Huilen bij haren uitspoelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door spaartje63, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Heb er hier van begin af aan spelletjes van gemaakt....... Gaat prima. Bijv. Met de douchekop 'kietelen op de buik/ rug en daar ook de haartjes bij. Bij sámen onder de douche allebei hoofd goed onder t water en dan 'bbbbrrrtttttppppp' ( gekke sputter- geluiden). Ga zo maar door...... Hier heeft dat altijd goed gewerkt. Inmiddels snapt hij ook dat het handig is zijn hoofdje achterover te houden. Washandje over de oogjes werkt ook. Maakte hier dan ook een 'kiekeboe' spelletje van.
     
  2. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    #22 frannie82, 31 aug 2014
    Laatst bewerkt: 31 aug 2014
    Hier is de shampoo pet de oplossing!
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar dit lukt ook zonder shampoo, gewoon goed spoelen. Is een stuk minder overweldigend als perse alle shampoo eruit moeten spoelen voor zo'n jong kind.
     
  4. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hier is het ook meteen heel hard roepen/zeuren/jammeren/huilen : Ik Wil Niet Haren Wassen!!!!

    Maja.... het moet toch. Dus huppa, niet piepen hoofd naar achter dan is het zo snel mogelijk klaar.
     
  5. XmoniqueX

    XmoniqueX Bekend lid

    1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier lukt het sinds kort zonder gegil en gekrijs. We hebben geoefend met water over het hoofd gooien vanuit een fles. Hij deed het bij mij. Toen ik het bij hem wilde doen mocht het niet. Uitgelegd dat als hij het bij andere doet, dat andere het dan terug mogen doen :). Toen was het goed. Veel gedaan en nu mogen we met de fles zijn haren uitspoelen. Het is nog niet helemaal zonder gemopper, maar de hele straat geniet niet meer mee :)
     
  6. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochter van 9 vond het als jong kind altijd vreselijk!
    Zoonlief van 5 dito.
    Ik maak er absoluut geen strijd van, ook nooit van gemaakt, dan maar alleen haren "wassen" met water en een washand wat hij zelf vast houd en daarmee zijn haar nat maakt, hij heeft kort haar en hij heeft geen stinkend hoofd oid.
    Komt vanzelf goed, is bij mijn 9 jarige ook goed gekomen :D

    Wat wel kan helpen is idd zo'n soort hoed waar de shampoo gewoon valt en niet langs het gezicht loopt, hebben wij ook geprobeerd maar was hier geen succes.
     
  7. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Hier laat ik ze gewoon beide naar boven kijken en dat gaat prima. Zo komt het niet in hun gezicht.
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Hier ook! En verder gewoon doen werkt hier ook.. :)
     
  9. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ook washandje geprobeerd, echt een super tip!!!! Jammer dat ik daar bij mijn oudste nooit aan heb gedacht.......
     
  10. fafa

    fafa Niet meer actief

    Helemaal eens met suusjuh. Waarom haren wassen met shampoo?

    Shampoo is gemaakt om vet op te lossen. Vet van je hoofdhuid. Van talgklieren die pas beginnen te werken in je (pre-)puberteit. Dus behalve als je peuter een bak frietvet over zn haar heeft leeggegoten kun je vuil gewoon uitspoelen met water.
     
  11. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.179
    386
    83
    Gewoon handjes voor de ogen laten houden en uitspoelen. Ze heeft er een tijd een drama van gemaakt, nu is het normaal. Het moet en zij wil lange haren....
     
  12. spaartje63

    28 jul 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips ga ze zeker eens proberen, gisteren geprobeerd om hem te belonen als hij niet zou huilen en het huilen was al wat minder en sneller gedaan...

    Vond het gewoon raar dat het altijd goed ging en ineens doet hij er "moeilijk" over terwijl met waterspelletjes hij heel hard moet lachen als er water in zijn gezicht komt...

    en ja mijn kerel heeft kort haar waar we af en toe wat gel in doen en na 2 dagen stinkt zijn haar gewoon, het is ook een enorme zweter...hij gaat om de dag in bad (soms ook om de 2 dagen hoe het uitkomt) en dan wordt hij van kop tot teen gewassen
     
  13. spaartje63

    28 jul 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    trouwens blij om te horen dat het niet enkel hier drama is :D
     

Deel Deze Pagina