Ik heb ontiegelijk veel last van maagzuur van rennies ga ik giga van kokken en overgeven en andere drogist spullen mag alleen via dokters advies. Wie ken er nog wat truukjes?? Alle truukjes met melkproducten houd al op want ben daar allergische voor.
je kunt ook antagel gebruiken, volgens mij zo te verkrijgen bij de apotheek maar dat weet ik niet zeker, ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts, en het is zeer veilig te gebruiken tijdens zwangerschap, ik kreeg dit omdat ik altijd al last heb van mijn maag (ontstekingen e.d) en omdat we vanaf januari gestopt zijn heb ik dit gekregen van de ha om te gebruiken als ik er last van heb ook als ik zwanger zou zijn is dit een heel goed middel.. succes meid, last hebben van maagzuur is echt kl*te http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=68&Method=infotekst
wat mij goed hielp (ben al jaren maagpatient ) is zoetwaar zoals wijngums erg lekker en nog lekkerder als het helpt maar antagel helpt ook goed is een soort kalkachtig drankje wat een beschermlaag aanbrengt op je maagwand sterkte met je maag
Ik heb idd ook antagel en het werkt best aardig. Wat bij mij ook werkt is een half glaasje cola (niet teveel natuurlijk) Of een glas karnemelk (lust geen gewone melk)
Ik heb ook het idee, dat de maagzuur die je hebt tijdens je zwangerschap anders is dan die ik had voor de zwangerschap. Voor de zwangerschap was het echt oprispingen en met een rennie kreeg je die weer weg. Maar nu stroomt het gewoon m'n mond binnen, en houd niets het meer tegen. Ik probeer dan ook zo veel mogelijk recht op te liggen, maar dat schiet ook niet altijd op. In het begin werdt mij het drankje van ph regular aangeraden, en toen hielp dat ook nog wel. Maar nu help ook die niet meer. Je weet maar nooit, en anders vraag je even bij de apotheek, deze hebben ook een drankje, en die mag je hebben tijdens je zwangerschap, gravimon of zo. Ik heb al van veel mensen gehoort dat het goed helpt. Ik ga er alleen van overgeven, dus schiet bij mij niet op.
mijn vriendin heeft heel wat vanillevla gegeten tegen maagzuur en rechtop slapen ... ik werd er vanacht wakker van ... is dat niet een beetje vroeg ?
rennies mogen toch ook gewoon??? Ik had gister een stukje pure chocola gegeten en even later was de maagzuur weg... maar of het nou daar van kwam??? was wel lekker in elk geval!
Rennies mogen zeker... Ik hoor alleen van bijna iedereen dat het ze niet helpt en dat is ook mijn ervaring. Heb ze nog wel in mijn tas voor onderweg maar bij mij helpt die Antagel veel beter.
Ik heb zo'n flesje rennie refluxine suikervrij helpt bij mij wel goed, lekker is het niet maar ja liever hier 2 eetlepels van dan de hele nacht wakker liggen van brandend maagzuur!! groetjes nicol
Bij mij helpt rennie altijd goed, maar toen ik zwanger was van de eerste kon ik ze ook niet verdragen, toen ben ik overgestapt op Malox, en die hielpen.
Hmm dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, het is voor mij alweer bijna 6 jaar geleden, maar ik geloof wel dat ik dat had aangekaart bij de VK, anders kan je misschien beter even bellen met haar erover? Betere het zekere voor het onzekere nemen.
Ik ben zelf ook een maagzuurklantje, en inderdaad, tijdens mijn zwangerschap nu is het helemaal een drama. Ik heb een fles antagel meegekregen van de verloskundige, en heb verder ook Maalox tabletten mee op mijn werk..Dit was allemaal prima zei de verloskundige. Mijn moeder heeft ook altijd veel last van maagzuur; haar huis tuin en keukenmiddeltjes zijn drop of een appeltje... Bij mij werkt de niet ontzettend goed, maar bij haar wel, en het is een kwestie van uitproberen wat bij jou het beste werkt. Succes!
een beetje appelazijn in glas appelsap of water, werkt bij mij erg goed - heb nog wel een beetje last van maagzuur maar niet meer in die sterke mate als eerst..gelukkig