hallo hier allemaal, Ik wilde graag om jullie tips vragen. Mijn zoontje is nu ruim een jaar en heeft een tijdje terug een periode gehad dat hij mijn man en mij constant in het gezicht slaat. Wij zeggen dat heel duidelijk dat dat niet mag, als hij het dan weer doet doen we dat weer en zeggen dat dat de laatste waarschuwing is, en als hij het dan weer doet krijgt hij een til op zijn vingers en zetten we hem weg. In het begin werkte dit prima en wist hij het donders goed als we zeiden laaste waarschuwing. Maat nu de laatste paar dagen doet hij het weer heel erg, meer als eerst. Maar nu ook bij familie en vrienden. En we kunnen zeggen en weg zetten wat we willen maar het maakt geen verschil. Hij gaat ook 2 dagen per weer naar het kinderdag verblijf en ik heb gevraagd of hij het daar ook doet en dat doet hij daar dus niet Ik snap er echt helemaal niks van. Heeft er iemand misschien tips met hoe we dit kunnen aanpakken? Begin het nu wel een beetje zat te worden, aangezien meneer erg sterk is en af en toe gewoon lijkt of je van een volwassen persoon een knal krijgt. Beetje lang verhaal sorry maar hoop dat er iemand is die tips heeft. Groetjes miranda
Hey hallo, Onze zoon heeft dit ook eventjes gehad. Het was alleen snel voorbij. Door veel aandacht te schenken aan het slaan geeft je eigen je zoon de aandacht waar hij om vraagt alleen dan op een negatieve manier. Allereerst zou ik niet een tik over de vingers geven want dan sla ( tik) je zelf ook terwijl je juist wilt dat je kind het niet doet. Ik probeer het om te draaien tot iets positiefs bv we gaan niet slaap want dat doet pijn, we gaan niet slaan maar aaien. dus aai aai oooh wat lief van jou... Bij ons werkte het. succes.
wij zeggen bij onze zoon (15 mnd) ook. Nee! Niet slaan. Doe maar aaien. en dan pakken we zn handje en aaien over ons gezicht. Als hij een keer spontaan aait, prijzen we hem heel hard
Persoonlijk zou ik ook geen tik op de vingers geven want dan doe jij juist wat je hem probeert af te leren. Wij doen precies hetzelfde als jij alleen in plaats van een tik, zetten we louise even op de gang met de deur dicht. Na een minuut ga ik haar halen en op mijn knieen voor haar zitten. Ik zeg dan tegen haar dat het mama heel verdrietig maakt als Louise slaat en dat we zo niet met elkaar omgaan (ze lijkt het te begrijpen ). Dan vraag ik een dikke kus en knuffel en gaan we weer over tot de orde van de dag. Als ze het dan nog doet loop ik gewoon weg en ga ik iets voor mezelf doen en negeer haar dan. Hier werkt het goed.
Mijn zoontje had daar ook een handje van en ik doe gewoon terug wat hij bij mij doet. Als hij me bijt,bijt ik hem terug (weliswaar niet hard of echt maar alleen maar om te laten voele dat het niet leuk is). Het klinkt misschien een beetje naar en dat is het de eerste paar keren ook wel maar het hielp hier heel erg goed en hij deed het binnen 3 dagen niet meer (2 x terug getikt op een niet harde manier en 4 x terug gebeten en meneer snapte de bedoeling)
Mijn zoontje deed het ook rond die leeftijd. Terugdoen vind ik niet zo'n fijn idee. Want waarom mag mama wel slaan/bijten, terwijl hij het niet mag. Wij hebben het vrij rap opgelost. Als hij sloeg was het direct op de vloer zetten, en een 10-20 seconden stijf negeren. Geen waarschuwing, maar direct aanpakken, en ook consequent. Hier was het binnen een paar dagen over. Later kwam het nog even terug, maar toen waren we niet meer zo consequent. Toen weer strak gaan opletten. En direct handelen. En na 2 dagen was het over. Nu allang weer helemaal verdwenen. Maar dat consequent zijn werkt erg goed bij mijn zoontje, ook in andere situaties.
Ik ben ook niet zo van het terug doen normaal gesproken maar wat ik ook deed het hielp niet tot ik gefrustreerd raakte en het toch probeerde en het was het enige waar hij op reageerde. Heb hem veel gestraft en aangepakt op verschillende manieren en nu weet hij dat hij onsd pijn doen als hij slaat (denk dat hij dat eerst niet zo doorkreeg)
Ik snap het wel.. Zit ook soms met mijn handen in het haar. Gelukkig vonden we bij ons zoontje wel dat truucje (consequent en negeren). Maar dat is soms even zoeken.
Hier ook eentje met losse handjes Eerst pakte ik haar handje vast en probeerde streng te zeggen dat ze niet mocht slaan, maar mevrouw vond dat uiterst grappig en kreeg iedere keer dat mamma haar streng toesprak een lachstuip ( #-o en ik moet dan heel erg mijn best doen om niet mee te lachen) Tegenwoordig proberen we haar ook te laten aaien. Als ze me slaat zeg ik "niet slaan, ga maar aaien" dan pak ik haar handje en laat ik haar aaien. Mevrouw krijgt dezelfde lachstuip en dan lach ik vrolijk mee Succes, want hoe klein ze ook nog zijn, ze hebben soms een langere adem dan jij
hallo hier, Ik snap de meeste wel hoor met geen tik geven want dan geef je hem het gevoel van jullie doen het dus mag ik het ook. Aaien is zo ie zo geen optie want dat proberen we ook met de katten en die slaat hij ook, en het de hemel in prijzen als hij het goed doet werkt wel maar meneer wordt hier heel druk van en dan krijgen we vaak als nog een tik toe. Het in de box zetten of in de gang zetten en dan op zijn hoogte toespreken dat het niet mag omdat het mij pijn doet hebben we wel gedaan maar bij het toespreken lacht hij net als of hij het begrijpt en dan krijg je als nog een tik. Negeren hebben we ook gedaan maar na 20 minuten zit hij nog op het zelfde plekje te krijssen als een gek en stopt daar niet meer mee, ja jullie merken al wij hebben een mannetje met een karakter waar je u tegen zegt (in denk van een eigenschap van mij, of ik hier nu zo blij mee moet wezen) maar ik denk dat ik toch nog een keer het weg zetten in de gang ga proberen, misschien werkt het nu wel. In ieder geval bedankt voor de tips, we gaan eve proberen hier.
Hoi, klinkt alsof je zoontje uit liefde of enthousiasme slaat... dat ie z'n bewegingen nog niet helemaal onder controle heeft en dus slaat in plaats van aait. Ik zou dus, wat veel hierboven ook zeggen, dat slaan toch proberen om te zetten naar aaien. Werkt dat niet, dan zet je hem even weg, geen drama van maken, kort benoemen: NEE, niet slaan. En kort negeren. 20 minuten is ERG lang voor zo'n kleintje! Hou dat een tijdje vol, en blijf ZEER consequent. Werkt dat niet, dan kun je altijd nog overstappen op terugdoen, maar dit zou ik enkel doen als niks anders werkt. Soms hebben kindjes dit echter nodig om even te snappen waarom ze niet moeten slaan en wel aaien... Je zou hem het verschil eens kunnen laten voelen: aai-aai-dat is fijn! en slaan-au-au!
20 minuten is ook wel een end, dan huilen ze om het huilen, niet om de 1e situatie denk ik. Toen mijn zoontje onder het jaar was, hield ik dat om max 1 minuut huilen en dan troosten. Dat minuutje huilen werkte hier goed genoeg.
Ook Dewi heeft zo'n korte periode gehad en ik heb 2 dingen gedaan: 1) "Nee! dat mag niet!" zeggen en bij de eerstvolgende keer meteen op de grond neergezet 2) ik heb haar geleerd om 'de vijf' te geven (high five) want het 'pets!' geluidje is natuurlijk leuk en 'geef me de 5' is een leuke spontane en enthousiaste handeling! Sindsdien heeft ze t nooit meer in t gezicht gedaan. Soms pakt ze nu zelfs zelf je hand en doet em dan omhoog zo van 'ja mam geef me de 5!'