Hoe wel schot in de zaak krijgen (retour Wehkamp)

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 10 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ben er nu echt moedeloos, radeloos en super gefrustreerd over en weet niet wat ik nog kan doen..

In september een laptop gekocht (a 550 euro). Deze werkte van begin af aan niet, eerste keer reparatie nieuwe ventilator en wifi connecter, tweede keer reparatie nieuw moederbord erin. Helaas nog steeds dezelfde defecten tijdens gebruik..
    Contact gehad met Wehkamp en de laptop zou nu n.a.v. derde defect terug genomen worden als een retour. Heb daarvoor speciale labels en brief uit moeten printen, toe moeten voegen en pakket afgegeven bij DHL.

Op de site van Wehkamp staat dat als er na uiterlijk 14 dagen (en 10 werkdagen) de retour nog niet verwerkt is en het bedrag nog niet terug is gestort je contact op moet nemen. Dit vandaag gedaan, en het enige wat ik krijg te horen is: ja wij weten het ook niet, je zult af moeten wachten.
    Dit terwijl de termijn van 14 dagen (en 10 werkdagen) wel is verstreken. Geen geld terug gehad en retour staat ook nog niet als verwerkt in het systeem...

Ik sta echt te springen om mijn geld en moet gewoon een nieuwe laptop aanschaffen (NIET BIJ WEHKAMP), maar dat wil ik graag pas doen als ik mijn geld terug heb, anders moet het van de spaarrekening en wie weet hoe lang het nog duurt voor ik het terug heb..

Zowel via de telefoon, mail, via fb, en via twitter heb ik geen reactie gehad, behalve dus afwachten en rekening houden met speling van een paar dagen in de verwerking. Wat dus NIET is wat op de site en in de voorwaarden staat aangegeven.

Wat zouden jullie nog doen?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je lid bent, de consumentenbond bellen, typisch gevalletje stekeligheden.

3. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Heb je een bewijs van retour? Zo ja, nogmaals contact opnemen met de klantenservice en even navraag doen naar welke afdeling je deze kan mailen (faxen desnoods) voor directe teruggave. Die inscannen en insturen met het verzoek het verschuldigde bedrag asap over te maken. Nee heb, ja kun je krijgen.

Om verdere frustratie te voorkomen zou ik toch je spaarrekening voor de nieuwe laptop gebruiken als je er echt zo om staat te springen als je beweert. Ik snap dat je je geld terug wilt en het niet netjes vind dat het zolang duurt, maar als je een acuut probleem zelf op kunt lossen, zie ik de logica van afwachten op de medewerking van een ander niet echt in.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het bewijs van verzenden inscannen en mailen met het verzoek het geld met zsm terug te storten. Daarnaast van je spaargeld een nieuwe kopen als je die zo hard nodig hebt en wanneer het geld terug is je spaarrekening weer aanvullen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Het klinkt een beetje lullig maar zet dit bericht eens op de Facebook pagina van wehkamp. Gek genoeg kan het dán ineens wel snel.

6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ondertussen alle afdelingen gemaild en gebeld :p en werd zojuist gebeld en gemaild dat de laptop nu als vermist bij DHL is verwerkt en mijn geld is overgemaakt. :) Morgen op pad voor een nieuwe! :D

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit inderdaad!

8. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ah fijn voor je! Ook wel top van Wehkamp eigenlijk dat ze niet wachten totdat het pakketje bij hun aankomt. Had ik namelijk wel verwacht.

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Volgende keer vragen om de afdeling klachten vanwege een niet verwerkt retour. Geloof dat ze er redelijk een handje van hebben om dure retourenveloppe 'kwijt' te raken...
    Hier was het met de klacht binnen een dag alsnog geregeld.

Deel Deze Pagina