Hoelaat slapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kdvjuffie, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ons meisje is over 9 dagen 1 jaar oud een sinds een week gaat ze pas heel laat slapen... Ze gaat altijd rond 7 a half 8 naar bed en sinds deze week valt ze pas rond 9 uur in slaap! Ze ligt dan een hele tijd te spelen in haar bed.

Is dit een teken dat ze langer op wilt blijven en dat ze rond 8 uur naar bed moet? Of is het een fase wat ook weer over gaat?
    Vind het ook zo wat om haar tot 9 uur op te laten want dat vind ik echt te laat!

Iemand ervaring en tips?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee hoor, denk dat het een fase is. Ze slaapt al wel 1x of nog niet?

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat is denk normaal, mijn dochter is 20 maanden en gaat om 7 uur naar bed maar om half 9 hoor ik dr nog spoken.
    om toch de regelmaat er in te houden gaat ze gewoon om 7 uur naar bed.
    komt vast door de zomer tijd dat ze later slapen, je hoort het wel vaker

4. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

Aug 16, 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Justin is 18 maanden en gaat ookt om 7uur naar bed en hij speelt ook wel is door tot 21uur... Zolang hij niet huilt laat ik hem lekker gaan.. en Regelmaat is heel belangrijk dus langer ophouden lijkt mij geen optie;)
    Groetjes, Geraldine

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter ook bijna 1 :) . En hier hebben we gemerkt dat ze na 4 uur echt niet meer 'mag' slapen, omdat ze het anders ook te laat maakt s avonds.
    Sinds we daar op letten, gaat het wat beter, hoewel we hier wel in een fase met niet willen slapen, zitten/zaten (hopelijk is het bijna voorbij).

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Mijn dames gaan tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Dan zijn ze ook echt op.
    Dus slapen binnen 10 minuten.
    De oudste van 2,5 jaar slaapt niet meer tussen de middag en de jongste van 16 maanden slaapt ongeveer 2 uur overdag.

Groetjes

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier een meiske in dezelfde leeftijd (ruim elf maanden) die ook steeds wat later gaat slapen de laatste tijd. We leggen haar nu ietsje later in bed (was rond 19.00 uur, nu vaak rond 19.30 uur), maar in principe niet later. Ze gaat ook gewoon heel lief liggen spelen in bed, dus ze klaagt er niet over. Meestal gaat ze ook wel gapen rond bedtijd, ook al ligt ze dus daarna nog lang wakker. Blijkbaar is ze wel aan rust toe.

Ik ga haar niet later ophouden, want ze komt dus wel tot rust in bed. Ze heeft daar volgens mij dan ook gewoon behoefte aan om even lekker alleen in bedje te mogen spelen. Ze vindt het echt niet erg om wakker in bed te liggen, ook als ze ons ziet of hoort blijft ze tevreden liggen.

Ik vind het wel fijn dat het iets minder haasten is rond etenstijd om op tijd klaar te zijn om haar naar bed te kunnen brengen, nu ze het wat langer volhoudt 's avonds. Het geeft wat meer speelruimte voor als er eens iets bijzonders is (leuk bezoek, nog even een avondwandelingetje als het mooi weer is). Maar ik wil ook gewoon mijn avond voor mezelf/ons. En regelmaat is denk ik belangrijk. Zo is het een mooie middenweg: ietsje later maar wel op een 'vaste' tijd naar bed.

8. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Dank jullie wel voor de reacties! Gister sliep madame om 8 uur... Dus ik hou het lekker zoals het nu gaat en zolang ze niet ligt te huilen vind ik het prima zo...

Share This Page