Hebben jullie dat ook dat ze eerder slapen na een dag kdv? Normaal gaat ze om 19:15 naar bed. Maar vandaag weer na een dag kdv om 18:15 uur al. Dood op! Eten erin en bij mij drinken en ondertussen wrijven in haar ogen. Bij mij slaapt ze meestal nog om 16:30 maar daar niet want dan komen de eerste ouders en vind ze alles leuk om te zien. Ze komt daar aan 2 1/4 uur slaap en bij mij thuis aan 3 uur totaal. Ze mist net die laatste slaap. herkenbaar?
Hier geen last van! Hij is vaak wel wat hangeriger na een dagje KDV en accepteert het minder als ik hem even op zijn speelkleed zet om te gaan spelen. Vaak zeul ik dus wat vaker met hem rond of moet ik hem meer bezig houden. Maar hij redt het wel prima totdat het bedtijd is (om 18.45). Hij slaapt 's middags ook meestal van 15.00 tot 16.45 uur. Om 16.30 haal ik hem op dus dan is ie mooi uitgeslapen
Toen N. wat kleiner was, had hij er ook niet zoveel last van. Nu hij wat ouders is moet hij natuurlijk met al die kindjes meerennen, buitenspelen, knutselen etc. Dus ja, aan het einde van de dag wil hij wel eens kapot zijn. Het is maar 1 dag in de week maar toch.... Normaal gaat hij tussen 18.30 en 19 uur op bed, dan is het rond een uur of 6.
Trouwens, toen mijn zoontje nog niet zo lang naar het KDV ging, had hij er ook last van. Inmiddels is hij er dus wat meer aan gewend en trekt hij het beter (hij slaapt ook langer dan in het begin).
Hier hetzelfde als bij Merijn. Hij trekt het wel tot zijn normale bedtijd, maar dan gaat ook meteen het licht uit, zodra meneer zijn bed raakt. Normaal ligt hij nog wat te babbelen in bed.
want je haalt hem al slapend op? hihi, zal wel een foutje zijn OT: hier was het lang zo dat ze drie slaapjes op een dag deed, zeker als ze op het kdv was geweest. Dan haalde ik haar om 16.30 uur op en dan kreeg ze eten en ging ze daarna ongeveer een uurtje naar bed. Dan werd ze weer wakker en gaf ze meteen een schreeuw omdat ze er NU uit wilde . Dan speelde ze nog wat, om de dag ging ze in bad en dan daarna een fles en slapen. Tegenwoordig heeft ze op het kdv een ander schema dan thuis. Ik haal haar nu later op, omdat ze best vaak slaapt om 16.30 uur. Als ze weten dat ik later kom, laten ze haar lekker liggen. Natuurlijk is het leuk en gezellig als andere kindjes opgehaald worden, maar slapen is ook belangrijk .
Onze froemel slaapt bijna niet op het kdv, ongeveer een uurtje in totaal. Ze wil gewoon overal bij zijn, als ze haar daar op bed leggen dan is ze binnen een half uur weer wakker. Soms leggen ze haar alleen op een kamertje, dan gaat het iets beter. Gelukkig wordt ze er niet chagrijnig of jengelig van. Ik haal haar rond 5 uur op en thuis leg ik haar dan nog een uurtje in bed. En dan daarna eten (iets later dan normaal dus). En moeders zelf vindt dit ook prima, want dan kan ik lekker op m'n gemakje koken en wat rommelen thuis. Vind ik wel fijn als ik gewerkt heb..!!
Onze dochter was in het begin ook doodop als ze van de gastouder vandaan kwam. Nu was dat voor ons helemaal geweldig. Ze had namelijk flink slaapproblemen 's avonds, en die waren in 1 klap opgelost. Na een week of 3 was ze wat meer gewend en iets minder moe, maar ze is gelukkig wel goed blijven slapen.
PFf bij ons was het vorige week net andersom. Meneer was zo ontzettend moe (had maar een half uur geslapen over de hele dag) dat hij gewoon niet in slaap kon komen. Om 19.00 uur in bed gelegd, omdat hij niet te genieten was (normaal half 8 ) en tot 22.00 uur bezig geweest met hem. Huilde zich helemaal overstuur... Papa en mama vanalles geprobeert, maar niets hielp. Papa heeft hem uiteindelijk na veel pogingen in slaap gekregen. Hulde aan papa!