Zijn dit regeldagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miepie77, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

    Miepie77 Actief lid

    12 dec 2006
    143
    0
    0
    Enkele weken geleden was onze zoon erg onrustig, veel huilen en spugen. Sinds kort geef bied ik nog maar een borst aan per voeding (op advies van CB) en hebben we de regeltjes van rust+regelmatig wat strikter toegepast en ging het best goed.
    Sinds gisteren is ie weer erg onrustig en vaak ontroostbaar, ik weet soms echt niet wat ik er mee aan moet! Gelukkig heeft ie vanacht wel van 21.30 tot 05.30 geslapen!
    Zouden dit regeldagen kunnen zijn? Hij is nu 6.5 weken oud.
    Indien dit regeldagen zijn moet ik er dan aan toegeven en hem (indien ie zo huilt) ook na een uur of 1.5 uur weer aanleggen? Hoe lang hebben die regeldagen bij jullie geduurd? Kan ie tijdens deze dagen evengoed 's nachts zo goed zonder eten?
    Kortom ik heb jullie adviezen even nodig!
    groeten
    Miepie
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hey hey,

    Dat klinkt inderdaad als regeldagen. Ik heb zulke dagen nu al 3 keer gehad. afgelopen week had mijn zoon ook een regeldag. hij wilde soms om het uur aan de borst. Daar moet je juist aan toegeven des te eerder is het ritme weer normaal. wat ik merkte was dat hij na die regeldag ineens 1 voeding minder nam en langer aan de borst dronk. tijdens die regeldagen doe ik juist wel beide borsten aanbieden omdat opn die manier beide borsten geprikkeld worden om de productie omhoog te gooien.

    Maar inderdaad dus gewoon aan toegeven en veel bij je nemen, des te sneller is alles weer normaal.

    ik vind van 21:30 tot 5:30 geen voeding persoonlijk wat lang, maar misschien dat het CB hier antwoord op kan geven. daarbij tijdens de regel;dagen krijgen ze vaak veel meer melk binnen dan ze nodig hebben, dus is het gewoon dat ze soms een mondje spugen, en wat krampjes e.d. hebben.

    op zulke regeldagen kun je zelf het beste zoveel mogelijk rust nemen, en goed eten en drinken. dan komt de productie sneller omhoog.
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kunnen idd regeldagen zijn... voeden op verzoek werkt het beste. Gewoon aanleggen waneer hij wil drinken. Nachtvoedingen zijn wel supergoed voor je melkproductie dus als hij snachts wil drinken is dat in het geval van regeldagen eigenlijk alleen maar beter, ikzelf vind hem wel erg jong voor zulke lange rukken maar daar zijn de meningen over verdeeld, persoonlijk zou ik mn kind dan gewoon wakker maken omdat me dat niet helemaal lekker zou zitten en vooral die eerste weken/maanden is vaak aanleggen zo belangrijk. Hoe groeit hij verder?

    Waarom geef je 1 borst per keer? Komt hij aan de 2de gewoon niet toe of heeft hij veel krampjes? Bij 2 borsten worden ze elke voeding beide gestimuleerd meer melk aan te maken, komt hij er niet aan toe zou je misschien wat kunnen kolven. Verder idd veel rusten, drinken en ontspannen.
     
  4. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, klinkt heel bekend, Jelte had het ook rond die tijd. Hij kwam toen anderhalve dag elke 2 uur, toen was het over. Beetje jengelen hoorde er ook bij.
    Als hij er eenmaal doorheen is, dan komt er vanzelf weer ritme.
     
  5. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

    Van Laura kan ik me die regeldagen helemaal niet herinneren! Maar ook zij sliep vanaf week 4 bijna de hele nacht door! Maar als je bv geeft moet je idd geven op verzoek, dus als de baby langer, vaker of meer wil, moet je dat ook doen!
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij wat de bovenstaande dames verteld hebben.

    Mischien een tip: als hier een regeldag is kruip ik lekker in bed met de kleine. Drinken mee voor mij en maar aanleggen als de kleine dat wil.
    Succes !
     
  7. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit klinkt als een sprongetje! Rond 6 weken hebben ze dat. Ze willen dan terug naar mama..
     
  8. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik denk ook dat er weer regeldagen aangebroken zijn. Is heel normaal rond de 6 weken (er zijn richtlijnen voor, maar in principe kan je kindje altijd een regeldag inlassen). Wat bovenstaande dames al aangaven, het beste is om er aan toe te geven en bij iedere kik aan te leggen.

    Ik snap het advies van het Cb om maar 1 borst te geven eigenlijk niet zo goed. Mijn zoontje krijgt elke voeding beide borsten en is na 1 borst echt nog niet tevreden. Ik zou dan ook niet weten wat er mis mee is om beide borsten aan te bieden, is juist een extra stimulans voor je borsten om meer te gaan produceren of om de productie op peil te houden. En dat is nou juist zo belangrijk in het begin.
    Misschien dus toch na de eerste borst de andere ook aanbieden en kijken wat je zoontje ermee doet?

    Liefs esther
     
  9. Miepie77

    Miepie77 Actief lid

    12 dec 2006
    143
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Gistermiddag en avond heeft ie vaak gedronken, maar vannacht heeft ons kereltje weer heerlijk lang geslapen! We hebben nog geprobeerd om hem om 23.30 wakker te maken voor een flesje afkolfde melk, maar hij was met geen mogelijkheid wakker te maken, dus hebben hem maar weer lekker in z´n wiegje gelegd en laten slapen.
    Het CB heeft aangegeven dat dit geen probleem is en dat we er maar gewoon van moeten genieten (lees: SLAPEN!), verder hebben ze 2 weken geleden het advies gegeven om maar een borst aan te bieden omdat ik waarschijnlijk te veel melk had en ie te veel lactose-rijke melk i.p.v. calorierijke melk binnen kreeg en daar weer erg onrustig van werd.
    Gisteren had ie aan een borst niet genoeg en nadat ik er bijna zeker van was dat ie een kant goed leeg gedronken had heb ik hem toch nog maar de andere kant aangeboden (en gretig dat ie gisteren was!). Ik geloof niet dat ie daarvoor iets te kort is gekomen, ons kereltje is de afgelopen 2 weken weer 550 gram aangekomen!
     

Deel Deze Pagina