kolven en volledig borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door In AFwachting, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hallo,

Ik zit een beetje met de vraag wanneer ik het beste kan kolven. Onze kleine man krijgt volledig borstvoeding maar ik zou graag alvast willen beginnen met kolven om een voorraadje op te bouwen voor als ik weer aan het werk moet. Levi is nu bijna 5 weken oud dus ook bijna tijd om voorzichtig te oefenen om borstvoeding uit een flesje te drinken. Hier wil ik niet te lang mee wachten omdat mijn dochter een flesweigeraar was en wil proberen dit te voorkomen.

Alvast bedankt voor de reactie :)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als borstvoeding goed gaat nu, kun je nu inderdaad starten met beetjes kolven en flesje geven.
    Het gaat in het begin met name om wennen aan andere materialen in het mondje (speen) Neem een klein, zacht speentje, of als je juist heel uitgesproken tepels hebt een stevigere speen.

Kolf een beetje voor, na of tijdens het voeden. 30-40 cc is voldoende om kennis te maken met flesje.
    Geef het op een moment dat je kindje open staat voor nieuwe dingen en wakker en alert is.
    Gaat het goed, blijf dan dagelijks of om de dag een beetje geven om het bij te houden.

Succes!

Deel Deze Pagina