Te laat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

    misa Niet meer actief

    Onze dochter eet graag, ook het avond eten. Nu is het al een poosje dat ze standaard drama schopt aan tafel. Niet dat ze niet wil eten, maar het lijkt een machtspelletje of het is gewoon te laat voor haar (18:00 uur ivm werk man). Ze gaat standaard huilen of schreeuwen of gillen... ;)

    Wij hebben besloten dat we dat aan tafel niet willen. Je hoeft niet te eten, maar aan tafel ben je gewoon rustig. Met veel eet drama van de oudste zijn we het gedoe aan tafel zat en willen we weer eens kunnen genieten van eten.
    Als consequentie gaat ze na waarschuwen en tot 3 tellen, naar de gang. Soms wel 3x als ze weer opnieuw begint met huilen. Soms gaat het over, soms blijft ze erin hangen. Maar veel strijd geeft het wel.

    Ze is een slimme en pittige meid van 2 jaar en 3 maand.
    Wat is jullie idee hierover? En wat zijn jullie tips? Negeren vind ik geen optie want dat betekend dat we de hele maaltijd met een krijsend kind aan tafel zitten en nog niet van ons eten kunnen genieten. Daarbij is ze een enorme volhouder. Ze zou het zo 3 weken volhouden zonder enige verandering (weten we ivm andere dingen). :)

    En een slechte eter kennen we, ons zoontje eet pas sinds kort avond eten en is al 3,5jaar. Dus daar maak ik me geen zorgen over, maar wel over onze rust aan tafel..... :D
     
  2. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Al een keer geprobeerd om eerder te eten? Ik eet met de kinderen altijd 17.15/17.30 uur en manlief eet alleen als hij thuis komt, maar die is pas na 19 uur thuis.
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ik vind dat echt mega ongezellig... Maar het is zeker het proberen waard.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Mijn dochter is even oud en wij eten nooit voor 18.00 uur, meestal rond 18.30 uur. Hoe laat lunchen jullie en wat krijgt ze 's middags nog te snacken? Als mijn dochter krijst aan tafel (gelukkig zelden) dan komt dat omdat ze enorme honger heeft. Ze krijgt daarom een half uurtje voor het eten een cracotte, of snoeptomaten/rauwkost, dan gaat het goed.
     
  5. Delta

    Delta Niet meer actief

    Ik denk ook aan honger. Ik zorg er ook altijd voor dat als we zo laat eten (wij eten ook nooit vroeg, nooit voor 18.00 uur) dan geef ik haar vaak een soepstengel of een klein koekje. Omdat ze anders misschien buikpijn/misselijk kunnen worden van de honger en dan ben je verder van huis. Of is ze misschien te moe?
     
  6. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Ik zou ook eens proberen eerder te eten. Misschien ongezellig, maar als het helpt... wij eten doordeweeks altijd zonder mijn man, die komt pas na 19 uur thuis en dan liggen mijn kinderen allang op bed.
     
  7. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Zou heel goed kunnen van de honger... Als ik avonddienst heb dan eten mijn man en dochter ook later (18.15) en dan was het in de auto vaak huilen van ik heb buikpijn... Op een duur zei mijn man zou het niet van de honger zijn sindsdien eten meegegeven naar mijn ouders en at ze al om 17.30 net als thuis en toen was het over.

    Het is het proberen waard
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Tsja, proberen kan altijd.

    Wij eten altijd rond 18 uur. Eerder wel 17 uur maar sinds de jongste de 2 jaar is gepasseerd vind ik dat niet meer zo nodig. Ik merk weinig verschil. Ze slaapt ook niet meer overdag maar ze houdt het prima vol. Evt. geef je vast een stukje komkommer ofzo als je aan het koken bent voor de eerste honger.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Dankjewel voor de reacties en de tips! Vanavond hebben we tegen 17:20 gegeten en er was weinig drama. Ik ga ook de tips uitproberen van nog een extra snack geven als we laat eten.

    Dit is wat ze ongeveer krijgt:
    Boterham, eventueel beschuit/cracker erbij
    Fruit, eventueel een koekje/ soepstengel/ rijstewafel/ rozijntjes erbij
    Boterham, eventueel beschuit/cracker erbij
    Fruit, koekje/oid
    Avondeten.
    En dan overal drinken bij en tussendoor (roosvicee, karnemelk, ranja, water).

    Gek toch als je honger hebt, en er eten voor je neus staat en dan nog moeilijk doen..? ;)
     
  10. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mijn partner komt ook laat thuis. Ik ga samen met mijn dochter (dreumes) eerder eten tussen 17:15-17:30 uur. Soms eet ze alleen en eet ik later met mijn partner samen. Ik merk ook dat het hier te laat is als ze later dan 17:30 gaat eten. Meestal krijgt ze rond 17:00 honger, het is dan echt te merken.
     
  11. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe laat heeft ze haar middag tussendoortje gehad? Ik kan zeg maar gerust om 16.30u de kinderen nog wat geven, anders zijn ze helemaal niet te hanteren tijdens het koken!
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Dat verschilt een beetje, maar ik denk dat ik dat verlaat of dus een extraatje geef. Eens even proberen wat goed werkt!
    Dankje!
     
  13. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

    Gezellig is het niet inderdaad maarja het is niet anders, ik vind t belangrijker om gezellig samen met de kinderen te eten dus manlief heeft pech :D
     
  14. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier begin ik altijd wat eerder met eten met de kinderen en schuift mijn man aan zodra hij thuis komt, omdat het wat rustiger is aan tafel. Ik ben minder gehaast, de jongste kan op haar gemak eten voordat ze te moe is en daardoor gaat het meestal redelijk goed met de oudste (bijna 3). Over wat ze eet maak ik me niet druk, het is puur de rust en gewoon gezellig doen aan tafel.
     
  15. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt op tijd eten (tussen 17 en 17.30) ook het beste. En anders krijgen ze nog wat extras
     
  16. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Zou het niet gewoon de peuterpubertijd zijn?
     

Deel Deze Pagina