Hallo! Hier een newborn parent.. Onze Tim is ruim 2 weken oud, na de fles viel hij eerst als een blok in slaap en sliep tot aan de volgende fles.. Nu is Tim wat actiever en kijkt in het rond, schitterend om te zien, echt genieten. Maar, hij valt dus (met name sochtends en smiddags) niet meer "zomaar" in slaap na de fles..als ik hem neerleg gaat hij huilen en dit houd lang aan dus dan haal ik hem uit bed. Echter, de volgende voeding is alweer 3 uur later, ik wil wel dat hij voldoende slaap krijgt. Misschieneen domme vraag, ..maar een beetje zorgen heb ik nl wel. Hoe doen jullie dit? Ik probeer m in de woonkamer te laten slapen..lukt niet dus breng ik m naar zijn wieg boven. Op internet staat: word uw baby voldoende geprikkelt? Straks doe ik hem tekort!! GRaag reacties, alvast bedankt!!!! Groetjes, Vlinder1981
Het is toch juist leuk als hij ook af en toe wakker is? Je kan hem dan bij je houden of leuke dingen geven om naar te kijken. Ik had voor Simone met Word zwartwit figuurtjes geprint want ik had gelezen dat ze contrast het beste kunnen zien, ze vond het heel interessant. En 'op internet' vind ik wel een erg vage bron. Ik denk dat je kindje al zat prikkels krijgt van zijn omgeving, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Ik zou me idd geen zorgen maken dat je te weinig prikkels aanbied. Zeker in het begin is een beetje rondkijken, op schoot en knuffelen echt voldoende. Let goed op de slaapsigalen, dus gapen, staren, evt jengelen en leg dan direct op bed om te slapen. Mijn dochter was echt maar een half uurtje incl voeden wakker destijds. Maar sommige kindjes zullen misschien iets minder slaap nodig hebben?
Ik liet me gewoon een beetje leiden door mijn zoontje. Als hij moe werd liet ik hem slapen (soms echt op bed, maar ook vaak in de box of bij me), maar gebeurde dat niet, dan sliep hij ook wel eens niet. Slaap vind ik iets wat je niet kan afdwingen, dus op vaste tijden op bed leggen is - nu hij nog zo klein is - niet zo mijn ding. Ik zou er gewoon ontspannen mee om gaan en hem het ritme laten bepalen.