'Huilbaby'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella1987, 5 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Wat is eigenlijk de reden dat je kolft?
    Zelf voeden is toch veel makkelijker?
     
  2. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik zou (maar ik ben écht een eigenwijze) ongeacht wat de kinderarts zegt op eigen houtje een pot pepti halen, gewoon om te kijken of er verschil is, of bedoel je dat met nutrilon? Erger kan het toch niet worden zoals ik het nu lees. Ik hoop echt dat je snel een oplossing hebt.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Vergeleken met bv is nutrilon loodzwaar, meestal gaat t goed, soms niet. Pepti of frisolac lijkt mij beter aansluiten. (Ene is verknipt, ander is licht in lactose).

    Frustrerend puzzeltje, als je eenmaal het goede puzzelstukje hebt rolt de rest er achteraan en gaat het vaak rap vooruit. Probleem is zoek t goede draadje maar als er 20 bollen wol van dezelfde kleur en materiaal door elkaar geknoopt zijn :s. Dat gevoel van wanhoop staat me nog iets te goed in mn geheugen.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk echt dat koemelkvrij een goede oplossing zou zijn, ja. Dat is makkelijker te realiseren en testen met bv dan met fv. Met bv is het gewoon een kwestie van een beetje op je voeding letten. Met fv zou je dan met pepti moeten starten, en kijken of dat helpt of dat er misschien toch zwaardere dieetvoeding nodig is. Dan ben je vertrokken voor een zoektocht.
     
  5. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Zo heb ik het niet ervaren. Ik had door het geven van borstvoeding een schreeuwende behoefte aan zuivel (roomboter en melk). Dit laten staan had ik al lastig gevonden, en toen ik vervolgens ging onderzoeken waar allemaal melkeiwit in zit, wist ik dat het voor mij moeilijk haalbaar zou worden. Nu was ik al van plan gestopt te zijn met bv als ik weer ging werken, nu ben ik maar iets eerder gestopt.
    Daarbij las ik verschillende verhalen over hoe snel het eiwit uit je systeem is en ik wilde absoluut geen (borst)voeding meer geven waar het gevolg een baby was dat schreeuwde van de pijn. En wat als je net die ene baby hebt die geen kma heeft, maar lactose intolerant is?? Kan je koemelkvrij leven wat je wil, je baby blijft een probleem hebben.

    De eerste fles pepti gaf bij mijn zoontje meteen goed resultaat. En omdat ik nu superalert was en wíst dat het na een paar dagen weer mis kon gaan, was plan b (nutramigen) al gemaakt. Dus bij de eerste terugkomende symptomen ben ik over gestapt en het is nu ruim 2 weken een succes. Mocht het weer mis gaan is plan c Neocate. Vandaag besteld, morgen in huis.
    Ik ben helemaal pro borstvoeding, maar mijn keuze was snel gemaakt en mijn zoektocht kort, er is meer dan genoeg info te vinden online icm ka/huisarts/cb/ wie je serieus neemt.
    Wat overigens niet wegneemt dat ik het toch jammer vond dat ik eerder stopte met bv dan ik zelf had gepland, maar de situatie kon gewoon geen minuut langer doorgaan.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik begrijp je helemaal. En bij mij ging de stap van bv naar fv om diezelfde reden heel snel. Maar ik had een arts die geloofde in het idee van kma, en in de nood om snel te testen.

    Van de verhalen die ik op dit forum lees, is het niet makkelijk in Nederland een arts te vinden die dieetvoeding wil voorschrijven. In die optiek is testen bij bv veel makkelijker: je laat een paar dagen rigoureus melkproducten staan. Ja, koemelkeiwitten blijven langer in je lijf. Maar bij de meeste baby's zal zo'n kleine testperiode al genoeg zijn om verschil op te merken, en dan met een duidelijk verhaal naar een arts te stappen om te vragen naar een voorschrift voor dieetvoeding.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  7. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb geen arts gezien! Als ik daarop moest gaan wachten...
    Ik was het zo zat dat ik de pot pepti zelf heb gehaald bij de drogist. Een paar dagen later zat ik bij het inloopspreekuur van het cb, om het voor te laten schrijven, maar toen had ik al vermoedens dat pepti ontoereikend was. Gelukkig heeft de jeugdarts naar mijn twijfel geluisterd onder het motto: de pepti heb je al, beter het zekere voor het onzekere en iig 1 blik nutramigen in huis hebben.
    Het cb kan een zogenaamde werkdiagnose stellen en de dieetvoeding op deze manier voorschrijven zodat het vergoed wordt door de verzekering. Zo is het iig bij mij gegaan 2 weken geleden.
    Na verloop van tijd kan je dan gaan testen om welke allergie het daadwerkelijk gaat.
     
  8. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Klopt, als dat zou kunnen zou dat perfect zijn want het kolven kost ook extreem veel tijd!
    De borstvoeding wilde niet lukken, mijn zoontje raakte helemaal overstuur bij het aanleggen.. Helaas na heel veel pogingen ben ik overgegaan op kolven..
     
  9. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw

    Dat is echt de perfecte beschrijving van hoe het voelt inderdaad! Je bent zó op zoek naar een oplossing maar alle draadjes lopen door elkaar en zitten in 1 hele grote knoop.. gaat die knoop ooit uit elkaar :(
     
  10. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Hi allemaal, vanmiddag bij de arts geweest.. zij wilde ons zoontje dezelfde dag nog laten opnemen ter observatie maar dat ging me iets te abrupt.. Ik heb aangegeven dat ik pepti wilde proberen, om kma uit te sluiten.
    Gelukkig was ze het hiermee eens..

    Dus voor nu : pepti proberen, wil dit niet helpen dan toch opname voor observatie :(. Ik hoop zooooo dat het met de pepti beter gaat.. opname lijkt me vreselijk!
     
    Shakes vindt dit leuk.
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je weet dat, als pepti eerst wel helpt en dan niet meer, dat juist een bewijs is van kma ipv het tegendeel?
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. CindyJessie

    CindyJessie Bekend lid

    21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heb dit topic een beetje gevolgd, ik wil je veel sterkte wensen!
    Mijn dochter huilde ook zo veel, dag en nacht..
    De draagdoek was mijn redding en uiteindelijk bleek ze oor problemen te hebben.
    Ontstekingen en vocht achter haar trommelvliezen. Ze kreeg buisjes en toen kregen we rust.
     
  13. Bella1987

    Bella1987 Actief lid

    13 okt 2018
    101
    23
    18
    Vrouw
    Hoe bedoel je dat?
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als het eerst goed gaat met de pepti, en dan niet meer. Dan bewijst dat niet dat het geen kma is. Het is dan net erg waarschijnlijk dat het wél kma is, maar dat je baby zwaardere dieetvoeding nodig heeft.
     
  15. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    @Bella1987 ter verduidelijking: in de pepti zitten verknipte eiwitten, die beter op te nemen zijn door de darmwand. Een kindje met allergie zal in eerste instantie hier goed op reageren omdat het beter te verwerken is dan normale kunstvoeding of bv.
    Voor sommige kinderen met allergie zijn ze echter niet verknipt genoeg en wordt een nieuwe allergie opgebouwd (tegen de pepti). Dan stap je over op bijv Nutramigen, dit is niet koemelkeiwitvrij, maar de eiwitten zijn nóg meer verknipt, waardoor beter op te nemen door de darmwand. Als dit dan nog voor problemen zorgt ga je over op eiwitvrij, bijv Neocate.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  16. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Dit klinkt als bij ons, hier eentje van bijna 8 maanden. Jammer genoeg niet mijn eerste, dus ook gewoon nog een peuter van 3 rondlopen en die combinatie is heftig! Hier is het steeds overstrekken, gillen, duidelijk pijn en niet van mij weg kunnen, bij ieder ander huilt hij. 10x per nacht wakker, overdag bijna niet slapen en alleen maar aandacht willen. Wat nog het meeste verschil maakt is de draagdoek/zak, dan kun je tenminste nog ergens heen of half iets doen. Het is doorbuffelen! Gelukkig weet je met een tweede wel beter dat echt alles tijdelijk is, hoe zwaar ook, het houdt een keer op.
     
  17. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Het zou biologisch gezien natuurlijk heel vreemd zijn als het niet zeldzaam was. Borstvoeding hoort veel lactose te bevatten, een kind hoort daarop te groeien. Dan zou het toch niet kloppen als veel baby's nou net daar niet tegen kunnen, niet echt bevorderlijk voor de overleving van de soort zeg maar. Maar in onze moderne wereld zit zoveel stress en vervuiling en slechte voeding en gemanipuleerde zooi, het kan overal wel aan liggen.
     
    Zwierezwaai, YaelStone en Zoe123 vinden dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Dat komt echt helemaal goed. T eerste beginnetje is gewoon ontzettend k*t.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ja heb je helemaal gelijk in. In mijn directe omgeving hebben we er al 5 (incl onze dochter) in de jonge / zuigelingen fase en niet allemaal familie (2 familie, 3 niet verwant). Man en mijzelf heb ik dan uitgesloten.

    Voor iets wat super zeldzaam is, is dat toch ook best opmerkelijk denk ik dan. Of wij hebben nét alle uitzonderingen verzameld ala soort zoekt soort. Beetje apart is t wel.

    Overigens schijnt er ook een verschil te zijn in type melkenzym bij een oerraskoe v.s. moderne melkkoe ras. De exacte ins en outs ken ik ook niet meer na bijna 3 jaar, kwam er in de samenvatting op neer dat de versie van een modern ras moeilijker af te breken was. In hoeverre dat een rol speelt vraag ik me zelf ook af, kwam t destijds tegen maar ik ken niemand die me vanuit ervaring kan vertellen wat voor impact dat heeft in t totaalplaatje.

    Blijft nog wel dat er veel huilbabies zijn, misschien gevalletje internet dat t opvalt. Ik weet het niet, maar er blijft bij mij zo'n gevoel hangen van misschien andere voeding en ook content net als die 5 hier in onze omgeving. (Kma, kiss, reflux etc uitgesloten en nee lag niet aan de voeding). Vind t ook zo sneu voor die guppies en de ouders.
     
  20. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113

Deel Deze Pagina