Hey iedereen, mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Nu heb ik misschien iets gedaan dat helemaal niet goed is. Dinsdag ben ik een griepvaccin gaan halen. Vandaag lees ik op het internet dat dat kwaad kan. Kan iemand mij vertellen wat een negatieve effecten het heeft voor als ik eventueel zwanger zou zijn. Normaal heb ik 30/11 of 1/12 mijn NOD. groetjes van Evi
je mag geen griepvaccin in de 1e 3 (of 6 dat weet ik niet zeker) van de zwangerschap en ook als je weet dat je zwanger wilt worden moet je 3 mnd wachten (of 6) voor het "te proberen"...
mijn huisarts wist er niks over. Ikzou gewoon even de HA opbellen. dan weet je het zeker. Liefs, Tineke
Ja, denk ook niet dat het gezond is. Mijn huisarts vertelde mij gisteren dat ik geen enkel medicijn meer mag innemen; tenzij in overleg met de huisarts als het echt nodig is. Je kan nu toch niet meer terug he en daarbij, er zijn genoeg mensen die medicijnen nemen terwijl ze zwanger zijn. Niet te veel zorgen maken zou ik zeggen. Fientje
volgens de gyno mag je wel paracetemol. belgewoon even en laat het ons weten ik heb verleden week 15-11 de griepprik gekregen 10eke
Ik ben net met mijn vriend naar HA geweest omdat mijn vriend weer eens ziek is. Ik heb er gebruik van gemaakt om de vraag te stellen. Hij zei dat het niet echt verstandig was om een griepprik te hebben wanneer men probeert zwanger te worden. Maar het kan geen kwaad, wat erger is is als je de echte griep zou krijgen. Hij zei mij dus dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken. Morgen mag ik wel naar mijn gynaecoloog bellen, vandaag was hij er namelijk niet. ik zal hem toch ook de vraag nog eens stellen. groetjes van Evi
Mag een vrouw die zwanger is een griepvaccinatie? De griepvaccinatie kan vanaf het tweede trimester van de zwangerschap zonder gevaar worden gegeven. Bij vrouwen met aandoeningen die hun risico op complicaties bij influenzabesmetting vergroten, kan het vaccin toegediend worden ongeacht het stadium van zwangerschap. Mag de griepprik kort na een bevalling worden toegediend? Ja, dat mag. Er verandert nogal wat in die periode, ook op immunologisch gebied, maar er is geen reden dit al te lang uit te stellen. http://www.snpg.nl/faq/content.htm#Zwangerschap vrouwen die niet zwanger zijn geen gevaar maar de meeste hier weten soms niet of ze wel of niet zwanger zijn en als je de griepprik wilt of nodig hebt kun je beter 3 mnd wachten tot de griepprik zijn werk heeft gedaan en pas vanaf het 2e trimester van de zwangerschap mag je dus weer zonder gevaar de griepprik hebben...dus alleen als het echt niet andes kan wordt de griepprik gegeven maar overleg in ieder geval altijd goed met de ha of even goed zoeken op internet want voorkomen is beter dan genezen en een ha is ook niet altijd alleswetend en soms ook nog wel eens eigenwijs integenstelling tot andere collega's - onderzoeken e.d.