babyzemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door essie23, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    Hallo,

ik wil binnenkort met mijn kleine ventje naar babyzwemmen, maar wat moet ik hem aan doen tijdens het zwemmen een babyzwembroekje of een zwem luier of gewoon in de blote kont?

ik weet het namelijk niet.

groetjes en alvast bedankt

2. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb precies dezelfde vraag, heb van andere moeders begrepen dat die luierzwembroekjes heel veel water opnemen en zwaar worden.

Hoe doet iedereen dat ?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Wij zwemmen ook met onze kleine man. Het mannetje draagt gewoon een zwembroekje. Veel zwembaden vinden het niet de bedoeling dat je kindje naakt is (bij een zwemles). Persoonlijk vind ik little swimmers een heel raar fenomeen... luiers zijn bedoeld om te absorberen... en dat in een zwembad?

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    zwemluiers van t kruidvat!

Ze absorberen niet zo'n lading zwemwater op hoor!
    Maar tis toch wel handig. Stel je voor dat ze poepen:)

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier zwemluier van de kruidvat en daaroverheen een zwembroek

6. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    hier ook zwemluier van kruidvat en zwembroek. Bij ons mogen de kindjes niet naakt of alleen met zwembroek. Valt trouwens heel erg mee hoor met het absorberen van water! Enne.. ze hoeven natuurlijk nog niet zelf te zwemmen ;)

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    inderdaad een zemluier, bivoorbeeld van kruitvat, die gaan vanaf 6 kilo.
    En dan een zwembroekje erover staat leuk!

Informeer misschien eerst even bij het zwembad waar je heen gaat want kindjes moeten hier in het zwembad 12 weken en een aantal kilo wegen. (weet niet meer hoeveel) Ivm het koud krijgen in het water.

@zwaantje, zwemluiers houden alleen de poep tegen niet het plasje, dat gaat er gewoon doorheen.

8. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een zwemluier en daarover een zwembroekje. Moest zo van het zwembad en gaat prima.

9. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    hier ook zwemluier van kruitvat en zwembroek erover dit ging prima!

10. mamavanjoost

19 dec 2008
    14
    0
    0
    hier alleen een zwembroek zonder luier, gaat ook prima

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gaat ook prima maar het mag vaak niet ivbm poepen van baby.
    bij ons is zwemluier verplicht.
    en eerlijk gezegt terecht.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De ervaring van de meeste lesgevers is, dat baby's in het water nooit poepen. En plasjes gaan er toch doorheen. Dus vwb hygiene, hoef je het ook niet echt te doen.
    Hier is geen verplichting over wat ze dragen, ALS ze maar IETS dragen. Zwemluier, zwembroekje, beiden, of een zwembroekje met luier erin, allemaal prima.
    Ikzelf geef m'n dochter momenteel een zwemluier aan en een broekje erover. Simpelweg, omdat ik het zo genant zou vinden, als ze toch in het water zou poepen. 2 weken terug zwom m'n moeder met haar en toen spuugde ze de halve fles uit in het zwembad en tja, dat was ook even genant -ziet er erg onsmakelijk uit, baby/melk/kots half drijvend in het zwembad. Maar ach, dat kan iedereen overkomen.

Maar oke, wij zijn begonnen met de broekjes met luier erin, van de prenatal, maar die is inmiddels te klein. Omdat ik niet eerder een nieuwe kon vinden, heb ik een gewoon broekje gekocht en dus de kruidvat luiers. Die ik overigens 2 of 3x gebruik, voor ik ze weggooi. Uitspoelen, uitwringen, een nachtje op de verwarming en volgende les weer mee in de tas ;) (dat had ik hier van het forum en het werkt idd prima :) !)

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    bij zwemmen doe ik Jenna een zwemluier van Kruitvat aan en daarover een zwembroekje. Dat vind ik er EN leuker uitzien EN houd de luier goed op zijn plaats :D

14. Bij ons is een zwemluier ook min of meer verplicht. Maar goed ook hoor, naar mijn idee. Bij Jelle heb ik na het zwemmen nog nooit een poepje in zijn luier gevonden, maar toevallig heeft ie vorige week wel gepoept toen ie met papa in bad zat. Je zou er toch niet aan moeten denken dat ie dat in het zwembad gedaan zou hebben, en je hebt geen zwemluier aan op dat moment...

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, dan moet er even geschept worden :) , speciaal daarvoor hebben ze in zwembaden zo'n visnet/schepnet ;)

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik gebruik altijd een zwemluier van etos onder zijn zwembroekje. Deze luier wordt ook niet echt zwaar. Let wel op als jee broekje koopt en je wil er een zwemluier onder doen dat je niet een heel klein maatje zwembroek doet. Athans dat is mijn ervaring.

Mason poept nogal eens in bad :oops: Dus ik ga geen risico nemen zonder zwemluier. ( al is het in het zwembad nog nooit voorgekomen dat hij ging poepen in de luier)

17. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Dat baby's in het water nooit poepen zou handig zijn! Wij gaan volgende maand ook voor het eerst op vakantie/zwemmen met ons meisje. Ben benieuwd of dat voor haar wel opgaat. Haar neefje krijgt het elke keer klaar om te poepen in het zwembad, terwijl hij een zwemluier om heeft en evengoed kan mn zus gaan scheppen. Luier houdt het dus niet vast bij hem cherm! :)

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hier ook een zwemluier en een badpakje eroverheen....die zwemluiers worden niet zo heel zwaar hoor...tsja en heb liever een beetje zware luier dan dat ik ineens een drol zie drijven...dat lijkt me echt erg...

19. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier een zwemluier en een badpakje en werkt perfect. Het zwaar worden valt heel hard mee.

En ja hoor onze kleine meid die poept echt wel in het water. Heb het nu al 2 keer gehad en gelukkig hield de zwemluier het wel

20. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar hier is het toch meestal niet een netjes schepbare keutel hoor. Als ik bedenk dat die luierinhoud in het water terecht zou komen, denk ik dat het lang niet altijd netjes weer met een schepnetje op te vissen is ;)

Deel Deze Pagina