 7:15! Ik was zo bang dat hij “dood” was omdat ik hem maar niet hoorde.. maar hij leeft!. De rest van de dag gaat precies zo. Ik voed hem, verschoon hem en knuffel hem en leg hem in z’n bedje ingebakerd. En meneer valt vanzelf in slaap.

    Nu hopen dat het een blijvend fenomeen is..

    Houd vol lieve TS! Ik hoop dat er toch een oplossing komt.. want dit is verschrikkelijk.
     
  18. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Hi allemaal!

    Wat veel reacties! Ik heb nu pas de tijd om te reageren omdat het de laatste paar dagen nóg slechter gaat met ons ventje..
    Ik vertrouw het allemaal voor geen meter en alle adviezen (inbakeren,ritme,minder voeden etc etc ) hebben we geprobeerd maar werken averechts.
    De laatste dagen zijn we bezig geweest met het vervangen van 1 borstvoeding naar fles voeding ( nutrilon) omdat er niet meer tegenop te kolven valt...
    In eerste instantie leek hij de voeding goed te pakken maar nu krijst hij moord en brand, wil niet meer neergelegd worden en huilt van voeding naar voeding.
    Zal het dan toch koemelk allergie zijn?
    We hebben vanmiddag een afspraak bij de kinderarts, hopelijk worden we niet weer weggestuurd met het advies om minder te voeden en gewoon je vinger in zijn mond te stoppen als hij overstuur is ( ja want dat is natuurlijk echt de oplossing..) .
    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  19. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Heeft je kindje geen last van reflux misschien? Dan willen ze ook niet plat liggen en vaker drinken om de pijn te verlichten. Onze dochter had verborgen reflux. Dan komt de voeding wel omhoog maar niet eruit. Dat slikken ze dan weer terug wat erg zeer doet.
     
  20. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Je kan ook echt wel in een vicieuze cirkel zitten.
    Voeden, baby huilt, denken dat het honger is terug voeden, terug huilen,.....
    Waardoor de klachten opstapelen en uw kind constant over zijn of haar toeren is, daardoor slaapt uw kind ook amper en word het geprikkeld, jijzelf voelt u niet ontspannen en kinderen voelen dit,....

    Ook kindjes met reflux huilen vaak een tijd na het voeden en als je dan terug voed zijn ze eventjes tevreden omdat het verzacht om daarna dubbel en dik last te hebben.

    Maar sowieso moet uw kind gezien worden door aan kinderarts.
    Je moet medische zaken 1st kunnen uitsluiten.
     

Deel Deze Pagina