huilbaby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EvdP, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    Ons meisje heeft ook reflux. Of jouw kindje het nu wel of niet heeft, je kunt er in ieder geval rekening mee houden door hem na een voeding extra lang bij je rechtop te houden. Wij doen dat elke voeding ongeveer een half uur, inclusief voeden. Daarna met de zitzak in de box. Zo blijft ze ook nog even rechtop en kan de melk rustig van de maag de darmpjes in gaan.

2. EvdP

EvdP Actief lid

23 jun 2007
    108
    0
    0
    Nou gister bij de osteopaat geweest en vannacht zelfs 4 uurtjes geslapen, wat heerlijk zeg al is het nog niet veel...Heb echt het idee dat mn ventje al een stuk rustiger aan het worden is , hij kan zelfs even in bed of de box liggen zonder te huilen...Moet nog wel een paar keer terug want hij zit aardig bekneld...Hij heeft dus last van zn nek, zn bekken en zn middenrif, geen wonder dat tie zo huilt, hoe moet tie het anders laten merken...Ik hoop dat t snel wat rustiger word in huis...echt bijzonder wat tie mensen met hun handen kunnen voelen en doen zeg...Ik hou jullie op de hoogte, misschien heb ik over een paar weken wel de rustigste baby die er is haha...

groetjes

3. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Véél succes in ieder geval, wij staan al veel maanden verder, maar ik blijf me herinneren hoe lang de eerste 4 maand van ons meisje's leventje begonnen... En het was knalhard, ik begrijp je compleet!
    Hulp vragen aan iedereen in je omgeving, al is het maar om even over te nemen.
    Hopelijk heb je wel degelijk een vrolijke baby binnenkort!
    Wij gaan zelfs nu voor een 2e kindje, ook al blijft de angst groot dat we hetzelfde meemaken. Nadien krijg je zoveel terug...

4. randi

randi Niet meer actief

goed dat je nu weet wat het probleem is enja een goede osteophaat vericht wonderen :D het zal niet lang duren eer je een vrolijke baby op je armen hebt

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

EvP: ik word tegenwoordig zelfs op straat aangesproken dat we een leuk babietje hebben

dus eh.. ik zou zeker niet uitsluiten dat je straks een hartstikke rustig babietje hebt :)

6. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland

Op welke voeding ben je overgestapt?

7. novanne

novanne Niet meer actief

Wat goed dat je naar de osteopaat bent gegaan. Dat kan echt enorm helpen.
    Sara huilde zo'n 6 uur per dag en haar nekje bleek ook helemaal vast te zitten en een lijfje vol spanning. Een paar bezoekjes aan de osteopaat hielp hier absoluut!

Hoop dat je kindje snel minder gaat huilen en dat je kunt gaan genieten!

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Onze Anne was ondanks de bakerzakjes en het strenge regelmaat regime, nog net geen huilbaby, maar wel zoeentje die je met fluwelen handschoentjes aan moest pakken en die toch echt wel heel onrustig was. Ik weet 100% zeker dat als we dat bakerzakje en de regelmaat niet hadden gehad, het echt wel een huilbaby was geweest.
    Pas bij 12 weken is geconstateerd dat ze reflux had, en toen ze daarvoor medicijnen kreeg, was het ineens een heel ander baby'tje.
    Ik blijf erbij dat huilen altijd een reden heeft.
    Er is een internet site over dergelijke zaken, waarop eea wel staat samengevat. Ken je die?
    Durf geen recalme ervoor te maken, maar als je googelt op 'onrustige baby' dan vind je hem wel.

9. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    Hoi EvdP

Hoe gaat het nu met jullie mannetje? Hartverscheurend om de verhalen over huilbaby's te lezen. Heb in mijn omgeving ook iemand die een huilbaby had, zij is pas na bijna een jaar bij een osteopaat terecht gekomen, bleek er inderdaad ook iets niet goed te zijn met het nekje. Na een aantal behandeling was het de liefste baby!

10. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    hartstikke goed om te lezen dat je naar de osteopaat bent geweest, arm kereltje had gewoon pijn.

Ik hoop voor je ddat je snel weer tot rust komt!

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben 4,5 maanden lopen tobben en een schreeuwend kind maar wat stopte met huilen bij nieuwe indrukken of gezichten dus bij de huisartsenz was hij stil en in het ziekenhuis ook. na veel heen en wer gesleept zijn wij bij een homeopaat beland en daar waren we met 10 min geholpen daan is 1 grote brok voedsel allergie en na een paar dagen op de goede voeding stopte hij met huilen

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Hier met Jesper trouwens ook. 3,5 maand lang heeft hij alleen maar gehuild, maar nieuwe mensen en indrukken daar werd hij wel stil van, dus artsen namen ons dus mooi niet serieus. De ha zei dat het wel aan mij kon liggen. Lekker dan. Gelukkig nam de wk ons wel serieus en zij heeft ons goed geholpen en ook doorgestuurd naar een chiropractor. Na 1 behandeling al een heel ander kind.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hier werd er ook gezegd dat het aan ons lach omdat wij gespannen waren door de vermoeidheid. we hebben daan toen 1 nachtje uitbesteed want de opa's en oma's zeiden ook dat als hij daar even was niet huilde. We hebben daan toen 's morgens om 830 bij de opa en oma gebracht en om 1400 belde ze helemaal overstuur op want hij huilt zo hard en wat moesten ze nu doen. me ouders hebben het overleefd tot de volgende morgen maar ze hebben toen heel hard hun best mee gedaan om opzoek te gaan naar hulp omdat dat zo niet verder kon. me ouders hebben daarna wel 100000 maal hun excuus aangeboden dat ze ons soms niet geloofde. en waren net zo blij bij het vinden van de juiste voeding als ons.

14. Saskia78

mja ook wij kregen dat antwoord...

toch gek dat het altijd amar aan de ouders moet liggen :)

mijn vader zei ooit 'nou we vinden het niet erg als ze huilt hoor.. dat doen alle babies"

punt was alleen.. IK vond het wel erg.. want ik was continu in de weer met voeden.. boertjes.. rondjes lopen.. want dan huilde ze minder..
    ik was doodop na een uur visite
    en dan was het neit dat ze niet huilde.. maar dat je gewoon af en toe nog een gesprek kon voeren
    en dan hebben we het nog niet over opa's en oma's die dr wel even zouden vasthouden.. en dr 2 minuten alter toch maar weer teruggaven omdat ze niet ophied met huilen
    of over ritjes met de auto van een uur waarbij ze halverwege begon te gillen.. en na 5 minuten job over de zeik ging omdat ie zo niet kon autorijden.. (ja duh.. dat snap ik.. maar ze mocht natuurlijk ook niet uit de maxicosi... probleem dus)

daarnetegen.. wij kwamen in die tijd heel veel bij vrienden van ons thuis.. die pakten anne gewoon keihard uit mn armen.. dan ging ze op de bank zitten en liedjes zingen voor anne
    niet dat ze dan perse ophield met huilen.. maar ik kon in ieder geval eventjes ontspannen

zij hadden zelf een dochter die ook heel veel gehuidl had.. en konden zich een stuk beter inleven dan de rest van de wereld

de rest van de wereld wilde graag helpen.. wisten 6 miljoen trucjes.. maarja echt helpen deed het niet
    dus even een kwartiertje niet zelf met anne hoeven slepen was voor mij meer hulp dan ik ooit heb durven vragen aan andere vrienden/familie :)

ik moest er niet aan denken om een nacht zonder dr te zijn.. maar ook bij papa hield ze maar niet op met huilen.. en bij mij wel
    tja.. en al huilende wilde ik dr ook echt niet bij iemand anders achterlaten dus....
    denk niet dat ik dat had overleeft :)

maarja.. toen het over was stortte ik dus wel finaal in *grin*
    heb zw-verlof gehad van augustus tot april... :)
    en nu nog steeds moe en brak.. maar als ik nog langer thuis was gebleven was het niet beter gegaan denk ik

ben nu moe en brak met een reden :)
    das toch veel fijner dan brak zijn van het thuis futloos op de bank hangen :)
    doe nu meer in het huis dan toen ik thuis zat, werk 4 dagen en doe ook nog 3x per week hardlopen (ok.. 2x op het moment)

15. Mijn dochtertje was ook een echte huilbaby.Over dag huilde heel erg veel en sliep naar een voeding half uur 3 kwartier en dan weer krijsen.In de avond viel ze in slaap omdat ze zo vreselijk moe was van het huilen.
    Consultatiebureau is aan huis geweest omdat ze bang waren dat ik het niet meer aan kon.

Ben naar het ziekenhuis door gestuurd omdat Megan veel spuugde en dus heel de dag door huilde.
    Bij de kinderarts hebben we duur remmers gehad en die slikt ze nog nog steeds ook gaat er johannes broodpitmeel door haar fles.
    Ook hebben ze foto's van haar slokdarm gemaakt omdat ze bang waren voor een afwijking(ons overleden zoontje had onderandere ook een zware slokdarm afwijking)gelukkig zit bij haar alles goed.
    Ben naar de osteopaat geweest en naar 1 dag zal ik al overduidelijk verschil.Een vrolijk meisje is het nu die veel meer ontspannen is.
    De osteopaat voelde veel spanning bij haar buik en haar linkerkant van hoofd en nek.
    Vandaag gaan we voor de 3e keer en waarschijnlijk ook de laatste keer.Heb echt een compleet ander kind.

Dus ik zou aanraden om zeker naar een osteopaat te gaan.De meeste verzekeringen vergoeden het deels of helemaal.

Liefs Jessica

16. Saskia78

@vlindertje: hier hielpen maagzuurremmers

wij hebben heel lang de god van de maagzuurremmers aanbeden :)

maar.. sinds afgelopen maandag is ze pilvrij \o/
    en het gaat nog steeds hartstikke goed :)

17. @Saskia,

Wat fijn dat anne pil vrij is.
    Wij moeten volgende maand weer naar de kinderarts en hoop dat we kunnen stoppen binnen kort.
    Eerst kreeg ze de medicijnen in een klein flesje voor de grote fles met voeding maar ze begint tegen wordig hard te krijsen en pakt die fles met medicijnen niet.
    Dus nu maken we een klein papje van rijstebloempap en daar de medicijnen door en dan de fles erachter aan,werkt perfect.

18. Saskia78

hmm wij openden de capsule op een lepeltje.. en dan zo erin
    en inderdaad meteen de fles er achter aan

maar dat werd heir ook altijd begroet met luid gegil ja

hoop voor jullie dat je binnenkort ook mag stoppen :)
    al is het natuurlijk superfijn dat ze werken.. stoppen is net zo fijn hoor :)

19. Bij ons zijn het geen capsule's maar een echte tablet(waar ze 1 maal daag de helft van krijgt)waar hele kleine bolletjes zitten die niet kapot gedrukt mogen worden.
    Nexium mups heten de medicijnen.

20. Saskia78

@vlinder: is denk ik hetzelfde... maar dan in andere vorm
    al heet het hier omeprazol

maar zijn ook kleine balletjes die niet stuk mogen

oorspronkelijk zouden wij ook tabletjes krijgen.. maar apotheek zei dat capsules handiger waren

nahja.. het is allebei knoeien ben ik bang :)
    maar het gaat er goed in

originele naam is losec.. maar volgens mij verkrijgbaar in diverse andere "merken"

Deel Deze Pagina