Huilen bij frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Moppiemuis, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ook ik weet nog niet hoe ik dit tegen kan gaan. Als ik kritiek krijg, heel erg boos, teleurgesteld of verdrietig ben, als ik het gevoel heb verkeerd begrepen te worden, of als ik het gevoel heb dat mij of mijn kinderen onrecht aangedaan wordt.......nou daar ga ik. Kost niet eens heel veel moeite om me aan het huilen te krijgen. En als het dan zo ver is, kan ik helemaal niet meer duidelijk maken wat ik er van vind. Zo frustrerend.
    Heb ooit een assertiviteitscursus gedaan en kreeg toen wel het gevoel dat het gebeurt als ik denk afgekeurd te gaan worden door de ander. Soort van sociale faalangst ofzo.
    Denk dat er een soort van knop om moet om dit niet meer te laten gebeuren.

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik heb het ook hoor. Is idd iets vrouwelijks, niet omdat we emotioneler zijn (mannen worden net zo gefrustreerd) maar er staat blijkbaar iets geprogrammeerd dat bij veel vrouwen dan eerder tranen verschijnen.

Superirritant ja, ik kan mezelf dan heel moeilijk nog serieus nemen en ga er vanuit dat anderen dat helemaal niet kunnen. Ik kan het wel inhouden, maar alleen als ik niet hoef te praten. Als ik wel moet praten, dan is het klaar... helemaal als iemand iets zegt van 'het raakt je wel he?' JA GRVD NOU WEL JA.

In mijn geval hangt het ook niet echt samen met gebrek aan assertiviteit ofzo want ik ben beslist niet op mijn mondje gevallen :\

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Helaas heel herkenbaar, ben ook nog eens hooggevoelig en trek me dus ook snel dingen aan.een hele fijne combinatie :(

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier nog zo een. Tegenwoordig wel minder, maar ben regelmatig op mijn werk in tranen uitgebarsten terwijl ik eigenlijk een sterk betoog wilde voeren over waarom ik een salarisverhoging verdiende vanwege onredelijke werkdruk en andere redenen... :D

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Vooral deze herkenbaar! Niet leuk :(

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Yes! Sinds m'n zwangerschap.. daarvoor echt nooit last van gehad.

7. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    🙋🏼 hier nog eentje! Zo verschrikkelijk frustrerend, zeker om m'n werk, als ik commentaar krijg wat echt onterecht is. 3...2...1 daar zijn de tranen.
    Ik probeer het tegente houden, nagels in m'n hand zetten of aan iets anders denken oid maar het lukt gewoon niet. En als die tranen er eenmaal zijn kan ik het ook moeilijk stoppen. Heb al zitten denken of er iets van een training is om het iets tegen te gaan, zou een assertiviteit training helpen? Met m'n 1e zwangerschap is het ook alleen maar erger geworden, dus zal mij benieuwen hoe het straks na de geboorte van de 2e is... als iemand tips heeft...

Ik kwam deze uitspraak laatst tegen, vond ik wel toepasselijk 😊

8. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Oeh das een mooi plaatje!
    Wat een feest van herkenning zeg!

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier ook erg herkenbaar!! Ook wel eens op het werk gehad ja ;)

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Hier precies dezelfde situatie en ja hier dus ook tranen, gewoon frustratie over de zoveelste teleurstelling richting de kids.

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Super herkenbaar! Sla dan helemaal dicht en er komt dan helemaal niks zinnigs meer uit mij. Baal daar dan daarna zo ontzettend van en als ik dan weer terug denk aan zo'n moment kan ik meteen weer huilen.. ;)

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Jep, heel erg herkenbaar. En super irritant ook.

13. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    Whaha herken dit topic.
    net uit frustatie gehuild na woorden met wederhelft.
    Terwijl ik helemaal niet wil huilen.

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik heb het ook.. als ik boos ben, gefrustreerd, moe, gestrest, in een conflict.. noem maar op. Heel irritant! En het levert vaak een hoop onbegrip op.. Maar ik kan er echt niks aan doen..

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb het vooral bij mensen waar ik tegen op kijk.
    Mijn directeur bijvoorbeeld..
    Super irritant inderdaad

16. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ook heel herkenbaar hier!
    Laatst zat ik in de verkeerde bus. Ik had een afspraak en er wachtte iemand op mij bij de juiste bushalte maar het zou zeker nog 3 kwartier duren voor ik daar was, want kwam er laat achter en was daarna WEER in een verkeerde bus gestapt die weer een andere kant op ging.. ik was daar ook totaal onbekend. Ik kon me steeds inhouden, maar toen belde mijn moeder me, die ik te woord stond en ja, dan kan ik me niet meer inhouden en barst ik in huilen uit. (Gelukkig voor anderen niet echt merkbaar haha).
    Maar dan denk ik later; heb ik echt gehuild omdat ik in de verkeerde bus zat en 'verdwaald' was? Uh.. ok!

17. Middagdutje

18 apr 2014
    95
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook erg herkenbaar voor mij!

Deel Deze Pagina