ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door karin29, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,
    Mijn beeb kan op het moment heel moeilijk tot niet poepen. Wij moeten hem helpen met de thermometer. Wat er dan uitkomt is hele dikke, stropperige, sliertjes ontlasting. Het is zo dik dat het er zo gewoon bijna niet uitkomt. Hij krijgt sinds een aantal dagen 1x per dag kunstvoeding en de rest van de voedingen borstvoeding. Kan dat hiermee te maken hebben? Herkent iemand dit? Wat kan ik er aan doen dat hij normaal kan poepen? Ben bang dat hij anders echt buikpijn gaat krijgen.
    Groetjes Karin

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    hoi karin,

dit komt door de overgang bv naar fv, komt vaker voor. Ze zeggen dat het 2 weken duurt voordat de darmen gewend zijn aan andere voeding.

Ik zou het niet helpen met een thermometer, dan loop je de kans dat hij straks niet meer zonder kan.

Ik zal het ff afwachten of het toch vanzelf komt en anders 10 cc extra water in de fles.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd de darmpjes moeten wennen aan de KV

daardoor veranderd het patroon van de ontlasting :(

maar het komt goed zodra de darmen beter ingesteld zijn voor de KV
    darmen moeten harder werken en dat kunnen ze nog niet

4. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Stukje zeep in het poepertje wil ook nog wel eens helpen. ;)

(Bij mn oudste had je dan gegarandeerd binnen 10 minuten een broek vol. Gister ook bij Fiene geprobeerd omdat die al 4 a 5 dgn niet gepoept heeft maar het moet nu nog komen..... :( Ik geef BV en ze zeggen dat dat niet erg is, maar prettig lijkt het me niet. Ze heeft er ook last van.)

Groetjes Suus

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als het zo blijft kun je kindicol druppels van VSM kopen, gebruik ik hier ook, en werkt echt goed!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Bij bv is het heel normaal hoor, als je kleine weinig poept. Het kan zelfs zo zijn dat ze een week niet poepen, omdat de voeding zo goed is afgesteld op je kindje, dat àlle voedingsstoffen in het lichaam worden opgenomen en zo dus geen afstoffen (poep) produceerd...

7. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Dat is me ook bekend maar ik merk gewoon dat ze er last van heeft. Dus dan helpen we de natuur maar een handje. Maar het is zojuist opgelost, bij het verschonen werd ik getrakteerd op een flinke poepstraal! :)
    Je woont in de buurt bij me Loetje, woon in K'nie. ;)

En Sweetangel100, bedankt voor de tip! Had er nog niet eerder van gehoord.

Groetjes Suus

Deel Deze Pagina