ik vroeg me af tot wanneer je kindje komt voor de nachtfles... dat zal in de meeste gevallen heel verschillend zijn maar ben hier wel benieuwd naar...roan meld zich nl nog elke nacht tussen 4 en 5 met een laatste voeding tussen 22.30 en 23.30.. groetjes lena
Volgens mij was mijn dochter 10 weken. We hebben het, eigenlijk heel gemeen, opgelost met de speen er steeds in doen... Gemeen hè? Maar 't werkte wel! Na een weekje volhouden waren wij van het nachtwerk af!
Onze Tara is nu bijna 1 weekje van haar nachtfles af (dus bij 3 maanden ongeveer). Zij kwam meestal tussen 3 en 4 's nachts. Ze krijgt nu haar laatste avondfles om 21:00 uur en slaapt door tot 7:00/7:30 uur. Ze zit nog wel op 5 flessen van 130cc-150cc.
Robin was een week of 10 toen hij ook nog rond 4/5uur wakker werd. Net zo als Brussie hebben wij het opgelost met een speentje. Meneer werd namelijk niet wakker van de honger maar voor gezelligheid. Met een speentje viel hij zo weer in slaap. Na een paar nachten sliep hij door tot 7uur. Nu krijgt hij sinds een paar weken zijn laatste fles rond 21.00. Dit gaat heel goed.
Vanaf 4 weken voed ik 's avonds tussen 11 en 12 en dan 's ochtends tegen half 7 weer. Af en toe zit er nog een nacht met een voeding tussen 3 en 4 tussen maar dit komt niet zo gek veel meer voor. Heerlijk!
hier gaat het eigenlijk pas sinds zaterdag dat ons gea een ritme heeft gekregen... ( nu zijn we zaterdag wezen winkelen en heeft ze eenhele tijd in de auto gezeten en daar was ze moe van en heeft ze voor het eerst een nacht doorgeslapen en heeft ze sinds dien dat ritme gehouden....(misschien een tip?) ze krijgt om 21:00 de laaste fles met drie schepjes nutrix erdoor.. en meld zich dan om 5 uur dit is bij ons dus de eerste fles... dan word ze om 8 uur weer wakker en haal ik haar uit haar ledikantje en was haar haar en mezelf en dan krijgt ze om 9 uur weer de fles.... heb al heel vaak geprobeerd om de laaste fles later te geven maar dan meld ze zich eerder dus ik hou me gewoon aan dit ritme
Tymen sliep door toen hij een week of 15 was. Maar toen zat hij ook al op vier flessen dus hij sliep (en slaapt) door van 19.30 uur tot 6.45 uur. En vaak moet ik hem dan wakker maken voor de fles.
Lotte slaapt vanaf dat ze 5 weken was door, nu ze 8 weken is slaapt ze van 23:30 tot 9:00, maar ik heb al van alle kanten gehoord dat dit echt luxe is.
Ik heb gehoord dat het helemaal niet goed is voor hele kleine kindjes om zo lang achter elkaar door te slapen, omdat dan hun bloedsuikerspiegel veel te laag wordt. Het cb adviseert om ergens tussen de 2 en 3 maanden de nachtvoeding af te bouwen. Ik merk aan Daan dat hij langzaam daarnaar toe groeit doordat de tijd tussen de late avondvoeding en de nachtvoeding steeds langer wordt. Groetjes, Wendy
Hou je hart vast, Yassir komt nog steeds voor nachtvoeding. Hij slaapt rond een uur of 19:30 en wordt wakker om een uur of 4 sochtends. Toen Yassir 7 maanden was ging het heel goed. Hij sliep om 19:00 en kwam om 06:00 uur sochtends. Wij zijn bezig om de nachtvoeding af te bouwen, het wil niet helemaal lukken. We doen ons best
Bij ons hetzelfde als bij Hanan. Finn sliep door tot de dag dat ik weer ging werken. Sindsdien wordt hij elke nacht rond 3 uur wakker. Sussen met een speentje of een flesje water (tip van het cb) zorgt alleen voor een hoop frustratie en een zeer geirriteerde Finn! Hij heeft echt honger! Na de voeding slaapt hij gelukkig wel weer meteen in. Je went er op de een of andere manier wel aan, die gebroken nachten. Maar weer eens doorslapen zou ook wel lekker zijn! Tips en trucs zijn van harte welkom!
sofie slaapt nu al 2 nachten van 23:00 tot 7:30 maar ik heb natuurlijk geen idee of dat zo blijft, hoop natuurlijk van wel