Flessen snachts minderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sleepy, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik zit even te dubben over het volgende:

Mijn zoon van 4 maanden drinkt overdag (vooral s'ochtends) vaak halve flesjes.
    Het flesje na zijn bad om 19uur gaat op (180), dan rond middernacht vaak 210cc en dan rond 5 uur weer 180.
    In de ochtend rond 10uur dan dus 80-100cc en rond 15u wil hij vaak pas weer drinken, dan meestal 130-150cc.

Omdat hij overdag soms zo slecht/onrustig drinkt heb ik die van middernacht groter gemaakt.
    Alleen moet ik misschien juist s'nachts minder geven zodat hij overdag weer beter gaat drinken? Want wil natuurlijk ook uiteindelijk er naar toe dat hij s'nachts slaapt en overdag eet :cool:

Aan de andere kant ben ik een beetje 'bang' dat hij dan overdag alsnog weinig blijft drinken...

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    In de nacht juist minder geven. Mijn zoontje dronk ma verloop van tijd de ochtendfles steeds minder leeg. Dit was voor ons een teken dat de fles can 22:30 uur eraf kon. Hierna sliep hij door tot 6:30 en kreeg dan weer een volle fles.

Als jouw kindje om 5:00 wakker wordt van de honger kun ne een kleinere fles aanbieden en dan bijvoorbeeld om 7:00/8:00 uur (net wat je fijn vindt) een volle fles aanbieden. Dan kom je ong zo uit:
    7-11-15-19 uur als je kindje nog vijf flessen nodig heeft zou je om 22:00 nog een fles kunnen aanbieden.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Nachtflesjes inderdaad kleiner maken. Hier een dame van 4 maanden, ze krijgt overdag 4x 165ml en snachts max 100ml (rond 04.00-05.00). Wij beginnen de dag om 08.00 en dan drinkt ze haar eerste volle fles.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier geen nachtfles meer, maar wij gaven niet meer dan 100. Toen hij de ochtendfles slechter ging drinken hebben we afgebouwd. Elke keer schepje minder en toen wat water, sliep daarna heel snel door.
    Nu ook de laatste fles eraf, dus die van laat op de avond Hij werd er al niet echt wakker voor, paar dagen halve fles gegeven en toen gestopt.

Ik zou die rond middernacht verkleinen of iig niet groter dan 180. Die om 05:00 uur zou ik zeker verkleinen, zodat hij uiteindelijk later wakker wordt en dan overdag grotere flessen drinkt

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Je zou kunnen proberen overdag de fles hetzelfde aan te bieden als 's nachts, dus op een rustige plek gaan zitten, eventueel met de gordijnen dicht, zodat hij niet afgeleid wordt. Hopelijk gaat hij daar beter van drinken overdag en draait hij het dag/nacht ritme weer terug.

6. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Oke ik ga de nachtfles dan beginnen af te bouwen.
    Vaste tijden voor de fles zal hier denk ik nooit wat worden, elke dag is weer anders. Best moeilijk want als ie dan huilt weet ik soms nog steeds niet of het nu honger of moeheid is... al heel wat flesjes door de gootsteen kunnen knikkeren

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Maak je hem wakker voor die 24 uur fles? Anders ook niet wakker maken en als hij er wel wakker voor wordt minder geven. Bv gewoon 180/6 en als dat niet werkt bv 180/5 of 180/4.
    Er komt denk ik echt nog wel ritme in hoor. Mijn zoontje was/is ook heel wispelturig, maar nu we echt goed op weg zijn met vast voedsel worden de voedingstijden veel regelmatiger en daarmee ook zijn dutjes.

En toen hij nog heel onregelmatig was, probeerde ik altijd tussen 7 en 8 uur uit te komen met zijn eerste fles. Als hij dan om 4 of 5 uur al honger had, dan deed ik een fopflesje van 120/2. Dat was voor hem genoeg om weer tevreden te zijn en nog even verder te kunnen slapen, en toch op een goed moment zijn ontbijt te willen drinken.
    Maar is ook vaak even uitvogelen wat voor jouw kindje werkt.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Heeeel herkenbaar :D

9. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Nee hij komt zelf voor de 23u fles. Die ook al gaan minderen dus?
    Of eerst de 5uur fles?

En hoevaak/hoeveel groente en fruit hapje geven per dag?

Ik geef em nu elke avond rond 18u een half potje groente.
    Fruit nog niet mee gestart.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Die van 23 uur hoef je nog niet te minderen hoor. Was alleen een idee voor als hij daardoor 's morgen ook slecht drinkt en je die wil afbouwen.
    Mijn zoontje krijgt ook nog een 23 uur fles (meestal al om 22 uur). hij wordt zelf wakker en drinkt hem helemaal op, dus heeft hij hem ook nodig denk ik. Mocht dit minder worden, dan ga ik ook minderen of verdunnen.
    Ik zou zelf dus eerst de 5 uur fles minderen, zodat je een vast startmoment hebt voor de dag en hij de flessen overdag meer gelijkmatig gaat drinken.

Ons schema is nu (alle tijden zijn ongeveer hoor):
    7u30 fles 180/6
    10 uur fruit (ligt aan hoe laat hij wakker wordt)
    11u30 fles 180/6 (en sinds deze week een halve boterham)
    15u/15u30 fles 180/6
    17u groente
    19u fles 180/6
    en late voeding wanneer hij wakker wordt, meestal rond 22u/22u30

hoeveel groente/fruit:
    Ik heb hierbij gewoon naar mijn zoontje gekeken en hoe hij reageerde op het eten. Ik ben met 4 mnd begonnen met groente en 2 wkn later met fruit. Fruit werd hij onrustig van dus toen ben ik een week of twee met alles gestopt en daarna weer rustig opgestart. maar nu loopt het goed.
    Hoeveelheden laat ik nu dan ook aan hem over. Ik maak zelf hoeveelheden die ook ongeveer in de potjes zitten (rond de 125/150 gram) en als het op gaat is dat prima, en zo niet dan niet. In het begin deed ik geloof ik iets van 50-100 gram.

Deel Deze Pagina