waterpokken: tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juud, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje heeft de waterpokken. Hij is 20 maanden. Heeft iemand tips voor een smeerseltje of homeopatisch iets dat jeuk tegengaat?

En wat moeten we verder wel/niet doen? HA was niet erg scheutig met info...

2. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    iets met zink! mijn docher kreeg het met 10 maanden en toen zaten wij in oostenrijk. een oostenrijkse vrouw heeft mij een poeder gegeven waar veel zink in zat, hiermee drogen de waterpokken super snel mee uit.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Er zijn verschillende "huis middeltjes"

Wat er goed schijnt te helpen is;

In een was handje havermout doen, washandje met elastiekje dicht knopen (zodat de havermout er niet uit kan) en dit in een badje doen en ook je zoontje mee wassen. (water wordt wit achtig). Wel lauw water gebruiken want warm water gaat het nog meer van jeuken.

Wat ook schijnt te verzachten is een paar druppeltjes Kamille in het bad water doen.

Insmeren met calendula emulsie kan ook verzachtend werken.

Hopelijk heb je er wat aan

en heel veel stertkte voor je mannetje!

4. Valentijn32

6 nov 2008
    66
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook een week of drie geleden waterpokken gehad en ben toen naar de apotheek gegaan waar ik een soort melk achtige substantie kreeg met zink erin. Ik deed dat met een watenstaafje op de pokjes (mijn normaal o zo drukke meisje bleef er rustig voor zitten). Dit werkt verkoelend, helpt tegen de jeuk en droogt de plekjes snel in.

Dit kan je zonder recept bij de apotheek krijgen.

Overigens heeft ze niet veel last van de waterpokken gehad.

Succes!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Tegen de jeuk help het om er een frisdrankfles met erg koud water erin eroverheen te rollen.

Succes ermee!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad in bad met een washand vol havermout en daarna lekker insmeren met Calendula lotion van VSM (dat is speciaal voor waterpokken). Pas op met middeltjes waar menthol inzit want dat wordt afgeraden voor kindjes onder de 2 jaar. Veel beterschap voor je moppie!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

in bad met zuiveringszout (baking soda, natriumcarbonaat) helpt geweldig tegen de jeuk!
    flinke schep in het bad doen en een paar keer per dag lekker in bad! we hebben het zelfs wel eens midden in de nacht gedaan na een uur gekrijs, daarna ging hij lekker slapen!!

8. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Havermoutbadje heeft hier wonderen verricht. Belangrijk is wel dat je je kleintje niet met zeep wast (dus ook geen haartjes wassen) en geen lotion etc na het badje gedurende de hele periode. Na 5 dagen rook onze dochter door het dagelijks havermoutbadje naar vers gebakken broodjes haha maar ze heeft nooit geen jeuk gehad!

Deel Deze Pagina