We gaan as zaterdag sinterklaas bij mijn broer vieren.Onze kleine leggen we daar in bed maar moet s nachts mee naar huis toe. Hij moet dus in de autostoel.Ik ben alleen bang dat hij dan wakker word en niet meer kan slapen. Hoe doen jullie dit? Moet ik hem dan weer aankleden en zijn trappelzak uitdoen?Dan is hij zeker wakker.Hij vind het al niet leuk om in de auto te zitten.We kunnen hem ook niet daar laten want het is best een stukje rijden om hem weer op te halen.
Je geeft zelf al aan dat het een flink stuk rijden is om hem even weer op te halen.. Misschien eenmaal thuis de borst/fles aanbieden en lekker weer naar bed?
Ik deed altijd een groter slaapzak aan en sokjes als ze ging slapen en zorgde dan dat de auto warm was als we weg gingen. dan lied ik de slaap zak aan en door dat het een grote was riste ik hem eendeel open en zo kon de riempjes gewoon dicht. en het dekentje waar ze dan onder sliep over haar heen. en dan thuis meteen in bed. muziekje aan en weg. viel ze van zelf weer in slaap wordt altijd wakker als je haar uit de auto haalt
Wij doen Eva dan altijd met slaapzak aan in de auto. Dan heeft ze heel even blote beentjes en daar leggen we dan een dekentje overheen (die ze er meestal weer aftrekt , dus dan de verwarming maar iets hoger). Sinds een half jaar ofzo slaapt Eva niet meer in de auto, dus als we 's nachts 2 uur naar huis moeten rijden slaapt ze niet. Maar ze is dan lekker rustig aan het kijken, aan het kletsen of aan het zingen. En thuis slaapt ze meteen weer verder. Tot ongeveer een jaar kreeg ze dan nog even de borst voordat we haar weer in bed legden. Nu mag ze wat water drinken (wat ze meestal niet wil). Kunnen jullie niet bij je broer blijven slapen? Is natuurlijk ook wel makkelijk.
Wij nemen haar altijd mee naar huis als we ergens zijn. Tenzij het vrienden in hetzelfde dorp zouden zijn (maar die zijn er niet wat dit betreft). Vlak voor we weggaan haal ik haar uit bedje. Meestal is het dan al rustiger en dan knuffel ik lekker met haar terwijl ze een beetje wakker wordt. Ondertussen haalt m'n man snel het bedje uit elkaar en pakt in. Daarna met slaapzak en al de auto in. Riempjes wat langer zetten omdat er iets meer ruimte nodig is, maar dan past het verder wel met de slaapzak. Gek genoeg is ze in de auto vaak wakker -tenminste: haar oogjes zijn open. Maar eenmaal thuis slaapt ze gelijk weer. Toen ze nog wat kleiner was, gaven we weleens 100cc melk nog even thuis. Maar dat is tegenwoordig niet meer nodig. Ze slaapt lekker verder en door het wakker worden vaak een uurtje langer. --> ik bedenk me trouwens: Wij kopen de slaapzakken meestal wel op de groei , oftewel, hij is lang genoeg om gewoon dicht te laten zitten en dan de riempjes vast te doen. Beentjes passen er nog precies in, ondanks dat er een stuk 'opgetrokken' is, door het riempje.
Wij hebben speciaal een slaapzak met pijpen aangeschaft (Prenatal). Niet dat ons ventje niet wakker wordt maar het scheelt om hem te verkleden e.d. Mijn zoontje wordt altijd wakker, blijft ook vaak wakker in de auto (de afstanden zijn niet zo groot: max 30 min) maar gaat gewoon weer slapen als we thuis zijn. Nooit een probleem mee gehad.
Wij hebben ook een slaapzak de Combi Sleeper van Little Compagny deze heeft in het midden een opening (speciaal gemaakt met klittenband) die je kunt gebruiken om je kindje te vervoeren in t autozitje. Wij gebruiken het nooit ...aangezien we geen vrienden hebben waar we naartoe gaan Nee hoor grapje, maar ik heb Dean nog nooit elders laten slapen sa vonds dus nog niet gebruikt maar weet van de mogelijkheid. Mirre
Ik heb een dikke winterslaapzak die wat groter is gekocht Die krijgt hij dan gewoon aan als ik jullie tips lees. We gaan het gewoon proberen en we zien wel. Bedankt voor de tips
Hier gaat ze gewoon altijd mee naar huis. Pyama houd ze gewoon aan, slaapzak ritsen we open en krijgt een dkeentje over zich heen in de auto. Toen ze kleiner was legde we haar zo over, als ze dan toch wakker werd kreeg ze een klein flesje en sliep daarna weer. NU doen we hetzelfde maar niet met een flesje maar een bekertje drinken
Hier blijft ook het pyama'tje aan en de slaapzak doen we uit. Jasje aan en een dekentje, maar slapen doet ze in de auto toch niet. Zelfs in het donker ziet ze veel te veel leuke dingen. Eenmaal thuis leggen we haar in haar slaapzak weer op bed en ze gaat dan altijd direct verder slapen.
deze vraag wilde ik ook al stellen, met oudjaar/nieuwjaar gaan we naar vrienden toe en zit ik met hetzelfde. Als ik dit zo lees stelt het me wel gerust.
Wij hebben ook enkele slaapzakken met gaten of met pijpen. Ziva wordt nooit wakker. Dus dat is gewoon van bedje naar autostoel en van autostoel naar bedje thuis, zonder dat ze 1 kik geeft.
Toen Noah klein was, echt heel klein, hield ik m soms vast in de auto, ik in de riem en dan op schoot dicht tegen me aan (niet verantwoord ik weet t ....) maar ik heb nu voor baby op komst bij de hans textiel een slaapzak, lekkere zachte warme gekocht met gaten voor de maxicosi!!!
Ook wij doen het weleens met dochter. Dochter wordt soms wakker en gaat thuis weer verder slapen of ze slaapt gewoon verder in de auto en daarna in bed. Met oud en nieuw vorig jaar ook gedaan. Maar toen was ze wakker geworden van het vuurwerk en ging ze weer naar bed toen we thuis waren. Vuurwerk kijken vond ze erg leuk.