jongen of meisje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi wilde dit even kwijt, merk dat die kleine van ons nu 1,5 jaar en een meisje erg naar pappa optrekt, geeft me geen kus als ze weg gaat rent al naar pappa toe, zegt alleen maar pappa inplaats van mamma , ze wil ook geen mamma zeggen het is wat! dat zegt ook al genoeg,
    En als ik zei kus dan schut ze met haar hoofd , en dan pak ik haar gewoon en geef een kus, maar dat doet wel zeer hoor!!
    En als pappa weg gaat huilen joh en als ik weg ga is het niet zo erg is niet leuk voel me een beetje alleen en afgewezen daardoor, dat is niet leuk, :(

Heeft er iemand een tip , en hebben jullie dat ook bij een meisje dat het erg naar der vader optrekt?

gr jmm

2. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    nee ons dochtertje doet het anderssom nix van papa te willen
    maarja papa doet ook niet echt veel met haar whaaaaa
    maar ze flik het wel bij mijn moeder dus haar oma
    als mijn moeder oplet en die opast 3 dagen op haar en ik kom uit mijn werk dan is ht alleen maar oma, oma en wil nix van mij weten
    en ja dat doet dan heel erg zeer ja
    wil niet meer mee naar huis en luistert niet meer naar mij
    ja moeilijk hoor
    misschien een fase HOOP IK

sterkte

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    het is een fase hoor. Hier zit de situatie anders... Ik ben een alleenstaande moeder en de papa kijkt niet naar de zoon om. Maar toch heeft mijn zoon deze fases ook, maar dan met Mama en Oma haha. Dan is mama weer alles en dan is oma weer alles. als oma alles is dan staat hij de hele dag te zeuren om naar oma te gaan e.d. en als we dan bij oma zijn moet oma alles doen e.d. Ook als oma hem dan naar de creche brengt moet mijn zoon huilen en als ik hem breng is het hem wel prima. maar ook andersom... dus wat bij jullie speelt met papa en mama speelt hier vaak met oma en mama maar het gedrag is hetzelfde en het gaat hier met fases.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    Hier ook een kindje dat weigert 'mama' te zeggen, volgens haar ben ik ook gewoon 'papa'. Als ik dan als reactie 'mama' zeg, schudt ze haar hoofd en zegt heel eigenwijs 'nee: papa!'. Als ze me even niet ziet dan roept ze ook vragend 'papa?' of als ik de kamer binnen kom ofzo dan roept ze heel enthousiast 'papa!'.

Maar verder trekt ze gelukkig wel naar ons allebei toe...lijkt me heel moeilijk als je zo 'buitengesloten' wordt... Kan natuurlijk een fase zijn, maar leuk is anders, denk ik... Heb je enig idee waar het door komt? Is je man bv. meer thuis dan jij of juist niet? Misschien extra vaak leuke dingen met haar doen?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier is onze dochter echt mama fan. ze moe tniks van papa hebben of het kan niet anders. als mama weg gaat is het huilen en als papa weg gaateen lach een een zwaaitje haha.

onze zoon maakt het niet zoveel uit. misschien dat hij nog te jong is. alicia is altijd al mama fangeweest

6. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb net een eigen topic geopend. Mijn dochter wilt alleen mama. Ik snap heel goed dat het zeer doet, mijn man heeft het ook. Hij probeert vaak iets te doen met mijn dochter maar hij is bang dat hij afgewezen word. Toch hoop ik dat hij het blijft proberen. Tja, ze zeggen dat het een fase is. Laten we maar hopen dat het zo is!

Succes

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoontje wilt alleen mij maarja ik zit met hem thuis en papa werkt.
    maar snap best dat het zeer doet:(

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier ook een papa's kindje. Als papa thuis is dan moet papa alles doen (soms wel makkelijk want ook eten maken en poepluiers verschonen moet papa dan doen haha). Als papa weg gaat moet ze huilen (in fases, soms een paar weken niet, dan is het weer een paar weken drama) als ik wegga is het geen probleem.
    Kusjes krijg ik wel gewoon.

Wij geven er trouwens niet altijd aan toe. Als Robyn naar bed gaat dan moet er altijd nog even iemand bij haar liggen. Als we het vragen is het antwoord standaart "papa". Dat doen we dus niet meer. Ze krijgt gewoon medegedeeld wie er bij haar gaat liggen. Als het mama is dan zegt ze wel "nee papa bij je" (dat papa dus bij haar moet liggen) tja dan kan ze kiezen, of er blijft niemand bij haar liggen, of mama. Dan kiest ze toch maar voor mama. Ik heb het idee dat als wij hierin mee gaan dat mama straks helemaal niks meer kan/mag doen (als papa erbij is dan, als ik alleen met haar ben is er niks aan de hand)en daar pas ik voor.

9. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Dit word het oedipuscomplex genoemd bij jongens en het electracomplex bij meisjes. Dit is wanneer dochters naar hun vader trekken en zonen naar hun moeder. Ze zien de andere ouders als een concurent. Mooi voorbeeld is dat een dochter met haar papa wil trouwen en niet kan begrijpen dat hij met mama getrouwd is.

Vandaar ook de naam Oedipus: Hij is een Griekse legende die zijn vader doodde om met zijn moeder te trouwen.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Weer wat geleerd. :D

Maar hier trekt mama toch het hards.

11. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties, maar wie weet hoe lang ongeveer zo;n fase kan duren, ??? misschien heeft iemand het al eens eerder meegemaakt?
    gr jmm

12. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    oja en woont er iemand toevallig ook in een split level woning en hoe geven jullie een feest ivm de trappen?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is papa al zeker meer dan een jaar favoriet.. papa krijgt kusjes, mama echt amper met een beetje geluk.

Maar misschien is dat ook omdat papa erg weinig thuis is, dus als hij er wel is besta ik bijna niet meer.

14. Tink

Tink Niet meer actief

Hier wisselt het, dan weer mag papa alles en mama niks, en dan opeens weer andersom. Het zijn echt fases en het heeft ook niks met jou niet lief vinden te maken!

Deel Deze Pagina