Hoeveel afgekolfde melk max. geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blaadje, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Mijn dochter is 6700 gram en krijgt nu 240 ml afgekolfde melk als ik werk. Ik vraag me alleen af of er ook een maximum zit aan de hoeveelheid die ze mag hebben.
    Ik had begrepen dat dat met kv maximaal 1 liter is maar ik weet dus niet hoe dat zit met bv.

Alvast bedankt;)

2. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Nee, er zit geen Max aan, maar hou er wel rekening mee dat uit een flesje makkelijker drinkt dan uit de borst, dus dat ze misschien doordrinkt, terwijl ze aan de borst al zou stoppen (want genoeg gedronken). Maar geef je 240 in één voeding mee?

3. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje is 5 mnd die krijgt sinds kort 200 in de fles maar denk niet dat er een max is al vind ik 240 wel veel voor 1 voeding

4. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ze zit maar op 4 voedingen dus ja dat krijgt ze inderdaad per voeding.
    Ze laat meestal wel een bodempje staan dus ik heb niet het idee dat ze zich overeet.
    We hebben er ook nog een kleine speen op zitten voor 0-3 maanden de andere speen vindt ze te snel gaan.
    Maar ik kan straks toch geen flessen van 300 ml gaan geven?

5. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Maar als ze een bodempje laat staan hoeft het toch ook niet meer? Ik ben qua flesinhoud nooit verder gegaan dan 200. Zoontje was daarmee altijd tevreden. Geen idee of hij meer zou hebben kunnen drinken. Vast wel, maar ik vond die plens in z'n maag altijd wel groot genoeg en als hij dan weer eerder trek had, kreeg hij weer eerder zijn volgende voeding. ;) Da's het makkelijke van bv. ;)
    Maar: zou me er niet druk om maken, denk niet dat ze nog omhoog gaat in flesinhoud (of iig niet veel...).

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik wil nu ook niet meer aanbieden hoor ze is gewoon tevreden na afloop.
    Toen ze nog op 220 zat liet ze na een poosje duidelijk merken dat ze nog trek had.
    Vandaar dat ik me dus afvroeg tot hoever ik kan/moet gaan als ze hier niet genoeg aan zou hebben.
    Ik vind het zelf namelijk ook nogal grote hoeveelheden;)
    Ze doet trouwens al gauw 20 minuten tot een half uur over een fles dus ze neemt er wel lekker haar tijd voor.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind 240 erg veel, maar ja ik had kinderen die uit de fles nooit meer dan 100-125 wilden, en die minstens 8 keer per dag dronken.

In elk geval, bij afgekolfde melk uit een fles kun je beter nooit overgaan op een grotere speen, de gaatjes in je tepels worden ook niet groter, dus gewoon newbornspeen, al zijn ze al een jaar.

Op zich zit er aan moedermelk geen maximum, maar je moet wel een beetje kijken naar wat nog redelijk lijkt. 300 lijkt me in elk geval geen goed idee.
    Heb je al eens geprobeerd om de melk te verdelen over 2 flessen? Dat is wat natuurlijker voor een kind dat borst gewend is, je wisselt bij een voeding ook van borsten.
    Verder, geeft degene die de fles geeft deze ook borstvriendelijk?
    Dus: nooit speen in de mond stoppen, maar om lipjes aaien tot kind speen zelf pakt; kind verticaal, fles horizontaal; dop stevig op de fles gedraaid; halverwege de voeding een (boer)pauze?

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wauw, dat is veel! Hier ook 6700 gram en flesjes van ~180cc waarvan hij meestal maar 150 of minder drinkt. Wel nog 7 voedingen, ook 's nachts. Misschien wat vaker voeden ipv in een keer zoveel?

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ze wil zelf niet vaker drinken met 5 voedingen werd het op een gegeven moment echt een strijd.
    Ze slaapt namelijk ook klokje rond (12 uur achter elkaar)
    Soms drinkt ze ook maar 180 hoor maar meestal drinkt ze toch wel bijna alles op.
    Ik heb geen idee hoe ze dr precies de fles geven aangezien ik dan aan het werk ben;)
    Maar ik weet wel dat ze niet aandringen als ze zelf aangeeft genoeg te hebben.
    En aangezien ze dr toch wel lekker de tijd voor neemt denk ik niet dat ze zich overeet of dat het te snel of te veel is.

Deel Deze Pagina