huilen als iemand haar aankijkt of vastpakt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gies, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn dochtertje is 3,5 maanden en sinds een week of twee a drie huilt ze als iemand anders als ik haar aankijkt of vastpakt. Bij mij heeft ze dat niet. Bij papa heeft ze het ook maar het wordt wel minder. Ik vind het heel vervelend en lastig, ik weet ook niet waar het aan ligt.
    Wat kan dit zijn? Of heb ik haar misschien in het verleden wat te weinig door andere mensen laten vastpakken? Of is het misschien moeiigheid en trekt ze het dan ff niet?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha, we hadden dat hier ook, het is dat je kindje weet dat jij de mama bent en de rest zijn gewoon vreemden!bij ons begon het met 2 maanden oud en tegen 4 maanden oud ging het 'vanzelf' over. ik heb hem niks geforceerd, gewoon bij me houden en niet bang laten maken door mensen. ook familie leden. je hebt dus een slim kindje dat vroeg is met het zien van zijn omgeving. (ik heb dat toen uitgezocht) je moet het rustig houden in zijn leven en voorkomen dat hij overgeprikkeld raakt.

3. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    @Belize, waar had je dat opgezocht/gevonden? Ik herken dit bij mijn dochtertje. Ik probeer haar leventje ook zo rustig mogelijk te houden, merk aan haar dat ze snel te veel geprikkeld is. Ben benieuwd!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh dat zou ik echt nie meer weten. misschien nederlands jeugd instituut? daar kon ik online vragen stellen en een pedagoog geeft een antwoord binnen 2 dagen of zo. je kunt ook bellen denk ik. ik weet het echt niet meer.
    sommige mensen zeiden mij dus dat het kwam omdat ik mijn kindje niet makkelijk uit handen gaf en dat ik dus vaker moest doen en dat hij dat moest wennen, dat hij eenkennig is enzo. niets daarvan dus. in werkelijkheid wordt het alleen maar slechter daardoor. en het heeft absoluut niks te maken met eenkennigheid op deze leeftijd.

ik heb dus geen contakt met vreemden gezocht, als hij huilde gewoon terug nemen en knuffelen. troosten. ik heb zo een lieve vriendelijke jongen nu, zoals ik zei vanaf tegen 4 maanden oud had hij die angst niet meer.

Deel Deze Pagina