Hoi iedereen, Zoals je misschien op het nieuws al gehoord hebt. De faculteit bouwkunde van de TU Delft staat helemaal in de fik. De hele dag heb ik nergens last van gehad, maar nu begint de wind te draaien. Ik woon in een flat in de wijk direct ernaast op de 10e verdieping. Nu de wind aan het draaien is begin ik hier echt de rook voorbij te zien drijven, en zelf asdeeltjes zie ik hier door de lucht dwarrelen. Ik heb net de gemeente gebeld, en er werd gezegd dramen en deuren dicht houden. Ze zijn wel aan het vergaderen of er misschien toch geevacueerd moet gaan worden, maar voorlopig is er nog niets bekend. Maar het begint binnen ook al flink te stinken, en ik heb sinds ik thuis ben (ben net ff naar het ziekenhuis geweest ivm mijn diabetes) echt enorme koppijn! Ik vraag me af in hoeverre dit schadelijk kan zijn voor mijn kindje. Ik ben nu bijna 5 weken zwanger. In het ergste geval kan ik naar mijn ouders, maar ik heb ook nog 16 vogels die ik niet alleen wil laten... Maar mijn kindje gaat natuurlijk wel voor.. Ik maar me nu best wel zorgen...
nou ik heb dus het zelfde probleem gehad maar dan in enschede vraag me dus ook af hoe schadelijk zoveel rook nu is. hoop dat we samen gerust gesteld kunnen worden.
ow.. nog eentje in hetzelfde schuitje.. Hoe erg is het in enschede? Ik hoop dat iemand ons antwoord kan geven.
Brandweer heeft aangegeven dat de hoeveelheid niet schadelijk was, zij hebben heel goede materialen om dit mee te meten. Dus ik denk dat als zij zeggen dat het niet schadelijk is, dat we ook gerust kunnen zijn op een goede afloop. En ik denk dat het advies van de gemeente ook heel goed is om te blijven volgen tot er meer bekend is(dan komt de rook ook minder snel binnen). Stank is er altijd bij brand, dat ligt niet aan de asbest. Een ventilator en wat luchtvefrissers/geurkaarsjes doen wonderen *heeft al meermalen een huisje vol rook gehad door verkeerd instellen van de magnetron* Succes!
op de site van de gemeente Delft staat het volgende: Eerste metingen: geen asbest In de metingen tot nu toe zijn geen schadelijke concentraties van gevaarlijke stoffen of asbestdeeltjes aangetroffen. Het advies ramen en deuren sluiten geldt vooral voor de mogelijke rookoverlast. De brandweer blijft voortdurend metingen verrichten.
ik werk op een manege in de TU wijk en heb de hele dag kunnen zien hoe het ging met de brand, ongelovelijk om te zien. Gelukkig ging de rook niet onze kant op. Op teletekst staat tot nu toe elke keer geschreven dat het niet schadelijk is, maar zou zeker de ramen en deuren goed dicht houden, dat kan nooit geen kwaad.
ocean soul, Hoe gaat het nu? Ik zou zeggen volg je gevoel. Zelf zou ik in jouw situatie toch naar mijn ouders vertrekken (en toch misschien de vogels maar achter laten). Je zit in een heel kwetsbare periode van je zwangerschap en veel stoffen kunnen in deze fase al in veel lagere concentraties een mogelijk risico volgen, maar van veel stoffen is dat niet zo goed bekend. Niet dat ik bang zou zijn, maar gewoon voor de zekerheid. Ook omdat je er zo dicht bij zit. Sterkte.
mag ik vragen in welke flat je woont? ik zelf woon ook in de buurt in een flat. ik was de hele dag op me werk, dus geen last gehad gelukig en nu is het niet zo heel erg meer. grtjes Fleur
Ook hier een uit Delft (woon niet in het voorhof, maar heilige land en dus pal achter de TU maar hier ruik je niets!) Je mag blij zijn dat er geen asbest is vrijgekomen, mijn dochtertje zit op de Freinet in de van eedenlaan en zij mocht vanmorgen niet naar huis toe tot het sein okee was gegeven door de politie (die door de buurt reed met luidsprekers). Naar mijn weten is het niet schadelijk, maar zou voor de zekerheid even contact opnemen met je vk of gyn!
als je je ongerust maakt bel je toch even de vk??? mijn vriend was 100 meter van die koffiezet apparaat vandaan, toen hij in de fik vloog...... ben me nog nooit zo kapot geschrokken!
Ik woon in het centrum en heb gelukkig niets gezien of geroken. Wel merkte ik bij het afhalen van mijn make-up dat er veel meer viezigheid van mijn gezicht afkwam dan normaal. Het hing hier dus toch in de lucht.