Vragen ivm meegroeikamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Zijn vandaag naar de babydump geweest om eens voor een meegroeikamer te kijken en aangezien het onze 1ste is en ik er niks van ken heb ik wat vragen :(

We willen ze tot een jaar of 3 in het ledikantje laten slapen (60 x 120cm), passen ze hier trouwens zolang in?

En erna in een 1-persoonsbed (90 x 200cm), maar wordt dit zo gedaan? Want dat lijkt mij zo groot voor een peuter! Maar om ook nog een peuterbed (70 x 150cm) aan te schaffen lijkt mij zo zot?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    net wat je wilt. er zijn ook kinderen die al veel eerder in een 1pers bed liggen hoor, als nr 2 eraan komt ofzo en ze maar 1 ledikant hebben.
    ons zoontje word bijna 2 en ligt ook nog in het ledikant en gaat nog goed. daarna krijgt hij een 1pers bed omdat we anders blijven kopen. dat willen we niet.en denk dat wij er meer aan moeten wennen als de kinderen!

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben destijds gekozen voor een meegroeikamer, van het ledikant konden we later een peuterbed maken. Deze is 70x140. Ja de baby leek erg klein in het 'grote' ledikant maar dat vind ik ook in een normaal ledikant. Wel heeft het kindje nog meer ruimte om te kunnen draaien en rollen. We dachten dat kindjes wel tot een jaar of 2,5 in het ledikant konden slapen maar bij ons bleek dochter het ledikant erg onplezierig en met 17 maand ging ze al over naar het peuterbed. Voordeel van dit ombouwen vind ik dat je maar 1 keer beddengoed hoeft te kopen. Dit kun je gebruiken tot het kindje overgaat naar een normaal bed. En aangezien wij geen grote slaapkamers hebben zou ze na het ledikant toch eerst in een peuterbed komen, voor een normaal bed is de slaapkamer eigenlijk te klein.

4. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Wij hebben ook een mee groei ledikant gekocht bij de babydump. Volgens mij 70 x 150. Nu nog een ledikant en straks wanneer de tijd er rijp voor is maken we er een peuterbedje van. Meer prijs van dit formaat tegen over gewone maat ledikant was 99 euro. Maar gemiddeld kan een kindje tot een jaar of 5 a 6 in peuterledikant blijven liggen? Dit maatje beddengoed kost bij de ikea stuk minder als Bijv. Hema.

Ik vond het die 99 euro meer waard. Plus dat zijn peuterledikant dus ook bij de rest van de gekochte meubels blijft passen.

Wel hadden wij de eerste maanden een wieg. Dus het kleine babytje in het giga bedje hadden wij niet.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Wij hebben heel lang getwijfeld tussen een ledikant die omgebouwd kan worden tot juniorbedje en een 1 persoonsbed. Bij babydump heb je van interbaby een bed dat ook tot 1 persoonsbed kan worden omgebouwd. En die zijn heel mooi!
    Wij hebben nu een eenpersoonsbedje gekocht, word donderdag geleverd, ben heel benieuwd hoe het slapen zal gaan en of hij eruit komt s morgens vroeg. Of dat hij stiekem z'n bedje uit gaat om te spelen :D

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bedankt voor de reacties!

Wij gaan geen wiegje kopen omdat we op onze slaapkamer ruimte hebben voor de ledikant, en naderhand huizen we die dan om naar de kinderkamer

Die grotere ledikant vind ik te 'enorm', kunnen ze idd wel langer in blijven liggen dan! En het peuterbedje gaan we dan maar overslaan, dus dan moet het wel die kleinere ledikant worden..

Maar goed, ze kan dus vanaf haar 3j ongeveer al in een 1persoonsbed, das goed!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier al met 2 jaar in een 1 persoonsbed, ze lijken dan weer heel klein, maar dat went en het ging prima!

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij hebben ook het juniorbed van 70x150. Is inderdaad enorm als ze pas geboren zijn maar dat went. Omdat onze dochter heel veel rolt in bed is het nu heel erg fijn. Ze ligt vaak zelfs overdwars. Alleen op vakantie heeft ze een bedje van 60x120 en dan rolt ze de hele tijd tegen de zijkanten aan en dan is ze niet blij. Er zijn dus voor en tegens.

Bij Ikea kan je ook meegroeibedden kopen die je kan laten groeien van 1m40 tot 2m. Is misschien een idee?

Deel Deze Pagina