Hoi allemaal, MIjn zon (12 weken) heeft veel last van krampen. Ik heb hiervoor al alles geprobeerd, maar niets lijkt te helpen (o.a. sab simplex, infacol, dr. Brown fles enz.). Nu ben ik bezig met de Nutramigen AA (ivm vermoedelijk koemelkallergie). Deze krampen gaan gepaard met reflux. Ik zie hem regelmatig wegslikken, herkauwen en wat hij spuugt is vaker zurig. Ook maakt hij een snotterend/snurkend geluid en moet hij vaak niezen. De arts gaf aan dat dit snurken en niezen ook kenmerken van reflux zijn, omdat het zover omhoog komt tot zijn neus en hierdoor zijn slijmvliezen geïrriteerd raken. Ik dik zijn voeding in met Nutriton, het lijkt nu minder vaak omhoog te komen, maar het gebeurt nog wel. Ik zie het niet altijd natuurlijk omdat het er niet helemaal uitkomt (doordat het verborgen is Nu denk ik altijd dat hij er niet zoveel last van zal hebben omdat hij niet huilt tijdens de fles en ook niets tijdens een oprisping. Aan de andere kant is hij enorm onrustig (lichamelijk) en krijg ik hem 9 van de 10 keer niet in slaap. Slapen doet hij alleen in "beweging", dwz in de auto, kinderwagen (met maxicosi) of als je met hem gaat lopen (terwijl ik hem of rechtop hou of op de zij/draagdoek). Ik kan hem over het algemeen best verschonen (terwijl hij plat ligt) maar soms wordt hij dan opeens (uit het niets) hysterisch. Zo erg dat hij zijn lucht ophoudt. Het duurt dan best lang voor hij getroost kan worden. Ik denk dan altijd dat ik hem per ongeluk pijn heb gedaan met het aankleden of wat dan ook. Maar er lijkt verder niets aan de hand te zijn. Soms als ik hem laat boeren, komt er een mondje zure melk uit. Maar ook hierbij schreeuwt hij het niet uit. Zijn speentje wil hij heel graag, maar houdt het dan vaak niet vast en spuugt het constant uit. Zonder valt hij eigenlijk niet in slaap. Nu vraag ik me af of zijn slokdarm toch al aangetast kan zijn, aangezien hij de laatste tijd alleen maar onrustiger wordt en ik hem bijna met geen mogelijkheid in slaap krijg. Als hij al slaapt is het in de nacht, omdat hij dan waarschijnlijk al de hele dag wakker is geweest en het toch ergens zal moeten inhalen...
Klinkt wel als refluxklachten idd. De vraag is waar het door veroorzaakt wordt: kan gewoon een niet goed sluitend maagklepje zijn, maar soms wordt reflux ook veroorzaakt door KMA. In dat geval zou je verbetering moeten gaan bemerken de komende tijd. Zijn slokdarm kan idd al aangetast zijn, maar ook zonder dat is reflux vervelend genoeg om moeilijk van te slapen, zeker in combi met KMA-klachten. Weet er helaas alles van. Mijn beide dochters hebben de eerste maanden in de draagdoek gewoond zo'n beetje, want dat was de enige manier om het nog een beetje leefbaar te houden voor hen en voor mij. Toen alles tot rust kwam, (bij de oudste door een eigenwijs CB en huisarts helaas pas met 23 maanden), gingen ze gewoon zelf leren slapen in eigen bed zonder veel drama, (beslist geen krijs-drama's hier, nauwelijks hoeven laten huilen toen). Lekker die geborgenheid geven dus, want dat heeft ie nu wel nodig. Komt allemaal goed zodra hij beter in z'n vel komt! Sterkte!