Hallo meiden! Een dikke 2 maanden geleden heb ik met jullie mijn ervaringen gedeeld mbt het slaapgedrag van mijn kleine mannetje. Hij sliep sinds ik was begonnen met vast voedsel als brood etc. erg slecht, kwam een paar keer per nacht, werd huilend wakker etc... Inmiddels hebben we een bloedtest laten doen, waar volgens de kinderarts geen intolerantie of allergie uit is gekomen. Wel met de kinderarts afgesproken een maandje tarwevrij te doen. We zijn inmiddels een maand verder, en ons mannetje slaapt elke nacht als een roosje! Hij eet nu dus tarwevrij, moet zeggen niet geheel, want in de pap die hij krijgt zit griesmeel, waar hij geen reactie op heeft! Ik heb nu met de kinderarts afgesproken nog een 3 maanden verder te gaan, en daarna gaan we weer proberen een dag wel, een dag niet etc... Best spannend, maar je ziet zo maar weer, je moederinstinct volgen is het beste!!!!!
Wat goed zeg! Mocht het coeliakie zijn, dan is het misschien wel goed om te weten dat dat bij een klein percentage van de patienten niet uit de bloedtest komt. Als hij dus over 3 maanden nog reageert en een bloedtest is weer negatief, dan zou je met de kinderarts misschien wel even moeten bekijken of op den duur een darmbiopt toch verstandig is?